Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Det er mulig dette hører til en tråd for Android, men håper vel at Samsung også har en løsning på dette: Er det noen som vet om det finnes en app som gjør det lettere å behandle talemeldinger? Al la iPhone?

Det er litt back to the future å trykke på fem for å slette og seks for neste melding osv. På mange områder begynner jeg nå faktisk å se at iPhone ligger tre-fire hestehoder foran, etter noen uker med android og Samsung.

Hva er det Iphone ligger foran Android med da? Er det apps?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig dette hører til en tråd for Android, men håper vel at Samsung også har en løsning på dette: Er det noen som vet om det finnes en app som gjør det lettere å behandle talemeldinger? Al la iPhone?

Det er litt back to the future å trykke på fem for å slette og seks for neste melding osv. På mange områder begynner jeg nå faktisk å se at iPhone ligger tre-fire hestehoder foran, etter noen uker med android og Samsung.

Nei. Brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Nei. Brukervennlighet.

Kan du forklare oss på hva som er så mye mere brukervennlig med iPhone / iOS over Android?

Bare det at dere er pokka nødt til å bruke iTunes til det meste om dere vil bruke iOS enhetene deres, så vil det alene gjøre at brukervennligheten synker som en stein i et hav for iOS.

Endret av Vindicator
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har tenkt å bestille denne mobilen fra netonnet nå, da prisen virker rimelig. Det står at den er på lager, men er det noen her som har fått mail av dem hvor det blir sagt noe om antall o.l. Jeg har lest litt her om at vi som bestiller nå fra netonnet ikke får denne mobilen i denne omgang, da alle som er på lager hos netonnet nå går til de som har bestilt før.

Jeg ringte NetOnNet idag kl.11. Jeg spurte om dette med bestilling/levering/reservering. Jeg fikk til svar at 300 var forhåndsbestilt, men at de skulle få inn 500 stk. i morgen.

Jeg bestilte der og da via telefon.

Jeg fikk ordrebekreftelse etter bare minutter, og der står at jeg skal få beskjed når varen forlater de.

Ingen mail så lang, men med 300 telefoner å pakke ned, adresssere og sende, så tar det vel litt tid.

Venter på mail ja :-)))))

Lenke til kommentar

Nei. Brukervennlighet.

Kan du forklare oss på hva som er så mye mere brukervennlig med iPhone / iOS over Android?

Bare det at dere er pokka nødt til å bruke iTunes til det meste om dere vil bruke iOS enhetene deres, så vil det alene gjøre at brukervennligheten synker som en stein i et hav.

Jeg sier ikke at iphone er perfekt, den har også sine svakheter. Apples nazivelde med itunes var nettopp grunnen til at jeg valgte å gå over til Android. Men som du allerede har skjønt så er jeg ikke jublende begeistret. Hva som er mer brukevennlig med iOS? For det første, så er behandlingen av talemeldinger mye bedre med iphone. For det andre er oversikten over hvem som ringer og har ringt mye bedre med iphone. Med Samsung (som jeg, for min del kan referere til), er det 10 linjer med tapte anrop om en og samme person har prøvd å ringe mange ganger. Med iphone er det en linje som viser at den samme person har prøvd å ringe ti ganger. Jeg synes også musikkavspilleren som er på iphone er bedre enn den som følger med på Samsung sin. Altså, på itunes kan jeg stille inn lyd på skjerm, jeg kan også i samme avspillingsprogram sette på pause på lydbøker, som man enkelt kan konvertere til eget format. Med Samsung legger lydbøkene seg sammen med musikken. Iriterende synes nå jeg. Det jeg kanskje er mest overrasket over er at iphone er mye bedre å bruke til Google sin mail enn med Samsung sitt Androidsystem.

Men nå skal jeg ikke bare klage. Jeg synes bla-tilbake-knappen nederst til venstre er genial. Gikk litt over til iphone igjen i dag, og savnet denne knappen allerede. Widgets er jo moro (men kanskje ikke så mye mer enn det for min del, da det kanskje hadde vært mer praktisk med 10-20 snarveier til programmene jeg bruker mest på første side, men dette finnes det sikkert løsninger på også).Kameraet er råbra.

Men nå skal jeg spise. Og ja, forresten, det jeg lurte på var jo om det finnes løsninger for talemeldinger :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

bare jeg som føler at kameraet er automatisk zoomet inn når jeg filmer i 1080p?

Ser bare litt rart ut når jeg skifter fra kamera til video.

Har merket samme, foto vs video har forskjellige vidvinkler...

