Stigma Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Hei, Jeg er på utkikk etter tips om trimmede versjoner av windows7 som tillater at man kjører systemet med minimalt med RAM. Utrolig nyttig for virtuelle maskiner og netbooks. Tiny7 var jo lovende en stund, men prosjektet har nå tydeligvis dødd for en god stund siden, og det var en del skikkelig store bugs i siste versjon (rev1) som gjør den lite ideell. Hvilke gode alternativ finnes det? Det er vel helt sikkert noen som forsatt denne typen arbeid, men jeg vet ikke hva jeg skal søke etter. -Stigma Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 superiorxp 64 er vel det beste trimmede os'et fra windows:) Hva? å bruke et 64bit system for maskinvare med veldig lite RAM er jo helt motintuitivt da 64bit systemer bruker litt mer RAM også bare for å kunne gi 64bit addressering (lite i den store sammenheng selvfølgelig, men meget betydeig på en maskin som f.eks. bare har 512MB minne). Nå kjenner jeg ikke til superiorXP, men det er vel et problem du ikke kan komme unna uansett på et 64bit OS? Det jeg aller helst ville likt å se er windows7 endret til å bruke lite RAM. Om jeg skal gå med XP så fungerer forsovidt helt straight XP på 512MB helt greit - og tinyXP er jo også et alternativ selvfølgleig om man skal spare inn litt ekstra evt. -Stigma Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Har du prøvd Windows 7 Starter da? Bruker minst RAM av alle Win7 versjoner i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå