Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Utsetter ekstra arbeid hver eneste dag. (data og spill lokker unna)

Anbefalte innlegg

¨Hei alle sammen.

Jeg har tenkt å gjøre det bedre på skolen. Vel, Spessielt lese fagene og matte.

Som samfunnsfag, jeg føler det at vis jeg leser i vinterferien ligger jeg et stepp foran alle i samfunnsfag noe som gjør deet lettere for meg. Før vinterferien hadde jeg jæævlig mye motivasjon, men nå har jeg ingenting. Dette er fordi, jeg husker ting jævlig dårlig, dvs at når jeg f.eks skal øve i samfunnsfag er det vannskelig å huske det jeg har lest. Jeg har prøvd alt, absolutt alt. Lagd stikkord, men forsatt f.eks vis det er 5 stikkord glemmer jeg 3 av dem(kan stoffet..). Vis jeg husker dem, glemmer jeg dem etter 4-5 dager.

Matte suger jeg i, vet ikke hva jeg skal gjøre har ingen motivasjon til å sitte med matte i vinterferien. Jeg tenker bare på skole hele tida , absolutt hele tida, tenket på at jeg må jobbe..men tenker det gjør ingenting kan gjøre det imorra..skal jobbe drit hardt..osv..osv)

Det er mange ting som lokker meg unna Skolearbeid, Data, Playstation, TV..osv

Og nå har jeg fått en stooor motstand, jeg har blitt god i fifa :( Noe som gjør at jeg vil spille heeele tida(med venner, online..osv). Som sagt utsetter jeg arbeidet hele tida..Nå tenker jeg at jeg skal gjøre det imorra..Men forsatt bak i hode er det noe som sier at nei, det er ikke vits..Jeg sa jo at jeg skulle jobbe i vinterferien. Men vinterferien har jo ikke starta den starter på mandag..vent og se kommer til å utsette det heeele tida..Som jeg gjorde i Juleferien.

Vær så snill hjelp !

EDIT: Er 14år.

Endret av Leif23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som hjelper meg er at jeg lager meg mål for dagen, sier jeg til meg selv at jeg skal gjøre matte en dag, funker ikke dette. Men sier jeg til meg selv at jeg skal gjøre 2 kapitler før jeg gjør noe annet, funker dette bedre. Det gjør at du ser lyset i enden av tunnelen :) Du jobber målbevisst, noe som hjelper mange.

Ellers kan du jo prøve å sette deg i et rom der det ikke er en tv, pc eller lignende.

-Lykke til

Endret av clickz101
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette høres jo ut som et giga problem! :) Jeg studerer selv nå (styrmannskolen), har ting som frister jeg å som Football Manager 11 ;)

Når jeg får lyst til å gjøre andre ting som å spille så tenker eg bare på lønnen jeg kan ha som matros kontra styrmann. Dette utgjør ca 20 000 kr ;P

Og det eneste som hjelper meg stoff som skal læres, har selv en haug med sjøveisregler og konvensjoner som skal kunnes utenatt. Er bare å pugge pugge pugge! Finn deg selv en motivasjonskilde! Sett opp en liste over hva du vil utrette med livet. Hva dine muligheter blir etter utdanningen. Og sett opp f.eks. lønn som kassaarbeider på den lokale butikken mot det du virkelig brenner for!

Og ikke minst! Finn deg en rålekker bil du har så innmari lyst på! Dette er noe jeg har gjort og det fungerer utmerkendes godt! Jeg vet med meg selv at om jeg har lyst på den bilen så vil det bli mye hardere om eg skal jobbe som matros kontra styrmann!

Stå på! Finn deg noe du virkelig brenner for å jobb hardt mot det målet! Dritt i "skills" du har på fifa 11. Når du er ferdig med utdanninga di, som er mye viktigere enn et spill, så vil det fortsatt eksistere spill og konsoller. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Dette høres jo ut som et giga problem! :) Jeg studerer selv nå (styrmannskolen), har ting som frister jeg å som Football Manager 11 ;)

Når jeg får lyst til å gjøre andre ting som å spille så tenker eg bare på lønnen jeg kan ha som matros kontra styrmann. Dette utgjør ca 20 000 kr ;P

Og det eneste som hjelper meg stoff som skal læres, har selv en haug med sjøveisregler og konvensjoner som skal kunnes utenatt. Er bare å pugge pugge pugge! Finn deg selv en motivasjonskilde! Sett opp en liste over hva du vil utrette med livet. Hva dine muligheter blir etter utdanningen. Og sett opp f.eks. lønn som kassaarbeider på den lokale butikken mot det du virkelig brenner for!

Og ikke minst! Finn deg en rålekker bil du har så innmari lyst på! Dette er noe jeg har gjort og det fungerer utmerkendes godt! Jeg vet med meg selv at om jeg har lyst på den bilen så vil det bli mye hardere om eg skal jobbe som matros kontra styrmann!

Stå på! Finn deg noe du virkelig brenner for å jobb hardt mot det målet! Dritt i "skills" du har på fifa 11. Når du er ferdig med utdanninga di, som er mye viktigere enn et spill, så vil det fortsatt eksistere spill og konsoller. ;)

Lykke til!

LOL :D en rålekker bil? jeg er bare 14. det blir urealistisk, lol

Lenke til kommentar

LOL :D en rålekker bil? jeg er bare 14. det blir urealistisk, lol

Ok :p

Syns ikke det er noe urelistisk mål jeg ;P noe må du jo tenke på :p

vel, jeg skal sove nå. og Imorra skal jeg JOBBE :p

Svarer imorra. er driiit trett.

God Natt!

Lenke til kommentar

mitt tips er at du kommer til drite deg hvis du fortsetter spille istedet for jobbe:P når jeg gikk i 8 klasse slappet jeg av og spilte/var med folk. tenkte skulle skjerpe meg i 9 klasse. men nei, gjorde samme i 9 klasse og tenkte skulle skjerpe meg i 10 klasse. neida. ble slacking og gaming da også. så når søkte vgs 1 kom jeg inn på sistevalget mitt pga dårlige karakterer-.- så nå går jeg 2 året på idrett.

tenk over hva du gjør. du har ikke lyst til havne på et fucka utdanningsprogramXD

OMG! Kjipt :(

Men du, teller de karakterene fra ung skolen alle årene på vidregående skole?

Det skal jeg også tenke på. Men jeg får det ikke til. da tenket jeg bare på at jeg kan jobbe i sommerferien. Hjeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

Endret av Leif23
Lenke til kommentar

Spesielt når det gjelder matte så er det mange som utsetter det fordi de ikke forstår det, jeg hadde en far som var kløpper i matematikk og hjalp meg med leksene hver dag, samt gjennomgang av leksene når jeg var ferdig.

Det gjorde at jeg fikk en mye bedre oppfølging enn det skolen alene kan tilby, nå er det dessverre ikke alle som har foreldre som kan (pga liten kunnskap selv) eller vil hjelpe (har ikke tid).

Når det gjaldt engelsk og norsk har jeg en mor som var god på det og som hjalp meg når jeg hadde behov for det.

Jeg ser på en av nevøene mine som nå går siste året på barneskolen, han sliter med matematikk fordi lærene ikke har tid til å følge han opp, og faren hans (som er god i matte) har jobbet mye utenlands slik at han ikke har fått den oppfølgingen han burde fått hjemme tidligere.

Faren er nå mye mer hjemme, og allerede etter et par måneder har matteforståelsen økt betrakelig.

Det jeg gjorde når jeg gikk på u-skolen var å alltid gjøre unna lekser når jeg kom hjem, og belønningen var at jeg da kunne spille GTA resten av kvelden uten å tenke på skolearbeid.

Det hjalp nok endel at min far var streng når det gjaldt lekser, og det er jeg glad for idag, selv om jeg ikke var fullt så glad den gangen :)

Når det gjelder å huske det man leser, så hjelper det hvis man har det rolig rundt seg og kan konsentrere seg 100% om det du leser og ikke la tankene vandre til Fifa og andre synder..

Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at folk er forskjellig, noen har klisterhjerne og kan lese ting 1 gang og huske det, andre har mer teflonhjerne, selv var jeg litt midt i mellom, jeg leste gjennom stoffet et par ganger og brukte ofte kontrollspørsmålene i boka for å teste hva jeg husket, samt at mamma til tider sjekket at jeg faktisk hadde lest.

Konstrer deg, fokuser på det som er viktig, få noen til å hjelpe deg hvis du sliter, ikke gi opp og sett deg foran skjermen, ikke bli en skoletaper, du kan hvis du virkelig vil!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spesielt når det gjelder matte så er det mange som utsetter det fordi de ikke forstår det, jeg hadde en far som var kløpper i matematikk og hjalp meg med leksene hver dag, samt gjennomgang av leksene når jeg var ferdig.

Det gjorde at jeg fikk en mye bedre oppfølging enn det skolen alene kan tilby, nå er det dessverre ikke alle som har foreldre som kan (pga liten kunnskap selv) eller vil hjelpe (har ikke tid).

Når det gjaldt engelsk og norsk har jeg en mor som var god på det og som hjalp meg når jeg hadde behov for det.

Jeg ser på en av nevøene mine som nå går siste året på barneskolen, han sliter med matematikk fordi lærene ikke har tid til å følge han opp, og faren hans (som er god i matte) har jobbet mye utenlands slik at han ikke har fått den oppfølgingen han burde fått hjemme tidligere.

Faren er nå mye mer hjemme, og allerede etter et par måneder har matteforståelsen økt betrakelig.

Det jeg gjorde når jeg gikk på u-skolen var å alltid gjøre unna lekser når jeg kom hjem, og belønningen var at jeg da kunne spille GTA resten av kvelden uten å tenke på skolearbeid.

Det hjalp nok endel at min far var streng når det gjaldt lekser, og det er jeg glad for idag, selv om jeg ikke var fullt så glad den gangen :)

Når det gjelder å huske det man leser, så hjelper det hvis man har det rolig rundt seg og kan konsentrere seg 100% om det du leser og ikke la tankene vandre til Fifa og andre synder..

Det er jo heller ikke til å stikke under en stol at folk er forskjellig, noen har klisterhjerne og kan lese ting 1 gang og huske det, andre har mer teflonhjerne, selv var jeg litt midt i mellom, jeg leste gjennom stoffet et par ganger og brukte ofte kontrollspørsmålene i boka for å teste hva jeg husket, samt at mamma til tider sjekket at jeg faktisk hadde lest.

Konstrer deg, fokuser på det som er viktig, få noen til å hjelpe deg hvis du sliter, ikke gi opp og sett deg foran skjermen, ikke bli en skoletaper, du kan hvis du virkelig vil!

Takk for inspirasjon :)

Noen som har no mer ? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...