Skal jeg tippe å tro så brukes en mindre del av bildebrikken under video for å gi ønsket oppløsning (1:1 pixler?)

tror jeg merket forskjell mellom 720 og 1080 også? (Noen uker siden nå)

Lenke til kommentar

Nei. Brukervennlighet.

Bare det at dere er pokka nødt til å bruke iTunes til det meste om dere vil bruke iOS enhetene deres, så vil det alene gjøre at brukervennligheten synker som en stein i et hav.

Jeg synes også musikkavspilleren som er på iphone er bedre enn den som følger med på Samsung sin. Altså, på itunes kan jeg stille inn lyd på skjerm, jeg kan også i samme avspillingsprogram sette på pause på lydbøker, som man enkelt kan konvertere til eget format. Med Samsung legger lydbøkene seg sammen med musikken. Iriterende synes nå jeg. Det jeg kanskje er mest overrasket over er at iphone er mye bedre å bruke til Google sin mail enn med Samsung sitt Androidsystem.

Samsung Galaxy S II sin musikk spiller er nok litt bedre enn den som er på iPhone 4. Og grunnen er at du kan ha dine egne personaliserte Equalizer instillinger på programmet. Og du kan på en enkel måte håndtere spillelistene dine uten å måtte gjøre det meste via PC'en.

Og bare dette alene gjør at iPhone 4 sin musikk spiller ikke har noe å stille opp med mot den som mer i Galaxy S II.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hva kommer det av at jeg scorer så ulikt på benchmark hele tiden???

Har standard utgaven og for et par dager siden fikk jeg fra 3400-3600

og nå er jeg helt nede i 2800...

Det varierer fra hver gang jeg kjører det,men i dag har jeg vært oppe i max 3300 og minimum 2800...

Jeg har rootet den og fryst alle hubs og div...

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S II sin musikk spiller er nok litt bedre enn den som er på iPhone 4. Og grunnen er at du kan ha dine egne personaliserte Equalizer instillinger på programmet. Og du kan på en enkel måte håndtere spillelistene dine uten å måtte gjøre det meste via PC'en.

Og bare dette alene gjør at iPhone 4 sin musikk spiller ikke har noe å stille opp med mot den so mer i Galaxy S II.

Det er mange ting S2 gjør bedre enn iPhone 4, men som musikkspiller er iPhone mye bedre i mine øyne. Men liker veldig godt DoubleTwist også som jeg bruker nå.

Min telefon blir tidvis veldig varm når den er bruk og da lagger den også så mye at det nesten er umulig å skifte mellom homescreens. Noen andre som opplever dette? Det har skjedd nå 2-3 ganger, og det hjelper ikke å drepe bakgrunns applikasjoner heller. Det som hjelper er å skru av skjermen og la den ligge i noen minutter, og når jeg låser den opp igjen så er alt like glatt som det skal være.

Lenke til kommentar

Og bare dette alene gjør at iPhone 4 sin musikk spiller ikke har noe å stille opp med mot den so mer i Galaxy S II.

Det er mange ting S2 gjør bedre enn iPhone 4, men som musikkspiller er iPhone mye bedre i mine øyne. Men liker veldig godt DoubleTwist også som jeg bruker nå.

Min telefon blir tidvis veldig varm når den er bruk og da lagger den også så mye at det nesten er umulig å skifte mellom homescreens. Noen andre som opplever dette? Det har skjedd nå 2-3 ganger, og det hjelper ikke å drepe bakgrunns applikasjoner heller. Det som hjelper er å skru av skjermen og la den ligge i noen minutter, og når jeg låser den opp igjen så er alt like glatt som det skal være.

Hva som er bedre med musikk spilleren på iPhone / iOS da?

Lenke til kommentar

Dere som har S2; hvordan er det å oppdatere denne? Da jeg hadde S1 var det ikke så enkelt som det burde være. Jeg fikk nemlig ikke gjøre dette vi instilliger -> om telefonen, slik som man kan på HTC. Er det mulig med S2 eller må man gjøre det vi PC/Mac?

Lenke til kommentar

Hvordan den er integrert med lockscreen hvor man ser album art og kan styre musikken uten å låse opp telefonen.(Kanskje det går på widgetlocker?) Eller hvordan den organiserer musikk, lydbøker og podcaster hver for seg. Pluss at jeg liker UI og designet bedre på musikk spilleren i iOS. Dog skal det sies at DoubleTwist som jeg akkurat har begynt å bruke virker utrolig bra, bedre enn iOS sin kanskje også...

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med playlist og EQ i ditt foregående innlegg, men man kan lage spillelister rett på iPhone og det er EQ innstillinger.

Lenke til kommentar

Dere som har S2; hvordan er det å oppdatere denne? Da jeg hadde S1 var det ikke så enkelt som det burde være. Jeg fikk nemlig ikke gjøre dette vi instilliger -> om telefonen, slik som man kan på HTC. Er det mulig med S2 eller må man gjøre det vi PC/Mac?

Jeg oppdaterer gjennom programmet Kies som du kan laste ned for pc her: http://www.samsungapps.com/about/onPc.as

Det er mange som har opplyst at de har hatt litt problemer med å oppdatere gjennom telefonen, og har heller valgt å bruke et program som heter odin. (Det er ikke et orginalt program, og du må selv finne rommen du vil bruke da)

Lenke til kommentar

Synes selv det er flere ting som jeg savner på iphone, bl.a. web løsningen, den var noe lettere og bruke med å ha flere sider oppe/bytte imellom. + favorittene er bedre på iphone. MEN dette kan sikkert fikses med å bruke annen web browser.

Jeg har testet firefox, opera og dolphin og den orginale til SGS2, men heller litt mer imot iphone sin på akkurat disse områdene.

Apps ja, det er faktisk mye bedre på iphone, men android kommer MEGET rask opp i ryggen på iphone. Men android apps ser / er billige iforhold. Men android apps er også billigere i innkjøp(Jeg har JB iphone og fikk tak på det meste).

Jeg ser etter bil apps, som

- REV Denne er meget bra

- FuzzyCar

- GPS Buddy

- alOBD Scanner™ (er på begge plattformene nå)

- Bluetooth OBD Reader (er på begge plattformene nå)

- Torque (er på begge plattformene nå)

- Dashcommander(er på begge plattformene nå) Denne er meget bra

Så har du det DownloadPro prgramet som jeg leter etter, som er til iphone, er MEGET bra.

Så savner jeg Movies(samler på bluray filmer, og greit å ha en oversikt med deg når man er ute å handler). Ja vet om My Movies, men det synes jeg er fantastisk dårlig(kan ha noe med at det virker tungvint, har ikke fått lagt til noe filmer der enda, prøvet å ta bilde av scanner stripe + skrivet inn navn, uten hell til at jeg får lagt inn filmer).

Ellers så har man Haculuos programmet til / for iPhone, men da snakker man om pirat ting, men MEGET enkelt i bruk(skulle ønsket det var like enkelt til adroid :dribble: ).

MEN summesumarum, SGS2 er MYE BEDRE en iphone 3GS & 4. Jeg er ikke i tvil. Tror tilogmed at SGS2 er bedre enn kommende IP5, når den tid kommer og.

EDIT

Dette var vel litt mye negativt om Android, men det er vel alt jeg kan komme på og da. Det er vel bare til jeg blir vant med Android, så blir nok dette og bedre på android :whistle:

Endret av Ray001
Lenke til kommentar

Hvordan den er integrert med lockscreen hvor man ser album art og kan styre musikken uten å låse opp telefonen.(Kanskje det går på widgetlocker?) Eller hvordan den organiserer musikk, lydbøker og podcaster hver for seg. Pluss at jeg liker UI og designet bedre på musikk spilleren i iOS. Dog skal det sies at DoubleTwist som jeg akkurat har begynt å bruke virker utrolig bra, bedre enn iOS sin kanskje også...

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med playlist og EQ i ditt foregående innlegg, men man kan lage spillelister rett på iPhone og det er EQ innstillinger.

Å ha equalizer mulighet med ferdiginstillte presets er noe helt annet enn å kunne justere equalizeren selv på de forskjellige Hertz'ene.

Jo, du kan lage dine egne spillelister på iPhone, men er det mye mere styr å få det til enn å kunne få det til på en Android mobil som Galaxy S II.

Men bare det at man kan skifte musikkspilleren ut til Winamp på Android f.eks, gjør automatisk at Android blir bedre på dette feltet uansett.

Lenke til kommentar

Jeg oppdaterer gjennom programmet Kies som du kan laste ned for pc her: http://www.samsungapps.com/about/onPc.as

Det er mange som har opplyst at de har hatt litt problemer med å oppdatere gjennom telefonen, og har heller valgt å bruke et program som heter odin. (Det er ikke et orginalt program, og du må selv finne rommen du vil bruke da)

Så det er mulig å oppdatere gjennom telefonen?

Endret av .Anders.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...