Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har nå fått klørne i en Samsung Galaxy S2. Eneste jeg har å utsette på den, er at den skurrer mye i den eksterne høyttaleren ved samtaler - eller ved stemmer. Den skurrer aldri på eksempelvis ringetoner, samme hvor høyt jeg stiller den inn. Hadde ikke dette problemet med min Galaxy i9000. Den interne høyttaleren er utmerket.

 

Dette er egentlig et merkelig problem. Prøvde å spille inn min egen stemme ved diktafonen som følger telefonen - og da skurret ikke min stemme når jeg avspilte opptaket, selv om jeg skreik i opptakeren, og spilte av for full guffe. Kan dette ha noe med operatørens nett å gjøre? Men i så fall, så er det merkelig at det ikke er slik med min Galaxy i9000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd ut minnekortet Lexar MicroSDHC Card 32GB w/USB reader Class 10 ?

 

Jeg er ikke kjent med Lexar og syntes dette kortet var litt billig med tanke på at det er et Class10.

 

 

http://www.phonearen...d-Review_id2674

For our first tests, we took a few pictures using the DROID X with the 16GB Class 4 card installed, auto-review mode turned off, and they saved in about a second. Then when going into the Gallery, it took about 3 seconds for the picture thumbnails to appear. The same was also true when accessing all of the saved videos. But when we changed out the 16GB memory card and used the Lexar 32GB Class 10 card, we noticed that pictures saved a bit faster, under a second, and when going into the Gallery they loaded with almost no delay. Right then, we could tell that the Lexar Class 10 card was performing better.

 

Konklusjon:

It is clear that there is some speed loss once the memory card is placed in the DROID X, though it is unclear if it is caused by the phone's hardware or the Android 2.2 operating system. Furthermore, other phones may not have this issue, so it's best to test the phone you are using. But regardless, the Lexar 32GB Class 10 card still preformed better than the Japan 16GB Class 4 card that came included with the Motorola DROID X.
Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd ut minnekortet Lexar MicroSDHC Card 32GB w/USB reader Class 10 ?

 

Jeg er ikke kjent med Lexar og syntes dette kortet var litt billig med tanke på at det er et Class10.

 

 

http://www.phonearen...d-Review_id2674

For our first tests, we took a few pictures using the DROID X with the 16GB Class 4 card installed, auto-review mode turned off, and they saved in about a second. Then when going into the Gallery, it took about 3 seconds for the picture thumbnails to appear. The same was also true when accessing all of the saved videos. But when we changed out the 16GB memory card and used the Lexar 32GB Class 10 card, we noticed that pictures saved a bit faster, under a second, and when going into the Gallery they loaded with almost no delay. Right then, we could tell that the Lexar Class 10 card was performing better.

 

Konklusjon:

It is clear that there is some speed loss once the memory card is placed in the DROID X, though it is unclear if it is caused by the phone's hardware or the Android 2.2 operating system. Furthermore, other phones may not have this issue, so it's best to test the phone you are using. But regardless, the Lexar 32GB Class 10 card still preformed better than the Japan 16GB Class 4 card that came included with the Motorola DROID X.

Min erfaring med Lexar stammer fra DSLR der jeg bruker CF-brikker, og blandt "fotografer" så ligger vel Sandisk og Lexar fremst når det gjelder brikker som blir anbefalt til slike kamera.

Jeg ville ikke hatt noen problemer med å bruke Lexar uansett brikkeformat eller bruksområde.

Lenke til kommentar

Hvor viktig er det å lade batteriet i 12 timer første gangen? Jeg starta den med en gang før jeg leste det ene hefte, men slo den av og la den på lading rett etterpå :innocent:

 

Dette var viktig med forrige generasjons batterier (10 år siden). Dagens batterier kan du begynne å ta i bruk med en gang.

Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

 

Samsung dive?

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

Lenke til kommentar

Da jeg har bestilt det nødvendige utstyret til Samsung Galaxy S2.

 

259kr Lexar MicroSDHC Card 16GB w/USB reader Class 6, High speed SDHC card with USB reader

389kr Samsung Dockingstasjon til Galaxy S II

299kr Samsung Bilholder til Galaxy S II med sugekoppfeste og billader

 

Samlet 1000kr med frakt hos Komplett. Disse varene får de inn på laget 15.06.2011.

 

Bestilte litt for fort. Så ikke at 16GB versjonen fra Lexar kun var Class 6 og ikke Class 10 som 32GB versjonen. Minnekort er billig og det kan jeg oppgradere senere.

 

 

 

 

Så kommer utgifter for GPS program til mobiltelefonen. Blir nok enten Sygic Nordic (19,95€) eller Navigon Nordic (49,95€). Må nok prøve begge først, men Navigon var da veldig dyr i forhold til Sygic.

 

 

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

For overføring av musikk bruker dere bare "drag and drop" for å flytte musikken over eller er det noen som benytter seg av Kies? Angående sistnevnte synes jeg det virker ganske ubrukelig. Oppleves hvertfall som tregt og kronglete i bruk.

 

Ellers... Jeg har et simkort fra Onecall i tlf nå og dette er et par år gammelt. Har dette noe å si for om man kan bruke 3G eller ikke, eller ligger alt "som trengs" i telefonen? Spør fordi jeg ikke vet og fordi jeg synes surfing på mobile nettverk er meget tregt og 3G skal jo være forholdsvis kjapt. Hvor kan man evt. sjekke om 3G er på eller om data går gjennom EDGE/GPRS eller hva det heter? (Har 0 peiling på mobile nettverk/data osv)

 

Klarte ikke å streame musikk over Spotfiy på mobilt nettverk men dette går vel fint over 3G?

Lenke til kommentar

For overføring av musikk bruker dere bare "drag and drop" for å flytte musikken over eller er det noen som benytter seg av Kies? Angående sistnevnte synes jeg det virker ganske ubrukelig. Oppleves hvertfall som tregt og kronglete i bruk.

 

Ellers... Jeg har et simkort fra Onecall i tlf nå og dette er et par år gammelt. Har dette noe å si for om man kan bruke 3G eller ikke, eller ligger alt "som trengs" i telefonen? Spør fordi jeg ikke vet og fordi jeg synes surfing på mobile nettverk er meget tregt og 3G skal jo være forholdsvis kjapt. Hvor kan man evt. sjekke om 3G er på eller om data går gjennom EDGE/GPRS eller hva det heter? (Har 0 peiling på mobile nettverk/data osv)

 

Klarte ikke å streame musikk over Spotfiy på mobilt nettverk men dette går vel fint over 3G?

Det kan nok være lurt å bytte det. Sim-kort blir også gamle med tiden, så hvis du mistenker at det er sim-kortet som har skylda, vill jeg prøvd å bytte det. Bare sjekk at instillingene på telefonen er skrudd på :p Oppe i navigasjonslinjen øverst i telefonen står det enten en "E", "H" eller "3G" med mindre du er pålogget WiFi, men du kan skru av WiFi og da skal det stå en av de betegnelsene med en pil opp og ned under.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et SIM-kort som var mange år gammelt. Bestilte meg et nytt i tilfelle. Selv om jeg ser ingen grunner til at et gammelt SIM-kort ikke skal fungere. 3G ligger ikke i selve SIM-kortet. Hm.. Nå begynte jeg å lure på hva som virkelig ligger på SIM-kortet (må undersøkes).

 

 

For overføring av musikk bruker dere bare "drag and drop" for å flytte musikken over eller er det noen som benytter seg av Kies? Angående sistnevnte synes jeg det virker ganske ubrukelig. Oppleves hvertfall som tregt og kronglete i bruk.

 

Ellers... Jeg har et simkort fra Onecall i tlf nå og dette er et par år gammelt. Har dette noe å si for om man kan bruke 3G eller ikke, eller ligger alt "som trengs" i telefonen? Spør fordi jeg ikke vet og fordi jeg synes surfing på mobile nettverk er meget tregt og 3G skal jo være forholdsvis kjapt. Hvor kan man evt. sjekke om 3G er på eller om data går gjennom EDGE/GPRS eller hva det heter? (Har 0 peiling på mobile nettverk/data osv)

 

Klarte ikke å streame musikk over Spotfiy på mobilt nettverk men dette går vel fint over 3G?

Det kan nok være lurt å bytte det. Sim-kort blir også gamle med tiden, så hvis du mistenker at det er sim-kortet som har skylda, vill jeg prøvd å bytte det. Bare sjekk at instillingene på telefonen er skrudd på :p Oppe i navigasjonslinjen øverst i telefonen står det enten en "E", "H" eller "3G" med mindre du er pålogget WiFi, men du kan skru av WiFi og da skal det stå en av de betegnelsene med en pil opp og ned under.

Huff. Håper virkelig det kan være mulig å vise både WiFi og vanlig 2G/3G i statuslinjen.

 

 

 

 

Edit: Noen som vet om det er mulig å øke lysstyrken til SGS2 fra 300 nits (måleenhet for lysstyrke)? Apple iPhone har litt over 500nits, mens LG Optimus Black kommer nå med 700 nits,

 

Trudde de brukte lumen som lysstyrke. Aldri hørt om nits før.

 

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

 

Samsung dive?

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tusen takk! :thumbup:

 

Jeg har googlet, sjekket manualer - ikke pokker om jeg fant det, hvordan fikk du vite om denne nettadressen?

Lenke til kommentar

Et spørsmål til: Denne tyveri- og beskyttelsessaken som er på telefonen, hvor får jeg aksess til dette på nett? Har registret meg hos Samsung via tlf.

 

Kan jo være den/de andre sin telefon som har dårlig mic?

 

Da har mange jeg snakker med dårlig mic! :cool: Men, når jeg skrur en del ned, så forsvinner skurringen (høres ut som en sprengt høyttaler ellers), men da blir lyden i høyttaleren veldig lav ..., sukk ...

 

Samsung dive?

http://www.samsungdive.com/DiveMain.do

 

Tusen takk! :thumbup:

 

Jeg har googlet, sjekket manualer - ikke pokker om jeg fant det, hvordan fikk du vite om denne nettadressen?

Noen som har testet den nettsiden?

Og fått den til å fungere?

 

Har prøvt 4 forskjellige nettlesere, og 3 forskjellige pcer nå ,uten at jeg kommer inn. Har laget konto på http://www.samsungdive.com og lagt inn på mobilen, kan ihvertfall sync`e mobilen med samsungdive, så da regner jeg med at jeg er på nett med samsungdive?

Men får ikke komme inn på nettsiden samsungdive, den står bare å spinner(etter innlogging).

Bruker ikke gmail konto der(om det skulle ha noe å si)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...