Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut som det kommer en ny ROM i dag eller i morgen med Android 2.3.4 ifølge de på XDA. Skal hete KF1. Det har også kommet en ny kernel (fra Hong Kong) som kan brukes med KE7 (så lenge man har root), ZSKE7. Skal blant annet forbedre batterilevetiden.

 

Jeg flasher nok den nye kernelen dersom KF1 ikke kommer før jeg rekker å gjøre det i kveld. Noen andre som har testet ZSKE7?

Endret av Sveen
Lenke til kommentar

Når man flasher, oppdatere til nyere kernel, hva skjer med data på mobilen?

Som kontakter, sms, mail, bilder, film, innstallerte programer allså det meste.

Tenker på den nye kernel med android 2.3.4

 

Ingenting av det som ligger på telefonen blir endret dersom du kun flasher kernel. Dersom du derimot flasher firmware blir alt borte.

 

 

 

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av heile telefonen? Alt som er på telefonen etc. slik at eg kan gjennomopprette heile telefonen når eg får den nye.

Titanium Backup Pro... Krever root.

 

 

Gjenoppretter ikke system apps som du har slettet.

Hæ? Er det ikke mulig å ta en sikkerhetskopi slik som i iTunes? Der den sikkerhetskopierer apps, bilder, meldinger, egentlig alt bortsett fra musikken. Burde jo være mulig uten å roote den.

Lenke til kommentar

Er det mulig å ta backup av heile telefonen? Alt som er på telefonen etc. slik at eg kan gjennomopprette heile telefonen når eg får den nye.

Titanium Backup Pro... Krever root.

 

 

Gjenoppretter ikke system apps som du har slettet.

Hæ? Er det ikke mulig å ta en sikkerhetskopi slik som i iTunes? Der den sikkerhetskopierer apps, bilder, meldinger, egentlig alt bortsett fra musikken. Burde jo være mulig uten å roote den.

 

Kies kan ta backup av bilder, musikk, sms osv.

 

Under Privat meny'en i innstillinger kan man velge å sikkerhetskopiere innstillinger etc. Og dersom man velger Automatisk gjenoppretting (Privat meny'en) etter at telefonen er slettet, skal apps bli installert igjen automatisk ved oppstart av telefonen.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Skal sende telefonen inn pga gulskjær i venste side av skjermen :thumbdown:

 

For å unroote flasher du den originale firmwaren, da fjerner du root, den skal også finnes på XDA et sted :)

 

Ingenting av det som ligger på telefonen blir endret dersom du kun flasher kernel. Dersom du derimot flasher firmware blir alt borte.

 

Jeg mistet ingenting når jeg flashet KE7 over KE2. Men vet at normalt så regner man med at ting forsvinner.

 

Installerer man kernel på lik måte som ROM?

 

Ja, via Odin, eller clockworkmod hvis du har det :)

 

Finnes det ein setting der ein automatisk kan hindre skjermen å slå seg av når ladaren står i?

 

Om jeg ikke tar feil så er dette en setting i Android, men Samsung har fjernet det pga fare for at man får innbrenninger i skjermen.

 

Har root atm så det er ikkje problem. Takk for tipset!

Skjønnar ikkje heilt korleis eg kan gjere det though...Nokon som har tatt backup med Titanium Backup Pro som kan forklare?

 

Når du er i titanium: menu-> Batch -> Velg den du vil :)

 

Multisitat FTW :D

Lenke til kommentar

Er det lurt å oppdatere absolutt alt? Om der er noe som blir oppdatert i den nye android, og man har tatt backup, så vil det komme tilbake igjen, om android har forandret/fjernet noe?

 

Nei, se hva du tar backup av. Normalt tar jeg bare "user apps only", men kan være greit å plukke ut ting som accounts and settings og wifi-networks osv. Blir litt mere jobb å sette opp på nytt, men da er det i alle fall ingenting som ikke er kompatibelt :)

Lenke til kommentar

hei, kan noen svare på om jeg må legge apps i mapper når de 7 sidene tar slutt?

 

Du må jo ikke legge de i mapper. Det er forøvrig bare hjemmeskjermene som er begrenset til 7 stykk, app-draweren har så mange sider som det er apps.

 

Trodde det var ganske åpenbart at det er de 7 hjemmesidene jeg snakket om....Ok da vet jeg det at hjemmesidene ikek kan utvides og at jeg må legge apps i foldere om jeg ønsker dem lett tilgjengelig på hjemmesidene.

 

Mulig du har fått andre gode svar...

Sitter på en ganske dårlig linje i Asia, så jeg gidder ikke lese "hele tråden" akkurat nå.

Men uansett, vil anbefale denne: Animated Widget Contact Pro ( ligger på appbrain) Finnes også i gratisutgave. Med denne kan du legge mange ikoner under et ikon. Ganske greit. Bruker den selv om jeg kun har 4 skriverbord. Blir veldig ryddig. Når du klikker på ikonet på skrivebordet utvider den seg og man ser alle ikonene man har lagt under den. Legger du kun 4 ikoner under hver snarvei ser du også bildet av alle fire snarveiene i ikonet på skrivebordet. Denne appen gir deg også mulighet til å lage shortcuts med bilder for å direkte ringe kontaktene det gjelder. Denne appen syns jeg virkelig kom til sin rett når jeg kjøpte SGS2 som har en stor skjerm.

Håper ikke dette ble alt for rotete. I så fall får jeg skylde på jetlag og et par øl :)

 

Ps, pro utgaven kostet vel 4 kroner om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...