beast94 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Prøver og boote en .iso fil fra en usb minepenn. håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 hva slags fil og når? under oppstart? maskinen avskrudd? når? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Hvordan er det du har lagt inn iso-filen? Om du bare har kopiert filen over til minnepennen så vil ikke det fungere. Tror du kan bruke Unetbootin for legge den inn slik at du kan boote fra den. Husk å ta backup av det du har på minnepennen før du starter, tror programmet sletter alt som er på den. Edit: ser ut som programmet jeg linket til kun fungerer med linux-distroer, men du kan jo forsøke. Endret 20. februar 2011 av Kongeskipet Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 hva slags fil og når? under oppstart? maskinen avskrudd? når? Mac OS X og under oppstart Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Du må bruke et program til å "brenne" .iso filen ut på minnepenn. blir akkurat det samme som å brenne den ut på en cd.. Prøv med unetbootin. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 man kan aldri bare putte en iso fil direkte inn på en minnepinne, CD eller DVD og forvente at det fungerer :>. Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Hvordan er det du har lagt inn iso-filen? Om du bare har kopiert filen over til minnepennen så vil ikke det fungere. Tror du kan bruke Unetbootin for legge den inn slik at du kan boote fra den. Husk å ta backup av det du har på minnepennen før du starter, tror programmet sletter alt som er på den. Har prøvd det men får det ikke til og fungere man kan aldri bare putte en iso fil direkte inn på en minnepinne, CD eller DVD og forvente at det fungerer :>. Nei er klar over det haha Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Har du satt BIOS til å boote fra minnepenn? Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Har du satt BIOS til å boote fra minnepenn? Jepp Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Formatert minnepennen FØR du "brenner" iso filen da? Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Formatert minnepennen FØR du "brenner" iso filen da? Hva programm skal jeg bruke for og "brenne" det da? Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Unetbotin har blitt nevnt over her. Hvordan har du behandlet iso filen til minnepennen? har du bare dratt filen over? Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Unetbotin har blitt nevnt over her. Hvordan har du behandlet iso filen til minnepennen? har du bare dratt filen over? Bare brukt Unetbotin. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 da prøver du denne http://www.ihackintosh.com/2009/02/make-bootable-mac-osx86-usb-stick-installer-yourself/ Eller noe av det andre google sa til meg: http://www.google.no/search?q=how+to+make+a+bootable+mac+usb&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a Lenke til kommentar
beast94 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Jeg kan forklare litt mere om iso filen er en "hacka" Mac OS X instalerer. Som jeg skal egentlig starte fra en dvd men har ikke det akuratt nå. Endret 20. februar 2011 av beast94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå