Skribenten_ Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Er det ikke litt merkelig at på den ene siden så skal kvinner snakke så varmt om likestilling og kvinners rettigheter, og at alt som har med kvinners kropp og sexualitet er beregner for mannsgriser som bare burde blitt sprayet ned med pepperspray. Mens på den andre siden så er kvinner flest mer en villig til å vise seg halvnaken i media for å enten promotere en ny plate eller bli kjendis. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 alle inni kammen. 3 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Er alt iorden? Jenter bør ha like rettigheter til å gjøre som de vil, på akkurat samme måte som oss menn. Jeg lurer egentlig på hva du mener du med dobbeltmoralsk. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Akkurat det er vel ikke dobbelmoral, men når partier som Sosialistisk Venstreparti sier at Feminisme er likestilling og Maskulinisme ikke er det, så blir det dobbelmoral. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Er alt iorden? Jenter bør ha like rettigheter til å gjøre som de vil, på akkurat samme måte som oss menn. Jeg lurer egentlig på hva du mener du med dobbeltmoralsk. At kvinner i regjeringen vil forby strippeklubber fordi å "selge seg for penger" er en synd..mens å promotere en ny CD gjennom å flashe puppen i FHM er greit. jeg vet ikke..kanskje jer er sær..men for meg er det litt motsigende. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 «Kvinner» er en gruppe mennesker som består av flere individer med én ting til felles: kjønnet. Det sier seg selv at forskjellige meninger innad gruppen kan oppstå. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Og du tror kvinner i regjeringen og de som kler av seg i FHM er de samme menneskene? Det jeg sier er at kvinner skal ha rett til å gjøre hva de vil, enten kle av seg eller ha muligheten til å bli statsminister, jeg er altså imot forslaget til de kvinnene i regjeringen. Alle kvinner har ikke de samme meningene men de skal få lov til å mene det de vil. Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Og du tror kvinner i regjeringen og de som kler av seg i FHM er de samme menneskene? Det jeg sier er at kvinner skal ha rett til å gjøre hva de vil, enten kle av seg eller ha muligheten til å bli statsminister, jeg er altså imot forslaget til de kvinnene i regjeringen. Alle kvinner har ikke de samme meningene men de skal få lov til å mene det de vil. Ja jeg sier jo ikke at kvinner ikke skal få gjøre hva de vil enten det er å bli statsminister eller kle av seg. gjerne kle av seg for min del..jeg er gutt og hadde overhode ikke hatt noe problemer med det.Jeg sier bare det at vis kvinner har sjansen tll å brukte "kroppen" sin for å oppnå noe. Så er det svært mange kvinner som ikke hadde hatt store prøblemer med det. Men la meg gjenta "for å oppnå noe"..Jeg vil ikke si at Kristin Halvorsen ville oppnå noe med å stille halvnaken i et blad, så det er klart det ville ikke vært noe aktuelt for henne. Kanskje jeg kan komme med noe eksempler..jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne..."Idol"-Jorun kaster klærene etter å ha lansert en ny CD..vi ser ikke Odd norstoga gjord det samme..Linni Meister får et egen TV programm for å ha litt for store pupper og blont hår, mens en kompis av meg som har brukt flere hundre tusen kroner på å ta utdanning på NISS ikke en gang får jobb som DJ. altså hvor er likestillingen her??? Før dere går løs på meg, så kall en spade for en spade..kvinner vet det å bruke kroppen sin for det den er hvert. Endret 20. februar 2011 av janern21 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 hvem er det som ikke benytter seg av kjønsrollene når det er fordelaktig og likestilling når det er fordelaktig? dette gjelder menn og damer. er vell kansje der skoen trykker for trådstarter? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg tror problemet ditt er at du tar alle kvinner for å være ett. Hva med kvinner i burka, hvordan bruker de kroppen for å selge plater? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Tror du Odd Norstoga ville solgt flere plater om han hadde kastet klærne? Han har like mye rett til å gjøre det som hvem som helst. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Dobbeltmoralske er det mange som er. De utnytter situasjoner til sin egen fordel, uten å bekymre seg særlig over om det er rettferdig eller ikke. Men du kan ikke stemple alle kvinner som det. Jeg ser på feminisme som et dødt begrep. Det betydde kanskje likestilling eller likeverd før, men nå ser jeg langt oftere at det er synonymt med "mer til kvinner", uavhengig av om det er rettferdig eller ikke. Jobb heller for humanisme, for at alle mennesker skal ha lik verdi og like muligheter. Men om du ser det på den måten så viser det seg ganske fort at det er umulig å få resultatet til å bli likt for alle mulige gruppesammensetninger. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Problemet her er menn. Menn gir kvinner med store pupper jobben, fordi de liker jenten. Kvinner er flinkere til å ikke gi menn fordeler grunnet mennenes utseende. Skal vi tvinge kvinner til å ansette mannlige (offentlige) blottere? Det er strengt tatt det eneste vi kan gjøre. ... Det har forsåvidt vært vanligere å vise nakne menn i media, i alle fall fram til nå på 90-2000 tallet, enn nakne kvinner. Jeg kan jo refere til Ronja Røverdatter og en haug med andre nordiske filmer, som viser nakne menn men ikke kvinner. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Om de er dobbelmoralske vet jeg ikke. Men jeg har en stygg mistanke om at de fleste kvinner er mindre opplyste enn de fleste menn. Jeg henviser ganske enkelt til kanalen FEM. Kvinner er ulogiske vesener og det hjelper ikke å prøve å forstå dem. 1 Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Er alt iorden? Jenter bør ha like rettigheter til å gjøre som de vil, på akkurat samme måte som oss menn. Jeg lurer egentlig på hva du mener du med dobbeltmoralsk. At kvinner i regjeringen vil forby strippeklubber fordi å "selge seg for penger" er en synd..mens å promotere en ny CD gjennom å flashe puppen i FHM er greit. jeg vet ikke..kanskje jer er sær..men for meg er det litt motsigende. Det er, som tidligere påpekt, ikke de samme kvinnene. De som vil forby strippeklubber(samt de som ville forby prostitusjon) fratar samtidig andre kvinner sitt levebrød. Du kan ikke se på kvinner som én gruppe som har de samme meningene, de samme erfaringene og de samme ønskene. Du kan ikke si at kvinner er dobbeltmoralske, fordi to forskjellige kvinner vil to forskjellige ting. Det henger jo ikke på greip. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Om de er dobbelmoralske vet jeg ikke. Men jeg har en stygg mistanke om at de fleste kvinner er mindre opplyste enn de fleste menn. Jeg henviser ganske enkelt til kanalen FEM. Kvinner er ulogiske vesener og det hjelper ikke å prøve å forstå dem. Men så er de nusselige også da. (Rent bortsett fra at de skriker, hyler, kjefter, klorer og biter da.) ... Dette var ironi. (Bortsett fra det med kjeftingen og at de er nusselige, selvsagt.) Endret 20. februar 2011 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Beklager, men Ottar representerer ikke den allmennlige kvinne. Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Beklager, men Ottar representerer ikke den allmennlige kvinne. Hvordan er den allminnelige kvinne da??? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvordan er den allminnelige kvinne da??? Skru av pc'en og ta deg en tur ut i ny og ne, så finner du fort ut av det! 1 Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvordan er den allminnelige kvinne da??? Skru av pc'en og ta deg en tur ut i ny og ne, så finner du fort ut av det! He he, godt svart Det jeg vil frem til er at det ikke går an å definere "den allminnelige" kvinne. Ottar kvinner er vel like mye vanlige kvinner som andre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå