Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

 

Samsung dive?

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tusen takk! :thumbup:

 

Jeg har googlet, sjekket manualer - ikke pokker om jeg fant det, hvordan fikk du vite om denne nettadressen?

Noen som har testet den nettsiden?

Og fått den til å fungere?

 

Har prøvt 4 forskjellige nettlesere, og 3 forskjellige pcer nå ,uten at jeg kommer inn. Har laget konto på http://www.samsungdive.com og lagt inn på mobilen, kan ihvertfall sync`e mobilen med samsungdive, så da regner jeg med at jeg er på nett med samsungdive?

Men får ikke komme inn på nettsiden samsungdive, den står bare å spinner(etter innlogging).

Bruker ikke gmail konto der(om det skulle ha noe å si)

 

Den stod lenge og tenkte, men jeg smatt inn - og den fant lokalisasjon på telefonen, skikkelig digg! Jeg bruker en Win7 Ultimate 64 bit, og Firefox, siste utgave, som nettleser.

Lenke til kommentar

I kalenderen som følger med får man automatisk opp bursdagene til kontaktene som har registrert fødselsdag. Noen som vet om det er mulig å få opp hvor gammel folk blir? Kommer bare opp at de har bursdag, ikke når de er født eller hvor gammel de blir...

Lenke til kommentar

Må bare komme med et lite tips. Vet ikke om det er sagt før, men jeg syns det er ganske digg. Hvis man setter fingern på navigasjonslinjen øvert på skjermen (den du kan dra ned) kan du dra fingeren fra høyre til venstre og andre veien for å skru lysstyrken opp og ned. Greit hvis du vil bestemme lysstyrken helt selv og syns det er tungvindt å gå inn i instillinger. Evt kan dere selvfølgelig bruke strømsparingswidgeten, men den er også mer tungvind.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, ser dere nevner at garantien går bort om tlf rootes. Går garantien bort når man benytter Odin til å oppdatere telefonen også? jeg har oppdatert til KE7 gjennom Odin så bare lurer. Eller er Odin rett å slett et alternativ istedenfor Kies?

 

Noen som vet om noen gode sider for tilbehør til denne telefonen, enten i norge eller i utlandet? Skal ha meg minnekort og alt er jo utsolgt på de butikkene jeg har sjekket, som komplett, mpx osv:/

Endret av kathom
Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, ser dere nevner at garantien går bort om tlf rootes. Går garantien bort når man benytter Odin til å oppdatere telefonen også? jeg har oppdatert til KE7 gjennom Odin så bare lurer. Eller er Odin rett å slett et alternativ istedenfor Kies?

 

Tror ikke du mister garantien om du flasher til en "legal" firmware. Altså en firmware samsung har sluppet selv. Om du flasher costum ROMs mister du garantien.

Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål, ser dere nevner at garantien går bort om tlf rootes. Går garantien bort når man benytter Odin til å oppdatere telefonen også? jeg har oppdatert til KE7 gjennom Odin så bare lurer. Eller er Odin rett å slett et alternativ istedenfor Kies?

 

Tror ikke du mister garantien om du flasher til en "legal" firmware. Altså en firmware samsung har sluppet selv. Om du flasher costum ROMs mister du garantien.

Eg har bruka denne: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399

Då har eg KE7 + root og noko greier. Har eg mista garantien?

Lenke til kommentar

Mulig det stemmer, men det gjeld muligens ikkje feilen på mobilen min:

 

Reklamasjonsretten er som sagt lovfesta, og denne har du ved alle kjøp, så lenge seljaren er norsk eller retta mot den norske marknaden. Det er mogleg for seljar å nekte avhjelp dersom ein mangel er forårsaka av brukaren, men seljaren må sannsynleggjere at det du har gjort (rooting) har forårsaka mangelen (det du klagar på ved ein feil på telefonen). Klarer han ikkje dette, har du krav på avhjelp (reperasjon, erstatningsprodukt, e.l.).

Kjelde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1268263

Lenke til kommentar

Mulig det stemmer, men det gjeld muligens ikkje feilen på mobilen min:

 

Reklamasjonsretten er som sagt lovfesta, og denne har du ved alle kjøp, så lenge seljaren er norsk eller retta mot den norske marknaden. Det er mogleg for seljar å nekte avhjelp dersom ein mangel er forårsaka av brukaren, men seljaren må sannsynleggjere at det du har gjort (rooting) har forårsaka mangelen (det du klagar på ved ein feil på telefonen). Klarer han ikkje dette, har du krav på avhjelp (reperasjon, erstatningsprodukt, e.l.).

Kjelde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1268263

 

Mulig norsk lov dekker deg der, vet bare ca hvordan de fleste mobilprodusenter velger å trekke seg unna garantisaker.

Lenke til kommentar

Som Ondskapen sier...

 

Garanti må ikke forveksles med reklamasjon. Reklamasjonen gjelder i 5 år mens garanti normalt i 1 år. Garanti er ekstra utover reklamasjonen som produsenten dekker. Om Samsung har noe garanti utover reklamasjonen vet jeg ikke.

 

Men det er likevel litt skummelt i tilfelle de prøver seg å sno seg unna dersom du har modifisert mobiltelefonen, men slåss man godt nok kan man sikkert få det gjennom.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

 

Samsung dive?

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tusen takk! :thumbup:

 

Jeg har googlet, sjekket manualer - ikke pokker om jeg fant det, hvordan fikk du vite om denne nettadressen?

 

Leste det i en artikkel for lenge siden og bokmerket siden :p +at det ble posta noe om det for ca 2000 innlegg siden.

Men enig at det er elending markedsført av Samsung. Og umulig å finne på google og samsungs hjemmesider ect.

 

Men jeg ble ikke særlig imponert. ba den om å ringe, noe som tok et par timer før den gjorde. tror ikke jeg fikk til så mye av de andre tingene heller. har ikke prøvd igjenn etter det. kanskje det har blitt bedre nå?

Endret av maldonhavsalt
Lenke til kommentar

Som Ondskapen sier...

 

Garanti må ikke forveksles med reklamasjon. Reklamasjonen gjelder i 5 år mens garanti normalt i 1 år. Garanti er ekstra utover reklamasjonen som produsenten dekker. Om Samsung har noe garanti utover reklamasjonen vet jeg ikke.

 

Men det er likevel litt skummelt i tilfelle de prøver seg å sno seg unna dersom du har modifisert mobiltelefonen, men slåss man godt nok kan man sikkert få det gjennom.

Burde gå på reklamasjon uansett, sidan det ikkje er brukar feil, men ein produktfeil. Var slik når eg fekk den, og problemet er ein kjendt sak som sådan. Blir nok vanskeleg å snu seg unna, håpar eg!

Skal ta kontakt med netonnet i morgo.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Får heller ikke til å benytte Samsung Dive sin nettside.. tror den er noe tull med:/

 

Fungerer som bare det hos meg, IE9 og Chrome fra Win7 64 Ultimate

 

post-131764-0-90800600-1307560190_thumb.png

Min kommer opp med "Registrer din mobil telefon nå".

Mener jeg har gjort dette, da jeg har samsung konto på mobilen. Når jeg trykker på "Registrer din mobil telefon nå", så skjer det ikke noe ting som helst. Står stilt.

Merkelig.

Lenke til kommentar

Heisann. Driver å oversetter Go SMS Pro, og lurer på om det er noen her med bra engelskkunnskaper som kunne tenkt seg å samarbeide litt, er så og si ferdig med beskrivelsen, men skulle gjerne hatt en annen person til å ha lest over, og evt. kommet med forslag til forbedringer.

 

Ta kontakt via PM. :)

 

Edit: Er vel kanskje feil sted, men har SGS2, så tenkte jeg kunne spørre her :p

 

Edit2: Fått hjelp, ellers takk! :)

Endret av xKrib
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...