Dryasanne Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Har fotografert blomster i 30 år :-) I gamle dager brukte vi Kodachrome, ingen blitz og ventet i 2 uker på de ferdige bildene.... Nå har jeg byttet Nikon f5 i en hypermoderne 7d med 430 exII trådløs blitz. Har allerede knipsa stueplantene våre med trådløs blitzen, jeg har satt den ca 3 meter unna, og 2 meter fra meg, slik at jeg ser det røde ledelyset blinker på blomsten. Blir veldig bra, utrolig bra, umulig å se at brukt blitz! Men det blir kanskje litt harde skygger, du som fotograferer blomster, biller, dyr etc, hva slags FELT-erfaringer har du med ekstern (trådløs) blitz, sleper du med deg hvit paraply, diffuser osv, hva slags avstander og vinkel ifht til kamera bruker du? Tusen takk, god helg! Edit, presisering: ------------------- Jeg bruker trådløs fjernutløser på canon 7d Blitzen er ikke på kameraet, den står på et stativ noen meter unna. Jeg bruker lett tele (17-85 mm) Endret 20. februar 2011 av Dryasanne Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Innendørs er det enkelt - jeg bouncer i tak og vegger. Utendørs ville jeg tatt den av kameraet n 7D kan være trådløs master, som du jo også gjør - gjerne i en (provisorisk) reflektor. Ad trådløs bruk: Setter du kameraet på stativ, så kan du kjøpe trådløs fjernutløser - har selv hatt stort hell med å holde blits+reflektor med hendene og fjernutløst kameraet - så har jeg full frihet med plassering av lyset. Endret 20. februar 2011 av Trondster Lenke til kommentar
# offline Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Kjøp en 5in1 collapsable reflector sak. Litt over 100kr. med frakt. Du får de i forskjellige størrelser og former. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå