Byxxi Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Ja, det er ulogisk at du skal sette opp en alarm for uken etter, men når du ser at det lyser på tirsdag, etter alarmen er skrudd på, og ikke onsdag, så bør det ringe en bjelle 1 Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Joa, men så ikke det Regnet jo med at det var greit. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Har du f. eks sjekket tips i denne tråden ang. høyt strømforbruk? Min telefon har nå vært på i 14 timer og 28 minutter. Batteriet er på 84%. Kommer nok mest av at jeg har satt meg litt inn i hva som gjorde at min brukte så mye strøm. Også sikkert litt det at jeg er snill gutt og ikke banner SGS2 er ikke en dritt telefon! Batteriet er heller ikke så ille når man får ladet det en del ganger og lærer seg litt om tlf Hei Samok! Du er en av de mer kunnskapsrike personene her i tråden vår, og jeg og mange andre hadde satt stor pris på om du kunne fortalt litt om hvordan du har klart å tyne ut såpass mye av batteriet ditt Selv varer mobilen min i ca. 18-19timer, og da har jeg normalt sett rundt 25-40% av batteriet igjen. Helt greit, men da har jeg ikke brukt mobilen mye, fordi jeg har "spart" meg med tanke på batteriet. Noe som jo er synd da mobilen kan brukes til så altfor mye rart. Du har kanskje rootet telefonen og fryst de mange Samsung applikasjonene som kjører i bakgrunnen? Har en følelse av at disse bruker mer ressurser enn hva godt er, og at de bruker 3g nettet fra tid til annen, og dermed sluker strøm. At du fortsatt har 84% etter over 14timer er ikke mindre enn imponerende, om telefonen ikke har ligget i dvale konstant! Telefonen min forbruker forresten ca.1% av batteriet i timen, når den ligger i dvale. Er dette normalt? Hilsen Magnus. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Da har jeg bestilt meg ny telefon. Min HTC Desire tok kvelden i helgen, og da var det valgets kvaler.. Stod mellom Sensation og Galaxy S II, og galaxy trakk det lengste strådet. Har ikke gode erfaringer med annet enn byggkvaliteten på samsung, men jeg skal gi den en ny sjanse, er tross alt 7-8 år siden forrige samsung Gleder meg! Lenke til kommentar
.Anders. Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Du kommer neppe til å angre! Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hmmm, ser ut til at jeg fant ut av et lite problem vi alle har med våres Galaxy S II telefoner. Nemlig muligheten til å kunne koble seg til Ad-Hoc Wi-Fi nettverk Les dette så fikser du dette problemet. Det funker knall for meg hvertfall. Men ulempen er at du må ha root tilgang for å få dette til da. Og for dere som bruker 'Potatoman' sin camera modifikasjon, så har jeg en annen fiks som skal huske alle instillinger på camera applikasjonen til Potatoman. Altså når du rebooter telefonen, så går lydkvaliteten tilbake til 16KHz/64Kbps selv om camera applikasjonen til Potatoman skal ha 44.1KHz/192Mbps. Så da er det bare å gjøre denne enkle tingen som beskrevet her. Og ja, dette er testet av meg også og kan si at dette funker. Men her vet du allrede fra starten av at du må ha root tilgang for å kunne gjøre dette også. Endret 8. juni 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Slai Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Alarmen min skrus på neste matchende tidspunt. Skriver jeg 8.00am så går alarmen neste dag klokka åtte. Mener dere når dere redigerer en allerede eksisterende alarm? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Trodde det var ganske åpenbart at det er de 7 hjemmesidene jeg snakket om....Ok da vet jeg det at hjemmesidene ikek kan utvides og at jeg må legge apps i foldere om jeg ønsker dem lett tilgjengelig på hjemmesidene. Tror det er andre Launchere som har støtte for fler enn 7 hjemmeskjermer. Selv har jeg aldri hatt behov for dette, så kan ikke si deg mer enn at LauncherPro ikke har det. Aldri sett vitsen selv, apps jeg bruker sjeldent i mapper, resten rett på skrivebordet. Joa, men så ikke det Regnet jo med at det var greit. Det kommer også opp en melding på skjermen "alarm set to go of in 7 hours" eller tilsvarende. Jeg legger alltid merke til den. Om du vil kan du jo lage en alarm som går av hver dag kl 0645, og så bare skru den av de dagene du starter senere / eller det er helg. @ Madman Kan du poste screenshot av "Battery Usage" etter en dag/lading hos deg? Det ville hjulpet oss i å hjelpe deg. Samme for Menkromsen. Settings->About->Battery Usage. For å ta screenshot, trykk og hold hjem-knappen mens man trykker power-knappen. Dette er ekstremt nyttig informasjon! Definisjonen på "litt bruk" og "tung bruk" varierer ekstremt fra person til person. For å demonstrere, her er mine data etter nesten ikke noe bruk (2 samtaler, ~10 meldinger, og resten dvale (eksamen og soving): Jeg er på 87% etter 12 timer, men det er da nesten uten bruk (skjermen har kun vært på i 22 minutter). Merk jeg har Android-OS buggen som gjør at den tjenesten (eller gruppen med tjenester) tar mye mer enn den bør, dette skal være fikset i 2.3.4 oppdateringen som kommer snart. Vanskelig å hjelpe når all informasjonen vi får er "bruker telefonen lite, batteriet suger". For det tror jeg faktisk ikke noe på. