Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Greit å ta backup, så blir du spurt om å laste den inn når du er ferdig. (kontakter osv)

Mulig den ikke fjerner dem uansett, men tok ingen sjanser :)

 

Oppdateringene fjerner ingenting, så det er ikke noen fare. Backupen tok bare uhovervelig lang tid for meg. Gikk gjennom den prosessen en gang og da hadde den kopiert over 2GB til backupen. Blir vel litt stor backup når jeg har 150 programmer innstallert :p (den innstallerte alt jeg hadde på min Nexus One automatisk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde litt problemer med Kies jeg også (drittprogram :p), men nå har jeg det oppe og går slik at jeg har fått flashet begge oppdateringene, så jeg skal pøve å svare på spørsmålene dine:

 

Skulle ikke denne telefonen ha støtte for oppdateringer uten å måtte koble den til PC da??

 

Hva den har støtte for og hva Samsung bruker er to forskjellige ting. De kunne uten problemer ha sendt oppdateringen rett til telefonen, men har valgt å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar

Hadde litt problemer med Kies jeg også (drittprogram :p), men nå har jeg det oppe og går slik at jeg har fått flashet begge oppdateringene, så jeg skal pøve å svare på spørsmålene dine:

 

Skulle ikke denne telefonen ha støtte for oppdateringer uten å måtte koble den til PC da??

 

Hva den har støtte for og hva Samsung bruker er to forskjellige ting. De kunne uten problemer ha sendt oppdateringen rett til telefonen, men har valgt å ikke gjøre det.

 

HAHAH.. så teit ^^

 

det er jo helt utrolig sært at de ikke sendte den ut til alle... Nå er det jo kun nerds som får den oppdatert :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå er den i Oslo postmottak 13.05. , regner med å få den i morgen eller på mandag.

 

Oppsummering:

Bestilt 09.05 . forventet i lager 26.05, men sendt 12.05. I oslo 13.05.

 

OTheD

 

Kan ikke klage på å få noe for tidlig ;) grattis!

 

Men i morgen? Kjører posten på lørdager da? Da får jeg og den imorgen isåfall, min er på postmottaket i bergen (599 meter fra hvor jeg bor, hvorfor kan jeg ikke bare hente den der da :( ?)

 

Da er den ankommet leiligheten, og har stått på ladning nå siden kl 12. Ferdig ladet og klar for lek :-)

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt denne telefonen i en dag nå så er det en ting som virkelig irriterer meg. Lydstyrken på meldinger man får. På den første galaxy s kunne jeg høre det på tvers av leiligheten, mens jeg hørte på musikk. Ikke mye sjans til det nå :(

Lenke til kommentar

Hadde litt problemer med Kies jeg også (drittprogram ), men nå har jeg det oppe og går slik at jeg har fått flashet begge oppdateringene, så jeg skal pøve å svare på spørsmålene dine:

 

1) Så vidt jeg vet er det bare Kies i Windows som støtter SGSII akkurat nå

2) Ja du må koble til med USB og du må sørge for at USB debugging er slått av (Innstillinger - Programmer - Utvikling - Hak av USB Feilsøking)

3) Det er ikke i noen nettleser dette skal gjøres

4) Avinnstaller Kies og følg instruksjonene under

 

For å oppdatere min SGSII hadde jeg hell med å gjøre det på følgende måte:

 

-Innstaller Kies fra denne linken: http://www.samsung.c...SOFTWARE.MANUAL (VIKTIG! prøvde lenge med en annen versjonen og det fungerte aldri)

-Start programmet og så kobler du til telefonen med en USB kabel

-Vent på at den finner telefonen din og innstallerer drivere og den skal så finne telefonen din og si i fra om at en oppdatering er tilgjengelig

-Etter dette er det bare å gå gjennom stegene på skjermen og det skal fungere smertefritt

 

Hva mener du med begge oppdateringene?

Jeg har bare oppdatert èn.

 

Hvilken versjon har du inne nå?

Jeg har:

PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE2 (NEE)

Endret av fluke2k
Lenke til kommentar

 

 

Hva mener du med begge oppdateringene?

Jeg har bare oppdatert èn.

 

Hvilken versjon har du inne nå?

Jeg har:

PDA:KE2 / PHONE:KDJ / CSC:KE2 (NEE)

 

Første oppdateringen jeg innstalerte var KE1 og så KE2. Mulig din telefon kom med KE1 innstallert fra før?

Ok, jeg oppdaterte ikke før i går kveld, så jeg regner med jeg ikke fikk med meg den første før den andre kom tenker jeg.

Da er all good da.

 

Vet du hva som ble fixet på utenom skjerm dimmingen?

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt denne telefonen i en dag nå så er det en ting som virkelig irriterer meg. Lydstyrken på meldinger man får. På den første galaxy s kunne jeg høre det på tvers av leiligheten, mens jeg hørte på musikk. Ikke mye sjans til det nå :(

 

Du kan vel bare bytte lyd og stille på det

 

Hadde litt problemer med Kies jeg også (drittprogram :p), men nå har jeg det oppe og går slik at jeg har fått flashet begge oppdateringene, så jeg skal pøve å svare på spørsmålene dine:

 

Skulle ikke denne telefonen ha støtte for oppdateringer uten å måtte koble den til PC da??

 

Hva den har støtte for og hva Samsung bruker er to forskjellige ting. De kunne uten problemer ha sendt oppdateringen rett til telefonen, men har valgt å ikke gjøre det.

 

HAHAH.. så teit ^^

 

det er jo helt utrolig sært at de ikke sendte den ut til alle... Nå er det jo kun nerds som får den oppdatert :dontgetit:

 

Vil tippe det kommer litt senere...

 

Da var telefonen i hus. Jeg har ikke hatt smarttelefon før så jeg lurte på om noen kan linke til en side hvor det er en guide til hvordan jeg rooter denne telefonen :whistle:

 

Hvorfor i alle dager skal du starte med det?

Har du behov for det?

Lenke til kommentar

Skulle tro at det var et mindre behov for å roote mobilen siden mobilen er såpass kjapp fra før av. Var ikke poenget med SGS1 å få inn EXT4 osv ved rooting ?

 

Edit: Er det eventuelt mulig å ta kopi/backup av selve orginal romen via ODIN ? Hvis enn velger DUMP i Odin, betyr det at enn ta backup av hele kjernel, pluss diverse ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Ser det er veldig mange sider i tråden her,men jeg spør her likevel

 

Jeg har siklet etter denne telefonen her nå i et par uker,er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den snarest i akershus? Helst uten å måtte ha med binding, der jeg har lyst å betale kun for telefonen

Lenke til kommentar

Etter å ha hatt denne telefonen i en dag nå så er det en ting som virkelig irriterer meg. Lydstyrken på meldinger man får. På den første galaxy s kunne jeg høre det på tvers av leiligheten, mens jeg hørte på musikk. Ikke mye sjans til det nå :(

 

Du kan vel bare bytte lyd og stille på det

 

 

 

SÅKLART har jeg stilt på lyden, og bruker samme varslingslyd som jeg hadde på Galaxy S. Betydlig svakere lyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...