fiskercool Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Sjekket litt på http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/Hoyere-utdanning/Hvor-mye-kan-du-fa/ Og ser at man får maks kr 3 560 per måned, som er greit nok. Lurer på; Har man rett til bortebo stipend på universitet (Jeg bor 18mil unna studieplass), uten og ta opp lån? Frister veldig lite å ta opp lån. Rådgiver på skolen sa at du bare kunne få lån, og 40% av lånet omgjort til stipend ved bestått eksamen. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det som er tingen er at når du er på universitetet så kan du ikke få stipend hvis ikke du er bortebo. Når du vil bare ha stipendandelen så må du be om å få 40%, det tildeles som lån og omgjøres når du fullfører eksamen. Heller enn å gjøre det slik, hvis jeg visste at jeg ville klare meg uten 60% av lånebeløpet så ville jeg tatt alt sammen og satt inn den delen jeg må tilbakebetale på høyrente-konto eller fond eller lignende. Og så tilbakebetalt det nødvendige når du er ferdig med utdannelsen og cashe rentene/overskuddet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå