Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...

Byxxi

Anbefalte innlegg

Ja, dette er største ankepunkt med android (eller kanskje bare SII). Synes nå kanskje at beste løsningen er å få hotmail-kontoen til å vidresende alt til gmail-kontoen. Det er allikevel irriterende.

Samt jeg synes oppsettet som følger med telefonen til gmail var langt bedre enn den innebygde e-mail leseren. :S

Tøv!! sett hotmailen din opp som en exchange mailkonto. Funker flott med pushmail og kontakt+kalender sync

http://www.mydigitallife.info/how-to-access-and-sync-hotmail-on-iphone-ipad-push-email-contact-and-calendar/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To ting som irriterer meg litt, er:

1. Når man skrur på skjermen etter den har gått i sort for å bruke mobilen igjen, så ser man ofte 0,3 sekunder av bildet "under" lockskreenen før lockscreen faktisk kommer

2. Mobilen bruker 2 sekunder fra du trykker på home-knappen til du faktisk kommer til home-screenen.

Lenke til kommentar

LOL, hvor blir dette til å ende til slutt mon tro :D

SC20110529-090728.jpg

Nei er ikke jeg som har tatt det bildet der. Er en som heter Droidcarp på XDA-Developers sin side som har gjort denne overklokkingen der.

Jeg blir jo nesten fristet selv til å kjøpe Tegrak Overclock Ultimate selv. Koster jo ikke all verden for 11 kroner.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

LOL, hvor blir dette til å ende til slutt mon tro :D

SC20110529-090728.jpg

Nei er ikke jeg som har tatt det bildet der. Er en som heter Droidcarp på XDA-Developers sin side som har gjort denne overklokkingen der.

Jeg blir jo nesten fristet selv til å kjøpe Tegrak Overclock Ultimate selv. Koster jo ikke all verden for 11 kroner.

E jo heeeelt vilt!!:D

Lenke til kommentar

1. Når man skrur på skjermen etter den har gått i sort for å bruke mobilen igjen, så ser man ofte 0,3 sekunder av bildet "under" lockskreenen før lockscreen faktisk kommer

2. Mobilen bruker 2 sekunder fra du trykker på home-knappen til du faktisk kommer til home-screenen.

Slik er det til meg også med de 0,3 sek,men om jeg bytter til Widgetlocker er det ikke slik.

Lenke til kommentar

Hubba bubba hurr durr. Har sett 50% batteri igjen etter 20 timer på min, faktisk. Og det er standard software. Ikke engang rootet. Og wifi er påslått hele tiden.

Kanskje du ikke burde komme med slike bastante uttalelser? Hvis du hadde lest tråden så hadde du visst at det er en bug med trådløs og noen rutere som gjør at Android OS trekker mye strøm.

Lol bastante uttalelser? Det er jo fakta at min er ubrukelig som telefon sånn den er nå. Og det hjelper meg fint lite at din funker bra. :nei:

Eller du er ubrukelig som bruker av telefonen ;)

Viste du f. eks at nye batterier blir bedre etter å ha blitt ladet opp noen ganger?

Og at det kan være andre ting som påvirker batteri tiden uten at det er noe galt med telefonen?

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Ja selvsagt er det min skyld! :ohmy: Nå er den i fly modus og ingen applikasjoner som står på. Så skal jeg se hvor mange timer jeg får ut av en full ladning nå.

Mener ikke det er din skyld, men at det kan være lurt å ladde den opp 4-6 ganger før man drar noen konklusjon. Har du en D-link router, så har også mange, inkludert meg selv, opplevd at de ikke går særlig bra sammen. Telefonen bruker uforholdsmessig mye strøm med wifi på.

Lenke til kommentar

Bytt Launcher og Låsskjerm:-)

Lenke til kommentar

Er det nokon som har noko negativt å sei om S II? Altså som eg burde ta med i betrakning før eg evt. går til innkjøp av ein S II?

At alle skal klå på den og se på den ;)

At jeg ikke får Sosoal hub til å virke med launcher pro. (Mulig andre har fått det til)

At den gjør at jeg surrer bort minst en time pr dag med å "leke" med den :)

At den har problemer med høyt strømforbruk i kombinasjon med en del D-link routere.

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt telefonen npen dager så er jeg nesten 100% fornøyd,

MEN ett lite irritasjonsmoment er der fra telefonen:

Det piper uregelmessig fra telefonen, men der er ingen mottatt melding eller andre varsler på telefonen og etter å ha tenkt lenge og vel et par dager så har jeg funnet årsaken men ikke løsningen.

Hver gang batteristatusen går ned 10% så kommer det et pip (noe som kan være irriterende på natten), på 90% - 80% - 70% osv så piper det.

jeg har prøvd å redusere systemvolumet sor å slippe å høre pipene, men dette volumet juster seg opp igjen "automatisk"

Noen gode ideer der ute til løsning på mitt lille problem?

Lenke til kommentar

Telefonen min ble også ganske treg etterhvert da man trykket på hjemmeknappen, f.eks, og når man trykket på tilbakeknappen i diverse programmer da man skulle lukke det og gå tilbake til hjemmeskjermen!

Fikk også mye lavere score i quadrant..

Dette viste seg å være minnekortet! Nå når jeg har byttet, er telefonen rask og scorer opp mot 3500 i quadrant igjen!

Mulig dette kan være løsningen for andre med samme problemet!!

Lenke til kommentar

Det piper uregelmessig fra telefonen, men der er ingen mottatt melding eller andre varsler på telefonen og etter å ha tenkt lenge og vel et par dager så har jeg funnet årsaken men ikke løsningen.

Hver gang batteristatusen går ned 10% så kommer det et pip (noe som kan være irriterende på natten), på 90% - 80% - 70% osv så piper det.

jeg har prøvd å redusere systemvolumet sor å slippe å høre pipene, men dette volumet juster seg opp igjen "automatisk"

Det der må vel være en innstilling.... har aldri opplevd det. Har du lastet ned noen programmer som overvåker batteriet?

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Det der må vel være en innstilling.... har aldri opplevd det. Har du lastet ned noen programmer som overvåker batteriet?

Ikke noe overvåkingsapp, men har innstallert SwitchPro-widgeten (samling av diverse "knapper" i en enkelt "bar") som jeg også brukte på min HTC Desire. Får fjerne denne midlertidig og prøve om det hjelper :hmm:

Lenke til kommentar

Ser at mange sier at det kan være programmer i bakgrunnen som suger strøm, men under aktive programmer kjører ingen..

Men når jeg går under Instillinger - Programmer - Kjørende Tjenester - er det faen med en hau med dritt som kjører!

tap tap 4, programvareoppdatering, talekommandoer, social hub, social hub, maps, epost.. alle de jeg har nevnt bruker jeg ikke, men om det er systemtjenester som må være på vet jeg ikke :innocent: Vil i allefall få lukket tap tap 4, men det starter seg selv etter jeg har stoppet prosessen.

Trenger også hjelp om hvordan jeg kan fjerne programmer som fulgte med telefonen.

Noen sier at telefonen er treigere med minnekort? tok en sånn test og min målte 3328.. den skal være på 3,5??

Takk :)

Endret av exlan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...