Gå til innhold

Reise til Hellas

Ph.D

Anbefalte innlegg

Jeg skal på en 2-3 ukers ferie til Hellas. Men jeg er ikke typen som drar på ferie for kun å ligge på stranden og sole seg. Jeg vil til et sted med mye historie bak seg, gjerne med eldgamle bygninger og museumer. Det er bl.a. av denne grunnen jeg valgte Hellas.

Men hvilket sted egner seg best for dette? Har du vært i Hellas? Hvor i Hellas var du? Hvordan var det der?

Hellas er et ganske billig feriested, så jeg setter en øvre grense på 5000kr pr pers. Mer er ikke nødvendig.

Jeg tenker på byen Thessaloniki, men her er det visst dårlig med strender (jeg vil jo også bade! ^^).

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg synes 5000 per person høres lite ut hvis dere skal være der i tre uker. selv bruker jeg ~1200 Euro på tre uker og da pleier jeg ikek ha de stor utskeielsene. det blir noe festing, men siden jeg er som deg med hensyn til å få med meg mest mululig museum og lignende begrenser festingen seg litt.

edit: Du kan jo ta utgangspunk i denne artikkelen hos Wikitravel og lese deg opp derfra på hva du bør se.

skal dere bo på vandrerhjem, hotel els?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Vi blir der i to uker, jeg tror det skal gå for 5000kr. Takk for linken, vi har bestemt oss for å dra til enten Thessaloniki eller Athen. Vi kommer til å dra tidligere enn planlagt. Vi drar i vinterferien, da er det vår i Hellas med ca 17 grader i snitt, så det har ikke så mye å si om det er strender der eller ikke. Litt dumt, men da kryr det ihvertfall ikke med turister. Vi skal bo på hotell.

Har du (eller noen andre) noe peiling på Hellas? Jeg tror det blir enten Thessaloniki eller Athen, anbefalinger?

Endret av Ahava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...