Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan man skrur på nettverk på Samsung galaxy s2? Dataroaming er på, men får fortsatt ikke kommet på nett.. Evt hva jeg må fylle inn på de forskjellige feltene, har tele2.

På forhånd takk!

Kan det være at du må holde inne av/på knappen? Kommer opp en meny der. Er det det du mener?

Har satt den på.. Men fortsatt nettverk utilgjengelig..

Lenke til kommentar

Den første testen jeg kjørte var Linpack. Og her fikk jeg dette som score. Men dette var med CPU'en klokket til 1.75 GHz :wow:

Hmm.. Ikke for å være en partypooper men..

Du tar det sikkert som en morsom utfordring å tyne mest mulig ut av mobilen. Men husk at den har kun passiv kjøling og du pusher virkelig grensene for hva denne CPUen er beregnet for. Kjedelig å måtte brenne denne siden garantien neppe vil dekke en slik skade.

Jeg overklokker alltid PCene jeg bygger og merker en ganske god boost på det meste (ved hjelp av god kjølig vel å merke). Men hvor får du utnyttet ytelsesøkningen på denne mobilen, av ren nysgjerrighet?

Så langt har den kjørt alt jeg har prøvd helt glatt + litt til.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg go sms og nå når jeg får meld kommer den orginale og go med notification om at jeg har fått meld. Hvordan kan jeg fjerne at jeg får notification på standard sms programmet?? Kan jeg endre på hvordan jeg får notification? F.eks at det kommer en boks midt på skjermen som viser at jeg har fått meld..

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg go sms og nå når jeg får meld kommer den orginale og go med notification om at jeg har fått meld. Hvordan kan jeg fjerne at jeg får notification på standard sms programmet?? Kan jeg endre på hvordan jeg får notification? F.eks at det kommer en boks midt på skjermen som viser at jeg har fått meld..

Du fjerner "notifications" fra den vanlige sms-appen under menu-settings

Lenke til kommentar

Den første testen jeg kjørte var Linpack. Og her fikk jeg dette som score. Men dette var med CPU'en klokket til 1.75 GHz :wow:

Hmm.. Ikke for å være en partypooper men..

Du tar det sikkert som en morsom utfordring å tyne mest mulig ut av mobilen. Men husk at den har kun passiv kjøling og du pusher virkelig grensene for hva denne CPUen er beregnet for. Kjedelig å måtte brenne denne siden garantien neppe vil dekke en slik skade.

Jeg overklokker alltid PCene jeg bygger og merker en ganske god boost på det meste (ved hjelp av god kjølig vel å merke). Men hvor får du utnyttet ytelsesøkningen på denne mobilen, av ren nysgjerrighet?

Så langt har den kjørt alt jeg har prøvd helt glatt + litt til.

Jeg skjønner hva du mener. Men dette overklokkningsprogrammet er laget sånn at du ikke kan brenne CPU'en. Det som vil skje er at telefonen bare fryser og at du må ta ut batteriet for så å starte telefonen opp igjen.

Når man holder på med slik overklokking som jeg gjør når jeg kjører benchmarks, så er det en fordel å ikke sette på 'Set on boot'. For da vil telefonen bruke samme instillinger neste gang når du starter opp telefonen. Så hvis jeg klokker CPU'en til at den blir ustabil og fryser, så trenger jeg bare å ta ut batteriet og starte telefonen opp igjen og får da standarde instillinger.

Selvfølgelig kan dette gjøre at levetiden sånn totalt sett blir kortere. Men sånn er det med klokking på vanlige PC'er også.

Jeg kan kjøre min Galaxy S II på 1600 MHz (1200 MHz er standard) dønn stabilt med 1.425 mV (1275 mV er standard) på Core voltage og 1225 mV (1100 mV er standard) på Internal voltage i overklokkningsprogrammet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Må spørre om noen har et par apps å anbefale. Trenger hvertfall en tv-guide app som ligner TV-Guiden på iPhone. Den er rask og har oversikt over hvilke filmer som går på TV den dagen.

Norsk TV Guide

https://market.android.com/details?id=com.appsforenbedreverden.tvguide&feature=search_result

Ser det er en god del som spør om hvordan man for overført data fra iPhone til Galaxy SII:

http://www.dinside.no/870532/overforing-av-kontakter-kalender-bilder-og-musikk-fra-iphone-til-android

Endret av DroidOle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leter etter en telefon som må ha disse kravene:

> Godt kamera

> God musikkspiller

> Enkelt og laste ned spill

> Batteritiden må ikke gå ut med engang

> Surfe på nettet, gratis (wifi)

Er denne telefon(SGS2) verdt å kjøpe til alle pengene?

Kan jeg få SE Neo til det jeg trenger å bruke mobilen på? :hmm:

Dette er en tråd om Samsung Galaxy S2.

Ta en titt på linken nedenfor. Der diskuteres valg av telefon osv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=218

Ja, det vet jeg. Men jeg lurte da også på om SGS2 hadde disse kravene og om den var verdt å kjøpe til alle pengene?

Og det spm om Neo var bare om noen kanskje visste det :)

Lenke til kommentar

Bare en liten heads up, litt usikker på om dette er SGS2 problem eller generell Android. Kom akkurat tilbake fra Egypt hvor jeg hadde skrudd av roaming på telefonen og benyttet meg av Wlan på hotellet.

Jeg oppdaget tilfeldigvis at telefonen sjekket etter firmwareupdate når jeg benyttet meg av Wlan, og i det at den gjorde dette så skrudde den på tillatt roaming uten å si fra, og den ble heller ikke skrudd av etter sjekk...

Vil derfor anbefale en eller annen app for å kvele data på telefonen dersom dere skal ut å reise (apndroid f.eks.) for å unngå ubehagelige overraskelser på telefonregningen når du kommer hjem. For min del var det 112,50kr pr. mb og kunne fort blitt stygt med exchangesync og masse e-post som var usynket...

Lenke til kommentar

Jeg leter etter en telefon som må ha disse kravene:

> Godt kamera

> God musikkspiller

> Enkelt og laste ned spill

> Batteritiden må ikke gå ut med engang

> Surfe på nettet, gratis (wifi)

Er denne telefon(SGS2) verdt å kjøpe til alle pengene?

Kan jeg få SE Neo til det jeg trenger å bruke mobilen på? :hmm:

Dette er en tråd om Samsung Galaxy S2.

Ta en titt på linken nedenfor. Der diskuteres valg av telefon osv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=218

Ja, det vet jeg. Men jeg lurte da også på om SGS2 hadde disse kravene og om den var verdt å kjøpe til alle pengene?

Og det spm om Neo var bare om noen kanskje visste det :)

Jeg vet ihvertfall at neo er det veldig dårlig batteritid på. Sgs2 oppfyller alle kravene dine siden det er en toppmodell med android på så du skreddersy hvordan telefonen din skal være. Om du har interesse foe å gjøre det er en annen sak.

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

Og der var denne tråden slått sammen med «Samsung Galaxy S II - Erfaringer, tips, tricks», etter ønske fra flertallet av deltakerne. Trådene var så like og det var ikke nok snakk rundt leveringstid og butikker til at en egen tråd var nødvendig.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding, men merk at en «opphevelse» av sammenslåingen er teknisk umulig.

Lenke til kommentar

Takk og pris for at førstetråden har samlet all nyttig informasjon. Etter sammenslåingen har det blitt ekstremt mange sider og helt umulig å gjenfinne nyttig informasjon. Får håpe trådstarter kan oppdatere førstetråden dersom ny informasjon kommer tilgjengelig.

Forslag: Fjern "Den herlige" fra tittelteksten. Tror denne tråden trenger en litt bedre tittel. Likte tittelen på det andre innlegget bedre.

Edit: Har noen norske nettadresser til tilbehør for denne mobiltelefonen som bør legges i førstetråden: Alle fra MyTrendyPhone.no

Samsung I9100 Galaxy S II Holder ECS-V1A2BEG

Samsung Galaxy S II i9100 Passiv Holder

Samsung I9100 Galaxy S II Bordlader

Samsung i9100 Galaxy S II Belkin DualFit Armbånd

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg kan forøvrig nevne at jeg har D-LINK DIR-600 hjemme og Cisco 520W på jobb. Har ikke lagt merke til at noe mer strømforbruk, men kan ikke utelukke det.

Det jeg har merket meg er at min noe aldrende macbook 2.1 (kjørende Ubuntu) har en tendens til å ikke få koblet seg opp mot ruteren når telefonen er koblet opp. Skjer en av 10 ganger... og eneste løsning er å restarte ruteren.

Dette problemet har jeg også merket med min Dir-615. Plutselig mister jeg nettet og må restarte ruteren:/ pussi

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt KE7 i 5 dager.Det første døgnet var batteritiden bra,men nå er det dårlig igjen.Om jeg bare har skjermen på og fikler i menyene i 5 min kan jeg se at batteriet har falt 3-5 prosent.

Angry birds tapper fort 10 prosent på 10 min.

Kjipe greier.

Sjekk i battery usage om mye batteri går til Wi-Fi Sharing. Dette problemet hadde jeg og løste ved å fryse blant annet denne med Titanium Backup Pro.

Har sjekket og ingenting går til Wi-Fi Sharing...

Skjerm 51% 2 timer på.

Android-system 14%

Alt av sync er av,3g er av og Wi-Fi er på kun av og til.

Likevel tappes batteriet fort.

Om jeg vil bruke Titanium må jeg vel roote?

Lenke til kommentar

Dette er nok litt OT, men jeg får min SII i morgen, og er helt ny med smartphone..

1: Hva er egentilig forskjell på widget og app? Vil en widget stadig koble seg på nett for å hente oppdateringer? I så fall: Gjør den dette også i områder der man ikke har tilgang på gratis nettverk, slik at regningen vil kunne bli ganske så dyr?

2: Jeg skal en måned til utlandet om litt, og er svært bekymret over å skulle få en uventet høy regning, grunnet datatrafikk. Hva må skrus av og på?

3: Hvis jeg bestiller "folkepakken" fra Onecall, med bl.a. 500 MB inkludert. Vil datatrafikk i utlandet først og fremst bruke opp av disse 500 MB før jeg må begynne å betale for det jeg bruker utover dette?

Som dere skjønner er jeg ny med dette, og jeg setter stor pris på svar! :)

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...