thaugrud Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hei, har akkurat bygget min første PC selv, men har noen små problemer. Noen ganger (helt tilfeldig når) så skrus skjermen av mens viftene fortsatt går (ser ut som PCen fortsatt kjører). Andre ganger re starter PCen og henger seg før den loader Windows. For å få start på den igjen bruker jeg resett knappen eller holder inne power knappen. Første gangen jeg merket dette var når jeg tok ut en driver CD. Men ellers virker det ganske tilfeldig når det skjer. Sist gang skjedde det når jeg bare brukte nettleseren. Har kjørt HWmonitor under spilling og temperaturene lå på rundt 40-50grader, 50-60 på skjermkortet. Idle så ligger de på rundt 20grader. Speccs: Asus M489GTD Pro AMD Phenom II x4 965 BE Gainward Geforce GTX 460 4GB Corsair DDR3 Ram Spinpoint F3 T1 OCZ ModXStram 600W Pro Windows 7 64bit Hvor kan feilen være? Lenke til kommentar
Kjetilbruno Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hei, har akkurat bygget min første PC selv, men har noen små problemer. Noen ganger (helt tilfeldig når) så skrus skjermen av mens viftene fortsatt går (ser ut som PCen fortsatt kjører). Andre ganger re starter PCen og henger seg før den loader Windows. For å få start på den igjen bruker jeg resett knappen eller holder inne power knappen. Første gangen jeg merket dette var når jeg tok ut en driver CD. Men ellers virker det ganske tilfeldig når det skjer. Sist gang skjedde det når jeg bare brukte nettleseren. Har kjørt HWmonitor under spilling og temperaturene lå på rundt 40-50grader, 50-60 på skjermkortet. Idle så ligger de på rundt 20grader. Speccs: Asus M489GTD Pro AMD Phenom II x4 965 BE Gainward Geforce GTX 460 4GB Corsair DDR3 Ram Spinpoint F3 T1 OCZ ModXStram 600W Pro Windows 7 64bit Hvor kan feilen være? Har du satt alle verdier i bios og sett at de er korrekte? F.eks minne-timings og volt.. Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 27. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2011 har ikke justert noe i bios annent enn boot-order. Står det om hvordan verdiene skal stilles inn i manualen? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 De skal stå på pakken brikkene kom i. F.eks -9 -9 -9 -24. 1.65V. Spenningen er sikkert noe høyere på et AMD-oppsett som ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå