Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vil ha "dotter" på de to øverste der.

Det kommer nok an på hvordan ikoner dette er, og om det er støtte for det der. Tror ikke det er noe annet sted man kan stille inn dette. Er det f.eks desktop visualizer ville jeg søkt på det kombinert med "unread count"

Lenke til kommentar

Hva er det du mener som er dårlig med S2?

Det mest elementære med telefonen. Som når en person ringer meg 10 ganger brukes det 10 linjer med tapte anrop, mens på iphone er det en linje som viser at jeg har 10 tapte anrop.

Grunnen tror jeg mest er fordi: når du blir ringt av 10 forskjellige, så trykker du på en av dem for å ringe tilbake til den personen. På iPhone så viser den alle tapte anrop, når du trykke på den ene linja som du snakker om. Men om jeg ikke husker feil, så skal alle tapte anrop også vises selvom du trykker på en av navnene, så da blir det jo ganske likt iPhone?

Lenke til kommentar

Skulle tro det var fixable med en enkel app det der?

EDIT:

sidenote: har hatt telefonen på i 23 timer nå, og har 62% batteri igjen.

16 minutter totalt med internett, endel tegning av hiraganasymboler i en tyve minutters tid, en del smser og mmser, kanskje en ti minutters tid med lesing, og slikt standard bruk.

Ganske fornøyd med å ha 62% igjen etter nesten 24 timers standard bruk. Mye bedre enn feks min N8. Har ikke fryst noen programmer, men har satt epost og syncing på manuellt i stedet for intervaller. Det er ganske så grei batteritid.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

ADW Launcher med ADW Notifier ordner det for deg :)

Har allerede Launcherpro :pkan jeg bruke ADW notifier til den?

Det kommer nok an på hvordan ikoner dette er, og om det er støtte for det der. Tror ikke det er noe annet sted man kan stille inn dette. Er det f.eks desktop visualizer ville jeg søkt på det kombinert med "unread count"

Brukte desktop visualizer ja :)

edit: kan denne være noe?

https://market.android.com/details?id=com.kanokgems.smswidget

edit 2: nei, det var den ikke :p

Endret av ccing
Lenke til kommentar

Hva er det du mener som er dårlig med S2?

Det mest elementære med telefonen. Som når en person ringer meg 10 ganger brukes det 10 linjer med tapte anrop, mens på iphone er det en linje som viser at jeg har 10 tapte anrop.

Dette kan man ordne ved å installere Go Contacts fra Android Market.

Så det er mye som kan "ordnes" dersom man bruker tid på å lese om apps, eventuelt spør om tips til apps.

Så litt off topic.... Jeg har hørt at på Iphone så må man lukke apps manuelt etter at man foreks har startet 10stk forskjellige apps, ellers så tappes batteriet raskt ved å ligge i bakgrunnen ("multitasking"), stemmer det?

Dette kommer fra en som knapt har holdt i en Iphone.

Lenke til kommentar

Dere som hadde Android fra før. Fikk dere før SMSene fra den gamle telefonen over på den nye (i dette tilfellet S2 håper jeg)?

Kan bruke SMS backup and restore fra market som er gratis. Lagrer SMS på minnekortet.

har også mulighet til å ta scheduled backups.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som hadde Android fra før. Fikk dere før SMSene fra den gamle telefonen over på den nye (i dette tilfellet S2 håper jeg)?

Kan bruke SMS backup and restore fra market som er gratis. Lagrer SMS på minnekortet.

har også mulighet til å ta scheduled backups.

Herlig! Så om jeg ikke tar feil kan jeg f.eks etter 3 mnd lagre alle smsene mine på minnekortet, sette minnekortet i Macen og legge de i en mappe. Dermed kan jeg styre selv når jeg vil ta backup av disse og så bare ha de på Macen til den dagen jeg kjøper en ny telefon?

Lenke til kommentar
Ikke hvis programmene ligger der å tapper batteriet.

Var litt lettere å lukke programmer på N900 og mye mer oversiktlig taskswitcher, så på Maemo5 var det egentlig bare et pluss å kunne la ting kjøre som man ville. Men merker med SGS2en at det er litt mer kronglete.

Lenke til kommentar

Herlig! Så om jeg ikke tar feil kan jeg f.eks etter 3 mnd lagre alle smsene mine på minnekortet, sette minnekortet i Macen og legge de i en mappe. Dermed kan jeg styre selv når jeg vil ta backup av disse og så bare ha de på Macen til den dagen jeg kjøper en ny telefon?

Ser ikke noen grunn til at dette ikke skal fungere. Jeg fikk alle mine meldinger fra Desire'en over på GS2 med denne metoden i alle fall.

Lenke til kommentar

Så litt off topic.... Jeg har hørt at på Iphone så må man lukke apps manuelt etter at man foreks har startet 10stk forskjellige apps, ellers så tappes batteriet raskt ved å ligge i bakgrunnen ("multitasking"), stemmer det?

Dette kommer fra en som knapt har holdt i en Iphone.

Nei, det stemmer ikke.

Ser det er flere som har etterspurt batteritid, GSM Arena har testet dette:

http://blog.gsmarena.com/samsung-i9100-galaxy-s-ii-thorough-battery-test-results-are-out-even-better-than-the-galaxy-s/

http://blog.gsmarena.com/showdown-samsung-galaxy-s-ii-stars-in-our-browsing-battery-life-championship-not-so-brightly/

Cutting to the point, the Galaxy S II survived through 82 hours before its completely charged battery went flat. The handset was hooked up to a 3G network at all times and endured the following usage:

• 90 minutes video playback

• 2 hours music playback

• 40 minutes voice calls

• 30 minutes navigation

• 30 minutes general usage

• 10 minutes browsing

• 10 minutes shooting photo and video

• 20 min gaming (Angry birds, if you should know)

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å få denne SGS2 til å sync`e med outlook?

Har satt opp gmail konto, og får outlook(bruker IMAP innstillinger) mailene inn på gmail/mobilen. Men når jeg sletter noen mailer på outlook så ønsker jeg at dem blir automatisk slettet på gmail/mobilen og. Eller vil ikke det gå? :hmm:

Går dette, så er det vel ikke så mye mer å forlange av denne SGS2`en. :whistle:

Er ellers meget fornøyd

EDIT

Om det går, hvilke innstillinger må til?

EDIT2

Den outlook mailen er ikke GMAIL, det er en broadpark.no mail. Får alle mailene inn på gmail, men når jeg er i outlook og sletter noen mailer der, så ønsker jeg at dem blir slettet i gmail og.

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Jeg har alle kontaktene mine på pcen, som jeg syncet fra min gamle HTC.

Filene er .contact. Hvordan får jeg disse inn på min Galaxy S2? Vil helst slippe å legg inn 300 nr ++ manuelt.

Jeg ser at alle kontaktene mine har flyttet seg over på gmail-kontoen. Hvis du har lagret alle kontaktene som google kontakter, så regner jeg med at det bare er å synce den? (vet ikke om dette hjelper deg, lurer bare litt selv:P)

Lenke til kommentar

Er det mulighet for å få denne SGS2 til å sync`e med outlook?

Har satt opp gmail konto, og får outlook(bruker IMAP innstillinger) mailene inn på gmail/mobilen. Men når jeg sletter noen mailer på outlook så ønsker jeg at dem blir automatisk slettet på gmail/mobilen og. Eller vil ikke det gå? :hmm:

Går dette, så er det vel ikke så mye mer å forlange av denne SGS2`en. :whistle:

Er ellers meget fornøyd

EDIT

Om det går, hvilke innstillinger må til?

EDIT2

Den outlook mailen er ikke GMAIL, det er en broadpark.no mail. Får alle mailene inn på gmail, men når jeg er i outlook og sletter noen mailer der, så ønsker jeg at dem blir slettet i gmail og.

Hvorfor bruker du ikke Gmail appen?

Lenke til kommentar

Det har eg ja. Tenkte ikke på det. :p

Men ser egentlig ikke den store nytten i det. Ser for meg at telefonen går fort tom for batteri også.

Strømadapter, har du hørt om det da ? :!:

Ja, men kan du koble til strøm og hdmi samtidig?

Uansett ser eg ikke nytten i det. Skal eg se film skal det gjøres skikkelig. :p

Er ganske sikker på at det HDMI-adapteret som finnet til telefonen lader den fra tv'en samtidig som den sender video inn i tv'en.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...