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Trodde det var ganske åpenbart at det er de 7 hjemmesidene jeg snakket om....Ok da vet jeg det at hjemmesidene ikek kan utvides og at jeg må legge apps i foldere om jeg ønsker dem lett tilgjengelig på hjemmesidene. Tror det er andre Launchere som har støtte for fler enn 7 hjemmeskjermer. Selv har jeg aldri hatt behov for dette, så kan ikke si deg mer enn at LauncherPro ikke har det. Aldri sett vitsen selv, apps jeg bruker sjeldent i mapper, resten rett på skrivebordet. Joa, men så ikke det Regnet jo med at det var greit. Det kommer også opp en melding på skjermen "alarm set to go of in 7 hours" eller tilsvarende. Jeg legger alltid merke til den. Om du vil kan du jo lage en alarm som går av hver dag kl 0645, og så bare skru den av de dagene du starter senere / eller det er helg. @ Madman Kan du poste screenshot av "Battery Usage" etter en dag/lading hos deg? Det ville hjulpet oss i å hjelpe deg. Samme for Menkromsen. Settings->About->Battery Usage. For å ta screenshot, trykk og hold hjem-knappen mens man trykker power-knappen. Dette er ekstremt nyttig informasjon! Definisjonen på "litt bruk" og "tung bruk" varierer ekstremt fra person til person. For å demonstrere, her er mine data etter nesten ikke noe bruk (2 samtaler, ~10 meldinger, og resten dvale (eksamen og soving): Jeg er på 87% etter 12 timer, men det er da nesten uten bruk (skjermen har kun vært på i 22 minutter). Merk jeg har Android-OS buggen som gjør at den tjenesten (eller gruppen med tjenester) tar mye mer enn den bør, dette skal være fikset i 2.3.4 oppdateringen som kommer snart. Vanskelig å hjelpe når all informasjonen vi får er "bruker telefonen lite, batteriet suger". For det tror jeg faktisk ikke noe på. Jeg har nå prøvd å være mer saklig enn å bare skrive at batteriet suger, men jeg vil tro at de fleste som ikke er fanboys kan med hånd på hjertet si at batteriet kunne vært mye bedre, der jeg og har prøvd å si hvor lite/mye jeg faktisk bruker tlf. Her er uansett vedlegget av det du sa. Endret 8. juni 2011 av madman88 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Da kan jeg ha mistet et par av dine innlegg der det sto hvor mye du har brukt telefonen, eneste jeg så var der du srkev "3 timer på nettet, og tomt etter 4-5 timer", som jeg svarte at flash og skjerm er batterisugerne. Uansett så er det bildet ditt ganske klart-talende: du lider av samme buggen som så mange andre. Det er forventet at den skal rettes opp i en oppdatering som visstnok skal komme snart. Når det er sagt har mange rapportert at en midlertidig fix har vært å nullstille telefonen tilbake til fabrikkinstillinger. Hva er CPU tid på Android? Hvis du klikker på den så kommer det opp. Jeg skal si meg enig i dine tidligere argumenter: 1. Det skal ikke være nødvendig for sluttbruker å tenke på dette, eller bruke tid og ressurser på å "fikse" det som er Samsung/Google sin feil. 2. Batteriet kunne selvsagt vært bedre, men da måtte telefonen vært tykkere/større, og tyngre (og salget til Samsung hadde gått dårligere). Batteriet er den eldste teknologien i telefonene våres, og de sliter med å holde tritt. Når det gjelder reservebatterier så selges det "1800mAh" på ebay, men å tro at disse faktisk er 1800mAh ville vært litt for optimistisk. Sjekk denne listen så ser du at det er originalbatteriene som kommer nærmest det som batteriene faktisk blir målt til, vil du ha større kapasitet, må du ha større batteri. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) jepp, ikke noe problem det:) ville bare si det hvis jeg trykker på Anroid OS ,så kommer dette opp: CPU totalt: 5h 30m 19s veldig irriterende kan du si:/ prøvde å gå inn på linken,men gikk ikke edit: linken funka nå men betyr dette at man vil få et ganske så større batteri hvis man kjøper det? som da går ut over bakdelen på tlf? Endret 8. juni 2011 av madman88 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Foreløpig finnes det ingen batterier som er fysisk større. Hvis det kommer slike batterier, så følger det med nytt bakdeksel også slik at det passer. Hmm.. Det høres feil ut, du har 4,5 time på batteri, og 5,5 time med Android OS? noe som ikke stemmer... Er telefonen din varm når den ligger uten å bli brukt? Du har åpenbart problemer med Android OS i alle fall. