Gå til innhold

Kjøpe deler til bygging av PC


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg skal bygge PC for første gang. Det er en stund siden jeg var nogenlunde oppdatert på hardware fronten, men jeg har aldri vært noe spesielt god på det.

 

Etter litt research fant jeg ut at jeg tror jeg vil kjøpe skjerm og skjermkort fra komplett.no og resten av delene fra multicom. Jeg bruker pc'en til alt tenkelig som videoredigering, bilderedigering, 3D software, gaming osv. Jeg vil også ha mulighet til å kjøre en server til Minecraft og muligens andre spill så jeg trenger en PC som kan takle alt dette bra.

 

Jeg tenkte jeg ville ha noe fra rundt 8000-14000KR og det ser ut til at jeg kan holde meg fint innenfor det.

 

Jeg har aldri bygget PC før. Jeg vet ikke om noe hardware er inkompatibel med annen hardware og hva jeg må ta hensyn til så fortell meg om jeg er helt på jorde.

 

Dette har jeg sålangt:

 

COOLERMASTER 690 II Advanced (all black), 4 x 5.25 brønner, 6 x 3.5 brønner, SSD Brakett, 2x120mm +1x140mm vifter (RC-692-KKN2)"]AMD Phenom II X6 1055T 2.8-3.3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, 45nm, Boxed

 

AMD Phenom II X6 1055T 2.8-3.3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, 45nm, Boxed (HDT55TFBGRBOX)

 

KINGSTON 12GB 1600MHZ DDR3 NON-ECC CL9 9-9-9-27 DIMM 3-KIT X (KHX1600C9D3K3/12GX)

 

CHIEFTEC nätdel 750W ATX12V, aktiv PFC, Cable Management 1st fläkt (CFT-750-14CS)

 

ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 AMD 890FX+SB850, DDR3, Firewire, GbLAN, ATX, 3xPCI-Ex(2.0)x16 (CROSSHAIR IV FORMULA)

 

INTEL X25-M 80GB SSD 2.5" SATA 9.5mm 34nm MLC - Pretty box, One SSD + Desktop with installation kit (SSDSA2MH080G2K5)

 

SAMSUNG Spinpoint F3 500GB SATA 3.5" 7200RPM 16MB (HD502HJ)

 

SAMSUNG DVDRW 22X Black SATA Bulk no S/W (SH-S223C/BEBE)

 

Windows 7

 

BenQ 21,5" LED G2222HDL

 

XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5

Endret av nokirar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blender for 3D. Jeg har kun redigert film på MAC før og da har jeg brukt Final Cut (både express og pro), men jeg må vel finne et annet hvis jeg skal redigere film med windows. Så antageligvis premiere eller noe sånt.

 

Blender trenger ikke mye for å kjøre, men kan utnytte alle kjernene i prosessoren for å rendre så god PC er et pluss.

 

Det kan plutselig hende at jeg er borti andre 3D software's som er mer krevende også.

Endret av nokirar
Lenke til kommentar

Ser ut som om du har valg trippelkanalsminne. Du bør nok gå for 2x4GB og evt oppgradere senere. Corsair xms3 er jo knall :o) Evt får du kjøre 2x4GB + 2X2GB så du får 12GB RAM i dual channel.

 

Ok, jeg skal gjøre det, takk for svar. Kan jeg da bare innstallere 2 av de 3 enhetene i et 12GB sett eller må jeg kjøpe et sett med 2 enheter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...