Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm skrus av, PC fortsatt på (vifter iallefall)

Anbefalte innlegg

Hei, har akkurat bygget min første PC selv, men har noen små problemer. Noen ganger (helt tilfeldig når) så skrus skjermen av mens viftene fortsatt går (ser ut som PCen fortsatt kjører). Andre ganger re starter PCen og henger seg før den loader Windows. For å få start på den igjen bruker jeg resett knappen eller holder inne power knappen.

Første gangen jeg merket dette var når jeg tok ut en driver CD. Men ellers virker det ganske tilfeldig når det skjer. Sist gang skjedde det når jeg bare brukte nettleseren.

Har kjørt HWmonitor under spilling og temperaturene lå på rundt 40-50grader, 50-60 på skjermkortet. Idle så ligger de på rundt 20grader.

Speccs:

• Asus M489GTD Pro
  • AMD Phenom II x4 965 BE
  • Gainward Geforce GTX 460
  • 4GB Corsair DDR3 Ram
  • Spinpoint F3 T1
  • OCZ ModXStram 600W Pro
  • Windows 7 64bit

Hvor kan feilen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, har akkurat bygget min første PC selv, men har noen små problemer. Noen ganger (helt tilfeldig når) så skrus skjermen av mens viftene fortsatt går (ser ut som PCen fortsatt kjører). Andre ganger re starter PCen og henger seg før den loader Windows. For å få start på den igjen bruker jeg resett knappen eller holder inne power knappen.

Første gangen jeg merket dette var når jeg tok ut en driver CD. Men ellers virker det ganske tilfeldig når det skjer. Sist gang skjedde det når jeg bare brukte nettleseren.

Har kjørt HWmonitor under spilling og temperaturene lå på rundt 40-50grader, 50-60 på skjermkortet. Idle så ligger de på rundt 20grader.

Speccs:

• Asus M489GTD Pro
  • AMD Phenom II x4 965 BE
  • Gainward Geforce GTX 460
  • 4GB Corsair DDR3 Ram
  • Spinpoint F3 T1
  • OCZ ModXStram 600W Pro
  • Windows 7 64bit

Hvor kan feilen være?

Har du satt alle verdier i bios og sett at de er korrekte? F.eks minne-timings og volt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...