Njord74 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 HJELP! Jeg har oppdatert via Odin og tlf lagger jævlig nå. Hvordan gå tilbake??? Er det mulig for meg å komme meg tilbake hvor jeg var før KE7 via Odin,slik at jeg kan benytte Kies igjen?Er det noen original fil jeg kan bruke? Noen som har peiling eller? Hva hadde du før? KE1 eller KE2? Last ned den du hadde fra før fra XDA og flash den på samme måte som du gjorde med KE7. Alle de originale ROMene ligger i denne tråden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278 Last ned Generic XEU dersom du hadde KE1 og Generic NEE dersom du hadde KE2. Nå har jeg fått KE2 igjen men selv om jeg tok den Generic NEE,står det på Kies at jeg har XEU og at den ikke kan oppgraderes.. Du har tydeligvis lagt inn feil kernel. Jeg er ganske så sikker på at jeg har gjordt det rett... Først la jeg inn Generic NEE og så den XWKE2 Stock Kernel. Det var mange valg på generic og jeg tok NEE men det er kun en XWKE2 Stock Kernel der og jeg tok den. Når jeg så går på Kies får jeg opp beskjed om at denne versjonen ikke støttes eller noe sånt.Og det står at jeg har XEU. Dette har jeg gjordt 2 ganger,så jeg er sikker. MEN nå har jeg lagt inn KE7 for andre gang også og nå ble den bedre. Det jeg nå lurer på; Når den offisielle KE7 kommer til Kies kan jeg da innstallere den originale KE7 fra f.eks XDA over den KE7 jeg har nå,slik at Kies gjenkjenner min som "gyldig" slik at jeg kan fortsette med oppdateringer fra Kies? Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ser ut som jeg må tilbake på Nokia N900'n igjen ei stund.. Noen som veit åssen service hos cdon funker eller er det mulig å levere den inn fysisk et sted, annet enn på post kontoret? FA**! Som jeg hater når man får mandags mobil ass! Nå er sikkert teknologien i SGS2 blitt gammel og utdatert før jeg får den igjen fra cdon. Det som er feil, er at den ikke reagerer på touch nederst på skjermen lenger, sånn at enkelte meny knapper er det umulig å få til å virke. Sånn som "angi bakgrunn" og "instillinger" knappene der man kan velge live wallpaper går det ikke ann å velge. Er knappene litt større, sånn som de 4 ikonene nederst på skrivebordet, så fungerer det å trykke øverst på dem. Får nesten lyst til å fikse det selv med litt presisjons verktøy, som ei slegge! hehe. !!!FORBANNA!!! Har min LG Optimus X2 hos dem på rep nå. Send dem en mail å fortell dem hva problemet er, så sender di deg en konvolutt med noen returpapirer. Så nå har tlf vært der i snart 4 uker. I mellomtiden så kjøpte jeg Samsungen fra Dustin. Handler ikke flere tlf hos CDON ihvertfall. Whaat? 4 Uker??? Og fortsatt ikke hørt noe om når den er ferdig? Høres jo helt drøyt ut.. Lenke til kommentar
Swipper Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Heisann! Noen som vet hvordan man lett kan lage forskjellige profiler? Slik at man kan lage en for utendørsbruk med lyd og vibrasjon, en innendørs uten lyd og med vibrasjon osv.... Lurer også på hvordan man kan slå av stemmen på telefonen? Den som sier at du har fått melding. Det holder masse med min egen meldingstone Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Nå har jeg søka i begge Galaxy s2 trådene, men kunne ikke finne noe om turn-by-turn navigasjon? De jeg fant på market kostet veldig mye samt at det ble kommentert negativt spesifikt om s2. Synd ikke Google navi fungerer i Norge. Den gamle Omnia'n min greide å geleide selv meg til korrekt destinasjon, og det var gratis.. Hvis ikke løsningen fra mobilen.no frister, kan du bruke http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1007132 "Brut maps" som gjør turn-by-turn tilgjengelig også for oss nordmenn Tror at det krever root (ettersom du må avinstallere Maps fra før), men det er til gjengjeld gratis og en veldig god løsning! Rooting er uansett ingen utfordring med gode guider som er tilgjengelig. Lenke til kommentar
maldonhavsalt Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Ser ut som jeg må tilbake på Nokia N900'n igjen ei stund.. Noen som veit åssen service hos cdon funker eller er det mulig å levere den inn fysisk et sted, annet enn på post kontoret? FA**! Som jeg hater når man får mandags mobil ass! Nå er sikkert teknologien i SGS2 blitt gammel og utdatert før jeg får den igjen fra cdon. Det som er feil, er at den ikke reagerer på touch nederst på skjermen lenger, sånn at enkelte meny knapper er det umulig å få til å virke. Sånn som "angi bakgrunn" og "instillinger" knappene der man kan velge live wallpaper går det ikke ann å velge. Er knappene litt større, sånn som de 4 ikonene nederst på skrivebordet, så fungerer det å trykke øverst på dem. Får nesten lyst til å fikse det selv med litt presisjons verktøy, som ei slegge! hehe. !!!FORBANNA!!! Har min LG Optimus X2 hos dem på rep nå. Send dem en mail å fortell dem hva problemet er, så sender di deg en konvolutt med noen returpapirer. Så nå har tlf vært der i snart 4 uker. I mellomtiden så kjøpte jeg Samsungen fra Dustin. Handler ikke flere tlf hos CDON ihvertfall. Whaat? 4 Uker??? Og fortsatt ikke hørt noe om når den er ferdig? Høres jo helt drøyt ut.. Regner med at de ga deg en OK lånetelefon da? (de kan ikke gi deg noe sikkerlig dritt) Lenke til kommentar
Njord74 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Noen som vet? Når den offisielle KE7 kommer til Kies kan jeg da innstallere den originale KE7 fra f.eks XDA (regner med det kommer en NEE KE7??) over den KE7 jeg har nå,slik at Kies gjenkjenner min som "gyldig" slik at jeg kan fortsette med oppdateringer fra Kies? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hei. Jeg har i det siste klaget over at telefonen min er treig ved oppstart , når jeg trykker meg tilbake osv Fins det et program ,der jeg kan se hvor raskt telefonen min jobber eller lignende? Så jeg kan sammeligne det med dereS? For jeg føler den har blitt helt syyykt mye treigere Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg fant ut noe nå,når jeg overfører bilder jeg tar med min tlf til pcen Bildene blir veldig små i forhold tild e på telefonen og kvaliteten er borte hva slags oppløsningen/hva må jeg gjøre for å fikse på dette?? Utrolig plagsomt,når kameraet er så bra som det er Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg fant ut noe nå,når jeg overfører bilder jeg tar med min tlf til pcen Bildene blir veldig små i forhold tild e på telefonen og kvaliteten er borte hva slags oppløsningen/hva må jeg gjøre for å fikse på dette?? Utrolig plagsomt,når kameraet er så bra som det er Hvordan overfører du bildene? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg fant ut noe nå,når jeg overfører bilder jeg tar med min tlf til pcen Bildene blir veldig små i forhold tild e på telefonen og kvaliteten er borte hva slags oppløsningen/hva må jeg gjøre for å fikse på dette?? Utrolig plagsomt,når kameraet er så bra som det er Hvordan overfører du bildene? via kies air? skriver inn ip adressen og flytter de over derifra? har du samme problemet? hva slags oppløsning har du? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg fant ut noe nå,når jeg overfører bilder jeg tar med min tlf til pcen Bildene blir veldig små i forhold tild e på telefonen og kvaliteten er borte hva slags oppløsningen/hva må jeg gjøre for å fikse på dette?? Utrolig plagsomt,når kameraet er så bra som det er Hvordan overfører du bildene? via kies air? skriver inn ip adressen og flytter de over derifra? har du samme problemet? hva slags oppløsning har du? Også overført via Kies Air, og oppløsningen på bildene er 3264 x 2448! Hvilken oppløsning får du? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Jeg fant ut noe nå,når jeg overfører bilder jeg tar med min tlf til pcen Bildene blir veldig små i forhold tild e på telefonen og kvaliteten er borte hva slags oppløsningen/hva må jeg gjøre for å fikse på dette?? Utrolig plagsomt,når kameraet er så bra som det er Hvordan overfører du bildene? via kies air? skriver inn ip adressen og flytter de over derifra? har du samme problemet? hva slags oppløsning har du? Også overført via Kies Air, og oppløsningen på bildene er 3264 x 2448! Hvilken oppløsning får du? samme som deg på selve telefonen 3264 x 2448 ,men når jeg så overfører de,blir de kun 118 x 88?? Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Så rart! Er ikke en innstilling i Kies Air, da? Edit: Forresten, hvordan overfører du bildene? Trykker du på hvert enkelt bilde og trykker "lagre bilde som", eller merker du bildene du ønsker og trykker "last ned"? Isåfall sistnevnte jeg har gjort.. Endret 27. mai 2011 av beverpower Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 jeg har ikke gjort om på noenting altså er det noen andre som vet? for dette var veldig snodig det er så vidt jeg ser bilde mitt med 118 x 88 oppløsning Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) jeg har ikke gjort om på noenting altså er det noen andre som vet? for dette var veldig snodig det er så vidt jeg ser bilde mitt med 118 x 88 oppløsning Høyreklikker jeg et bilde og trykker "inspiser element" (med Google Chrome), står det "thumbnail" og 118x118! Disse bildene ligger på SD-kortet, i DCIM-mappen. Og i Thumbnail-mappen. Bildene som ligger der, er de samme bildene, bare mindre! Gud vet hvorfor det lagres mindre bilder i en egen mappe.. Det er sikkert disse du laster ned! Endret 27. mai 2011 av beverpower Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 jeg har ikke gjort om på noenting altså er det noen andre som vet? for dette var veldig snodig det er så vidt jeg ser bilde mitt med 118 x 88 oppløsning Høyreklikker jeg et bilde og trykker "inspiser element" (med Google Chrome), står det "thumbnail" og 118x118! Disse bildene ligger på SD-kortet, i DCMI-mappen. Og i Thumbnail-mappen. Bildene som ligger der, er de samme bildene, bare mindre! Gud vet hvorfor det lagres mindre bilder i en egen mappe.. Det er sikkert disse du laster ned! herlighet så idiotisk så dette gjør du inne på kies air sant? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Nå har jeg søka i begge Galaxy s2 trådene, men kunne ikke finne noe om turn-by-turn navigasjon? De jeg fant på market kostet veldig mye samt at det ble kommentert negativt spesifikt om s2. Synd ikke Google navi fungerer i Norge. Den gamle Omnia'n min greide å geleide selv meg til korrekt destinasjon, og det var gratis.. Jeg har testet mange forskjellige, men ender alltid tilbake til Aura. Den ser ekstremt bra ut, navigerer meg dit jeg ønsker og er enkel og rask i bruk. Anbefales. Ser forresten ut i fra kommentarene i testet til mobilen at mange brukere er uenig med testet, og da spesiellt med hensyn til Navigon. Virker for meg som om at den testen faller litt igjennom, og kan gjerne innrømme at jeg ikke er enig i deres test av enkelte programmene til Android som jeg selv har testet. Last ned en ukes demo av de og test selv:-) Endret 27. mai 2011 av svortevik 1 Lenke til kommentar
beverpower Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 jeg har ikke gjort om på noenting altså er det noen andre som vet? for dette var veldig snodig det er så vidt jeg ser bilde mitt med 118 x 88 oppløsning Høyreklikker jeg et bilde og trykker "inspiser element" (med Google Chrome), står det "thumbnail" og 118x118! Disse bildene ligger på SD-kortet, i DCMI-mappen. Og i Thumbnail-mappen. Bildene som ligger der, er de samme bildene, bare mindre! Gud vet hvorfor det lagres mindre bilder i en egen mappe.. Det er sikkert disse du laster ned! herlighet så idiotisk så dette gjør du inne på kies air sant? Ja, jeg høyreklikker et bilde, inne i Kies Air, og velger "inspiser element" (Chrome). Hvis du titter i SD-kortet ditt, med et fil-program (f.eks "Astro" eller "Mine filer"), ser du at det ligger en mappe kalt "Thumbnail" i mappen DCIM! Dette er de samme bildene du har i galleriet dit, bare i mindre utgave! Som sagt, gud vet hvorfor.. sikkert noen her inne som har god forklaring på akkurat dette Uansett.. når jeg har overført med Kies Air, så har bildene blitt lagret med riktig oppløsning!! Da har jeg valgt bildene jeg ønsker, og trykket på last ned-knappen! Også sånn du har gjort det? Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 jeg har ikke gjort om på noenting altså er det noen andre som vet? for dette var veldig snodig det er så vidt jeg ser bilde mitt med 118 x 88 oppløsning Høyreklikker jeg et bilde og trykker "inspiser element" (med Google Chrome), står det "thumbnail" og 118x118! Disse bildene ligger på SD-kortet, i DCMI-mappen. Og i Thumbnail-mappen. Bildene som ligger der, er de samme bildene, bare mindre! Gud vet hvorfor det lagres mindre bilder i en egen mappe.. Det er sikkert disse du laster ned! herlighet så idiotisk så dette gjør du inne på kies air sant? Ja, jeg høyreklikker et bilde, inne i Kies Air, og velger "inspiser element" (Chrome). Hvis du titter i SD-kortet ditt, med et fil-program (f.eks "Astro" eller "Mine filer"), ser du at det ligger en mappe kalt "Thumbnail" i mappen DCIM! Dette er de samme bildene du har i galleriet dit, bare i mindre utgave! Som sagt, gud vet hvorfor.. sikkert noen her inne som har god forklaring på akkurat dette Uansett.. når jeg har overført med Kies Air, så har bildene blitt lagret med riktig oppløsning!! Da har jeg valgt bildene jeg ønsker, og trykket på last ned-knappen! Også sånn du har gjort det? takker for svar:) her gikk det ikke på samme måte,de rdu har chrome som du nevner men jeg trykket på bilde først,og så last ned,da kom det ut i den ''orginale'' utgaven. Men når jeg bare flytter over der alle bildene er,så funker det altså ikke rare greier altså Må vell være en måte å fikse dette på, er da ingen som vil ha dem slik,hehe Lenke til kommentar
madman88 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 er det noen som vet om flere bakgrunner som er levende ,som bytter seg om i forhold til vær/natt/dag og slikt? hvor finner jeg eventuelt dette eller hva heter dette:S? Jeg prøver for tiden ut GO Weather. Den skifter mellom dag og natt, viser temperatur osv. Har ikke brukt den så lenge, men er fornøyd så langt http://mobileplanet-waryam.blogspot.com/2011/05/go-weather-v19-theme-able-widgets-live.html Der finner du en del bilder av den. takker=) dette funker bra altså,det var så utrolig mange forskjellige klkker og stash der,at kan jo aldri bestemme seg:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg