FLuAA Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal kjøpe en ny laptop, og da tenker jeg på en maskin som har 12-14" skjerm. Har sett på to alternativer: asus og denne fra acer. Lurer på hvilken maskin som er nyest/har den beste teknologien/passer best til mitt behov. Jeg ønsker en laptop som kan kjøre lengst mulig på batteri uten at dette går ut over ytelsen på maskinen, men vanlig bruk vil ikke være noe særlig utover facebook, irc, msn og youtube/spotify. Det er viktig at maskinen har HDMI slik at jeg kan spille av 720p på tv-en min i stua. Jeg er også glad i linux som operativsystem, og ønsker også at det skal være mulig å bruke linux på maskinen. Dersom det finnes bedre maskiner enn disse to til min bruk, så kom gjerne med forslag! Jeg tenker prisklasse 5000-7000kr, men kan strekke meg til 8000 dersom dette utgjør stor forskjell. Håper på mange gode svar. Endret 20. februar 2011 av FLuAA Lenke til kommentar
kiwibird Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Eg trur iallfall Lenovo (t.d. Thinkpad T410) er det merket som folk har best erfaring med når det gjeld Linux. Lenke til kommentar
Gapatrosten Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Asus U36JC-RX108V http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=623663 En liten omtale http://www.dinside.no/863636/asus-u36j-rx108v Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Asus U31JG: Dustinhome Asus U35JC: Expert.no Jeg valgte siste pga jeg da slipper å styre med frakt og embalasje dersom noe skulle skje. Kjekt med henting i butikk også. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan kan denne ASUS UL30A 13,3" WXGA måle seg med de som dere har foreslått? Er det noen grunn til at de litt dyerere maskinene er mye bedre valg, med tanke på CPU osv? Er ikke helt oppdatert i dagens hardware... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå