Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg prøver å finne igjen til firmware/odin oppskriften som var på side 30+ i den andre tråden, ganske lang smørbrødlefse... Noen som vet hvem som skrev den og hvor den er?

Å finne det er som å finne nåla i høystakken. Man kan ente bla gjennom alle sidene eller håpe på at den som skrev innlegget kan linke til sitt innlegg.

Edit: Og Vindicator gjorde så....

NB: Vindicator, den lenken åpnet ikke den posten, måtte bla litt frem.

Åpner jeg din lenke blir URL:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=3240&p=17783131entry17783131

Men den riktige URL blir:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=3260&p=17783131entry17783131

De er nesten helt like. Det er en liten forskjell: st=3240 <-> st=3460

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

jeg prøver å finne igjen til firmware/odin oppskriften som var på side 30+ i den andre tråden, ganske lang smørbrødlefse... Noen som vet hvem som skrev den og hvor den er?

Å finne det er som å finne nåla i høystakken. Man kan ente bla gjennom alle sidene eller håpe på at den som skrev innlegget kan linke til sitt innlegg.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=3240&p=17783131entry17783131

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299087&st=3260&p=17783131entry17783131

Begge linkene funker fint for meg å åpne.

Lenke til kommentar

De fungerer for meg også, men de leder meg til 2 forskjellige innlegg. Den første lenken leder meg til toppen av side 163, mens ditt innlegg er på side 164.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Ser mange rooter tlf og fryser apps.

Hviket program er å anbefale for rooting?

Synes jeg ser så mange forskjellige...

Og hvordan ta backup i tilfelle jeg skulle ha lyst til å unroote?

Tror ikke 100% sikkerhetskopi av mobiltelefonen er mulig. Eller, noen som vet om det er mulig? Hadde vært fint å kunne gjenopprette til fabrikkoppsett dersom diverse flashing av custom rom og rooting lager trøbbel.

Tror det står forklart på det første innlegget hvordan man rooter.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
1: Hva er egentilig forskjell på widget og app? Vil en widget stadig koble seg på nett for å hente oppdateringer? I så fall: Gjør den dette også i områder der man ikke har tilgang på gratis nettverk, slik at regningen vil kunne bli ganske så dyr?

En widget trenger ikke være tilkoblet nettet nei. Et program er rett og slett et program. Som Vuze, Google Chrome, etc vil være på din PC. En widget er rett og slett en frame på homescreenen din som kan ligge og gi deg direkte info uten å launche et program eller taskswitche inn i et program. Som feks en Facebookwidget som viser deg de siste statusoppdateringene uten at du trenger styre med å finne et program og launche det. Eller en musikkwidget som lar deg se hvordan låt du spiller og pause/skifte sang uten å måtte gå inn i programmet for hver gang.

2: Jeg skal en måned til utlandet om litt, og er svært bekymret over å skulle få en uventet høy regning, grunnet datatrafikk. Hva må skrus av og på?

Hm jeg vet neppe ALT du må skru av. Men alt av epost-updating bør settes til Manual, samt skru av Roaming og at programmer kan bruke datatrafikk i bakgrunnen (let litt i settings, ligger der).

3: Hvis jeg bestiller "folkepakken" fra Onecall, med bl.a. 500 MB inkludert. Vil datatrafikk i utlandet først og fremst bruke opp av disse 500 MB før jeg må begynne å betale for det jeg bruker utover dette?

Tror nok de går på din provider, uten at jeg skal være for bombastisk. Når du reiser til England vil du bruke et fremmed nettverk (ikke Onecalls nettverk) og dermed går datatrafikken brukt på alle andre nettverk utenom de 500mb.

Men dobbeltsjekk gjerne alt jeg har sagt, for alt kan være vås.

dårlig mobil, hold dere unna denne!

Hva får deg til å si dette?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
1: Hva er egentilig forskjell på widget og app? Vil en widget stadig koble seg på nett for å hente oppdateringer? I så fall: Gjør den dette også i områder der man ikke har tilgang på gratis nettverk, slik at regningen vil kunne bli ganske så dyr?

En widget trenger ikke være tilkoblet nettet nei. Et program er rett og slett et program. Som Vuze, Google Chrome, etc vil være på din PC. En widget er rett og slett en frame på homescreenen din som kan ligge og gi deg direkte info uten å launche et program eller taskswitche inn i et program. Som feks en Facebookwidget som viser deg de siste statusoppdateringene uten at du trenger styre med å finne et program og launche det. Eller en musikkwidget som lar deg se hvordan låt du spiller og pause/skifte sang uten å måtte gå inn i programmet for hver gang.

2: Jeg skal en måned til utlandet om litt, og er svært bekymret over å skulle få en uventet høy regning, grunnet datatrafikk. Hva må skrus av og på?

Hm jeg vet neppe ALT du må skru av. Men alt av epost-updating bør settes til Manual, samt skru av Roaming og at programmer kan bruke datatrafikk i bakgrunnen (let litt i settings, ligger der).

3: Hvis jeg bestiller "folkepakken" fra Onecall, med bl.a. 500 MB inkludert. Vil datatrafikk i utlandet først og fremst bruke opp av disse 500 MB før jeg må begynne å betale for det jeg bruker utover dette?

Tror nok de går på din provider, uten at jeg skal være for bombastisk. Når du reiser til England vil du bruke et fremmed nettverk (ikke Onecalls nettverk) og dermed går datatrafikken brukt på alle andre nettverk utenom de 500mb.

Men dobbeltsjekk gjerne alt jeg har sagt, for alt kan være vås.

dårlig mobil, hold dere unna denne!

Hva får deg til å si dette?

Det lurer jeg også på? :hmm:

Lenke til kommentar

Foresten, for dere som faktisk vil se et filmklipp i fra Galaxy S II som viser hva kameraet på telefonen er god for, så kan dere laste ned denne ukomprimerte filmen her. Ja er jeg selv om har filmet det der i dag.

Den tar 109 MB og er 53 sekunder lang.

HTC Sensation må nok se seg grisebanket av Galaxy S II når det kommer til filmkvalitet og detaljer under filming.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Takk til dere begge! Da har jeg fulført rootingen (var halveis da forumet ble merget) og er iferd med å fryse apps. Sinnsvakt mye bloat... Er det noen som har en oversikt så jeg ikke fryser noe utrivelig!?

edit:

Denne oppskriften burde jo vært linket til fra første post!

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Hmkay, fremdeles aner jeg ikke hvorfor du mener det er en dårlig telefon?

Virker kjempebra for meg, men jeg er enda litt "funstruck" av Android siden jeg kommer fra S^3 nylig og ikke er så godt kjent med Android.

Hva legger du i "dårlig telefon" her?

Lenke til kommentar

ihvertfall en stabil telefon ;) eier ingenting av apple, har en HTC Desire :)

Kan du fortelle oss hva som er feil med telefonen? Hvis du trodde at telefonen kunne stikkes opp i anus, tar du rimelig feil. Funket heller ikke på meg. No homo :cool:

Endret av Quattro123
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...