Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Nok et spørsmål fra min side. Dette er vitalt og jeg regner med at det fungerer feilfritt på S2. Når jeg drar ut av Norge har jeg pleid å skru av mobilnettet for å slippe syke regninger. Ganske enkelt og det fungerer alltid (har iPhone 4). I morgen får jeg min S2 og skal vel ut av landet en gang med den og, så da lurer jeg på om det bare er å gå inn på instillinger å skru av mobilettet?

 

Håper det bare er så enkelt. Skal ha på push og den slags, så vil være litt tungvindt om jeg må inn å skru av det og. Regner med at så lenge man har skrudd av mobilnettet, så fungerer det. Ikke noe tull med at det skrur seg på igjen automatisk for å sjekke etter e-post?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det nokon som kan anbefale ein handsfree til GS2? Prisklasse 300-800kr. Helst mest mogleg for pengane :)

 

Jeg har en Jawbone ICON, og er veldig fornøyd med den.

 

+ Suveren støydemping.

+ Micro-USB ladeplugg, kort ladetid (ca. 20min fra tom).

+ Kan være koblet til to telefoner samtidig.

 

- Ikke laget for å tåle vann.

 

I dag hadde jeg sikkert gått for Jawbone ERA hvis jeg skulle ha ny.

Lenke til kommentar

Er det nokon som kan anbefale ein handsfree til GS2? Prisklasse 300-800kr. Helst mest mogleg for pengane :)

 

Jeg har en Jawbone ICON, og er veldig fornøyd med den.

 

+ Suveren støydemping.

+ Micro-USB ladeplugg, kort ladetid (ca. 20min fra tom).

+ Kan være koblet til to telefoner samtidig.

 

- Ikke laget for å tåle vann.

 

I dag hadde jeg sikkert gått for Jawbone ERA hvis jeg skulle ha ny.

 

Siden vi nå er inne på handsfree, så lurer jeg på om noen vet om en handsfree (bluetooth) med 3.5mm jack som har fjernkontroll mulighet, og som vil fungere med Samsung S2?

 

Jeg har denne idag, men kunne tenkt meg en bluetooth med 3.5mm jack, slik at jeg kan bruke hva jeg vil av øreplugger/headsett.

Lenke til kommentar

Har et lite spørsmål. P.g.a. noen irriterende "pip" fra telefonen sånn av og til, så resatte jeg telefonen til fabrikkstandard. Ingen problem der og pipingen har forsvunnet. Tok selvsagt først backup av mail, meldinger o.s.v. som så ble tilbakeført etter resettingen.

 

Men når jeg svarer på sms'er så viser meldingslisten status utkast på de aktuelle meldingene i stedet for dato (tid) som på de "gamle" meldingene. Det er ikke noe "kjempeproblem" bare ett lite irritasjonsmoment!

 

Har søkt på telefonen etter innstillinger for mapper (slik som det var på de "gammeldagse" telefonene) men finner ikke noen innstillinger for å få meldingene i den "rette" mappen og bort fra utkast. Noen ideer der ute???

 

 

PS! jeg vet at noen av meldingene (sannsynligvis alle) har kommet frem til mottaker, så det er egentlig bare ett problem med meldingene sin status på telefonen.

Lenke til kommentar

Nok et spørsmål fra min side. Dette er vitalt og jeg regner med at det fungerer feilfritt på S2. Når jeg drar ut av Norge har jeg pleid å skru av mobilnettet for å slippe syke regninger. Ganske enkelt og det fungerer alltid (har iPhone 4). I morgen får jeg min S2 og skal vel ut av landet en gang med den og, så da lurer jeg på om det bare er å gå inn på instillinger å skru av mobilettet?

 

Håper det bare er så enkelt. Skal ha på push og den slags, så vil være litt tungvindt om jeg må inn å skru av det og. Regner med at så lenge man har skrudd av mobilnettet, så fungerer det. Ikke noe tull med at det skrur seg på igjen automatisk for å sjekke etter e-post?

 

Innstillinger > Trådløs og nettverk > Mobilnettverk > Fjern evt. hake på dataroaming, og den vil ikke bruke nett i utlandet, men sms og samtaler vil fungere.

Lenke til kommentar

Er det nokon som kan anbefale ein handsfree til GS2? Prisklasse 300-800kr. Helst mest mogleg for pengane :)

 

Jeg har en Jawbone ICON, og er veldig fornøyd med den.

 

+ Suveren støydemping.

+ Micro-USB ladeplugg, kort ladetid (ca. 20min fra tom).

+ Kan være koblet til to telefoner samtidig.

 

- Ikke laget for å tåle vann.

 

I dag hadde jeg sikkert gått for Jawbone ERA hvis jeg skulle ha ny.

Takker! Har ingen planer om å ha den i vatn heller, hehe. Korleis klara du det?

Lura på å kjøpe denne: http://www.netonnet.no/art/telefon/mobiltelefontilbehor/bluetooth-headset/bluetooth-mono/aliph-jawboneerashadowbox/155867.4502/

Regner med at batteriikonet visast på statusbaren?

Lenke til kommentar

Så litt off topic.... Jeg har hørt at på Iphone så må man lukke apps manuelt etter at man foreks har startet 10stk forskjellige apps, ellers så tappes batteriet raskt ved å ligge i bakgrunnen ("multitasking"), stemmer det?

 

Dette kommer fra en som knapt har holdt i en Iphone.

Nei, det stemmer ikke.

 

Ser det er flere som har etterspurt batteritid, GSM Arena har testet dette:

http://blog.gsmarena.com/samsung-i9100-galaxy-s-ii-thorough-battery-test-results-are-out-even-better-than-the-galaxy-s/

http://blog.gsmarena.com/showdown-samsung-galaxy-s-ii-stars-in-our-browsing-battery-life-championship-not-so-brightly/

 

Cutting to the point, the Galaxy S II survived through 82 hours before its completely charged battery went flat. The handset was hooked up to a 3G network at all times and endured the following usage:

• 90 minutes video playback

• 2 hours music playback

• 40 minutes voice calls

• 30 minutes navigation

• 30 minutes general usage

• 10 minutes browsing

• 10 minutes shooting photo and video

• 20 min gaming (Angry birds, if you should know)

 

hvordan i pokker har de klart 82 timer med det bruket der?

Hva må jeg gjøre med batteriet mitt for å oppnå halvparten?

 

Det der MÅ være jug..

 

Batteritiden holder sånn akkurat til en dags bruk for meg, altså 15-16 timer. Og jeg er ingen ekstrem bruker. MYE mindre bruk enn opplistet i den posten over.

Lenke til kommentar

16 timer og 32 minutter her nå. Har 27% igjen av batteriet, og i dag har jeg brukt telefonene ganske aktivt. Har også hatt på full lysstyrke i et par timer da jeg var ute i solen med den.

Wifi på hele tiden. Lagt inn og fjernet noen apps. Mail syncer 1 gang i timen (to kontoer, ca 100 mail) Brukt facebook litt, og snakket en del. Skjermen står for det meste av strømforbruket. 44%. Har ikke brukt tlf til spill. Vil tippe min holder ca 30 timer om jeg kun bruker den til det aller nødvendigste.

Lenke til kommentar

Håper det bare er så enkelt. Skal ha på push og den slags, så vil være litt tungvindt om jeg må inn å skru av det og. Regner med at så lenge man har skrudd av mobilnettet, så fungerer det. Ikke noe tull med at det skrur seg på igjen automatisk for å sjekke etter e-post?

 

Skal også ut av landet. Jeg kjøper meg bare et nytt tlf kort der jeg oppholder meg.

Også leser jeg inn hvor jeg er og mitt "nye tlf nr" på den "gamle" svareren min.

Om noen har så lyst til å snakke med meg at de vil betale dyre dommer for det så gjerne for meg :)

Om du bruker Norsk tlf kort i utlandet og noen ringer deg må jo DU betale fra Norge og til det landet du befinner deg i. Kan fort bli dyrt. (Om dette ikke er endret. Fikk meg i alle fall en overraskelse der for noen år siden) Lokalt kontantkort syns jeg er mye bedre. Da vet jeg hva jeg bruker og slipper å betale for at en eller annen som er pratsjuk i Norge slår på tråden :)

Lenke til kommentar

Er det nokon som kan anbefale ein handsfree til GS2? Prisklasse 300-800kr. Helst mest mogleg for pengane :)

 

Jeg har en Jawbone ICON, og er veldig fornøyd med den.

 

+ Suveren støydemping.

+ Micro-USB ladeplugg, kort ladetid (ca. 20min fra tom).

+ Kan være koblet til to telefoner samtidig.

 

- Ikke laget for å tåle vann.

 

I dag hadde jeg sikkert gått for Jawbone ERA hvis jeg skulle ha ny.

Takker! Har ingen planer om å ha den i vatn heller, hehe. Korleis klara du det?

Lura på å kjøpe denne: http://www.netonnet.no/art/telefon/mobiltelefontilbehor/bluetooth-headset/bluetooth-mono/aliph-jawboneerashadowbox/155867.4502/

Regner med at batteriikonet visast på statusbaren?

 

Pr. dato tror jeg ikke det er mulig å få vise batteriikon på Android.

Et lite trykk på knappen på handsfreeen så snakker den til deg og forteller hvor lang taletid du har igjen. Jeg savner ikke statuslinjeikon.

Lenke til kommentar

Er det nokon som kan anbefale ein handsfree til GS2? Prisklasse 300-800kr. Helst mest mogleg for pengane :)

 

Jeg liker ikke å betale for mye, og har handlet flere ganger av denne selgeren. Leveringstid ca en uke:

 

http://cgi.ebay.com/New-Aliph-Jawbone-3-Prime-blah-Black-Bluetooth-Headset-/370509092355?pt=PDA_Accessories&hash=item5644101603

 

Ladere kan du kaste, men du lager det fint fra USB på PC (Kabelen følger med)

 

Dersom du lurer: Det er under kr 200,- så det tilkommer ikke noe ekstra...

 

Ikke verst pris sammenlignet prisene i norske butikker :!:

 

PS: Samme selger har også komplette sett til $34 (Hvor det følger med flere størrelser på øreproppen)

Endret av byggeren
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...