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Foreløpig finnes det ingen batterier som er fysisk større. Hvis det kommer slike batterier, så følger det med nytt bakdeksel også slik at det passer. Hmm.. Det høres feil ut, du har 4,5 time på batteri, og 5,5 time med Android OS? noe som ikke stemmer... Er telefonen din varm når den ligger uten å bli brukt? Du har åpenbart problemer med Android OS i alle fall. okey, men er dette et batteri som er av dårlig kvalitet,eller er det samme batteriet du får ifra samsung f,eks? Den er ikke varm nå nei,men den blir fort varm om jeg spiller på den/surfer jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre med dette er det flere som har dette problemet tro? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det er flere som har det, men har ikke sett noen som har 87% som du har, de fleste ligger mellom 40-60%. Disse uoriginale batteriene er alltid umulig å vite, de kan komme fra samme fabrikk som samsung sine (men med en anne logo), eller de kan være fra en helt annen fabrikk. Det behøver uansett ikke ha så mye å si, men regn med at kvaliteten kan svinge, og at Samsung normalt vil velge litt bedre ettersom de har merket sitt å forsvare. Poenget var egentlig "Ikke tro det finnes 1800mAh batteri som er like små som 1650mAh som følger med originalt". Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det er flere som har det, men har ikke sett noen som har 87% som du har, de fleste ligger mellom 40-60%. Disse uoriginale batteriene er alltid umulig å vite, de kan komme fra samme fabrikk som samsung sine (men med en anne logo), eller de kan være fra en helt annen fabrikk. Det behøver uansett ikke ha så mye å si, men regn med at kvaliteten kan svinge, og at Samsung normalt vil velge litt bedre ettersom de har merket sitt å forsvare. Poenget var egentlig "Ikke tro det finnes 1800mAh batteri som er like små som 1650mAh som følger med originalt". okey,skjønner,takk for svar men vil du si jeg bare må være tålmodig og bare vente på denne oppdateirngen? det er som du sikkert skjønner,litt vanskelig for meg å være borte fra laderen gjennom en hel dag Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det kan jeg skjønne. Og det er opp til deg, slik jeg ser det har du to alternativer: 1. Vente på oppdatering 2. Nullstille telefonen til fabrikkinstillinger Det er opp til deg hvor ille du syns buggen er. Når det gjelder oppdateringen er det ingen som vet når den kommer, håper på 1-2 uker ca. Merk at dette er tiden til den kommer som oppdatering via Odin (du må flashe manuelt), og ikke som oppdatering via Kies/OTA. Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Okey, tror du det vil hjelpe meg å nullstille den da? Men slik tlf min er nå, vil den egentlig bli så mye bedre uanset uten denne oppdateringen? Kan ikke helt se for meg det ,hehe Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Er det noe app eller noe annet som faktisk måler må per time. Så kan man sammenligna dem batteriene. Jeg har kjøpt meg et slik 1800mA batteri. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hmmm, ser ut til at jeg fant ut av et lite problem vi alle har med våres Galaxy S II telefoner. Nemlig muligheten til å kunne koble seg til Ad-Hoc Wi-Fi nettverk Les dette så fikser du dette problemet. Det funker knall for meg hvertfall. Men ulempen er at du må ha root tilgang for å få dette til da. Og for dere som bruker 'Potatoman' sin camera modifikasjon, så har jeg en annen fiks som skal huske alle instillinger på camera applikasjonen til Potatoman. Altså når du rebooter telefonen, så går lydkvaliteten tilbake til 16KHz/64Kbps selv om camera applikasjonen til Potatoman skal ha 44.1KHz/192Mbps. Så da er det bare å gjøre denne enkle tingen som beskrevet her. Og ja, dette er testet av meg også og kan si at dette funker. Men her vet du allrede fra starten av at du må ha root tilgang for å kunne gjøre dette også. ser ifra sgs2 nå, og ser ikke noe link til dette kamera opplegget. Er det link i innlegget? Om ikke, har du link til info/nedlastning? Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Etter en reset synes jeg ting begynner å normalisere seg. Før reset lå jeg på 85% android forbruk. Google maps og Sygic Aura dro mye uten at de var i bruk. Merkelig Endret 8. juni 2011 av rikkmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg