Krankemot Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 På tide å kaste ut den gamle crt tven. Tven er vel ca 3 meter unna sofaen, så noe over 40" blir vel litt stort. Tilkoblingmuligheter jeg trenger: Minst 1 scart 3x HDMI bør være passe digital lyd ut er ikke å forrakte Jeg ønsker full-hd Budsjettet er på under 6000 kr (egentlig under 5000) hadde egentlig tenkt meg en plasma-skjerm, men det er ikke å få tak i den størrelsen med fullhd, desverre. Noen forslag? ser at netshop har noen tilbud nå som kasnkje kan være aktuelle?: http://www.netshop.no/Avdelinger/LYD_BILDE/TVsalg.aspx Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Halvparten av netshops tver er utgåtte modeller, er et ryddesalg de har, mer eller mindre. Mye gråimportert også. Gode priser, riktignok. Sony KDL40EX500 er den beste tven i din prisklasse. Er testet her: http://www.aftenposten.no/forbruker/digital/tester/tv/article3874608.ece 1 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 De aller fleste plasmaskjermer på 42" er full HD i dag. Med budsjettet ditt vil du uansett få mest for pengene hvis du velger en plasma. Elkjøp har blant annet hatt tilbud på Panasonic G20 til rundt 6000 kroner. Det er en ganske ny modell som også er Full HD. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 De aller fleste plasmaer på 42"? Njet, ca halvparten er det. G20 er forøvrig ikke ny, den er 1 år gammel og straks utgått fra markedet . Det samme kan dog sies om EX500 - der kommer etterfølgeren EX520 om en måneds tid. Men prisen blir nok ikke 5000,-....! Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 G20 er fremdeles blant den nyeste serien til Panasonic. Frem til de lanserer nye skjermer er den helt klart et av de beste plasmavalgene for tiden. Setter man seg på gjerdet en liten stund vil den trolig dale enda mer i pris. Et tips... Hvis du bor i Oslo kan du å ta en tur til Elkjøp Megastore rett utenfor Oslo. Det hender de selger demovarer der. Når det gjelder den evige debatten om Full HD eller ikke så er det svært vanskelig å se forskjell på dette så lenge du sitter på normal avstand. Dette kan du enkelt sjekke ved å stille deg helt inntil skjermen og bare gå sakte tilbake i rommet. Da vil du se at bildet blir litt softere for hver meter du går. Sortnivå, fargegjengivelse og nativ kontrast er langt viktigere i forhold til dybdefølelsen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Panasonic har allerede lansert G30, og den kommer nå i mars. Ellers er jeg enig med deg . Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Mars? Bevares det er gode nyheter! Jeg trodde ikke de nye modellene ville dukke opp før i Mai. Litt bortenfor tråden, men jeg ser frem til å se toppmodellene til Panasonic. G30 også for den saks skyld. Ryktene sier at dette er året hvor sortnivået går til Kuro nivå. Om det stemmer blir det nok ny tv på meg i år:). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Mente bestemt at alt opp til G-serien skulle komme i mars i de minste størrelsene, men jeg kan jo ta feil... C3 feks er jo allerede på markedet i flere butikker nå . Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 3. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2011 Hei, takk for hjelpen. Gjelder tipset fremdeles? Eller bør jeg vente til disse nye tvene dere prater om kommer?? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Hei! Siden det er veldig kort tid til nye modeller dukker opp i butikkene kan der være lurt å vente litt. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Nå har jeg sittet på gjerdet i en måneds tid, har anbefalingene endret seg noe? kommet noen nye modeller? klarer nok å vente litt til hvis det lønner seg, men begynner å få lyst på tv nå. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. april 2011 Forfatter Del Skrevet 14. april 2011 hvordan er lyssstyrken til de nye plasmaskjermene? er redd for at de passer dårlig i en tidvis lys stue? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. april 2011 Del Skrevet 15. april 2011 Er du fornøyd med lysstyrken til plasmaskjermen i butikk, vil du være det hjemme. Er lysstyrken middels god i butikk, vil du fortsatt være fornøyd hjemme. I butikk er det ca 10 ganger så mye lys som i en lys stue. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå