Gå til innhold

Utlendigere: likhet og forskjell

Anbefalte innlegg

Muslimer er ikke problemet, islam er.

Det burde utarbeides en versjon av islam som var strippet for supremasisme og voldsforherligelse. (og kvinneundertrykkelse, pedofili etc..)

Så skulle alle muslimer i Norge blitt konfrontert med dette.

De kunne da valgt å konvertere til den reformerte versjonen av islam, eller pakket snippsekken sin og dratt.

Det viktigste muslimene i de arabiske landene kan kjempe for nå er ytringsfrihet, likestilling, menneskerettigheter og religionsfrihet. Dette skjer akkurat nå, og når disse godene er sikra vil det bli mye lettere i fremtiden å danne sekulære bevegelser av araberne selv som kan forsikre at religiøs dominans gradvis svekkes. Dette er ikke noe som vil skje over natten, og noen ganger må nesten noen generasjoner dø ut før vi kan se store forandringer.

Bare ta en titt på hvor lang tid det tok før vi ble kvitt kristendommens maktmonopol over Europa. Hundrevis av år med gradvis svekkelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjennom oppveksten har jeg fått et mye mer positivt inntrykt av innvandrere enn nordmenn. Faktisk har noen av mine beste venner igjennom barndommen var utenlandske, mens de største drittsekkene uten tvil har vært etniske nordmenn. Ja, tenk at med min arrogante og naive holdning har jeg kommet meg igjennom livet så langt nærmet uten å ha deltatt i en eneste slåsskamp. Men ta det rolig, hvis det står mellom en utlending og enn nordmann, så skal jeg ikke kun oppsøke han utenlandske, men finne ut av hvordan begge personlighetene er og deretter se hvem av de som deler mine interesser.

Så flink du er. Du har helt rett. Innvandrere ER mye bedre enn Nordmenn.

Du har til og med klart å leve hele livet ditt uten å sloss.

Jeg skulle ønske jeg var deg.

*gulp*

Det har jeg aldri sagt. Jeg sier bare at alle er forskjellige, og hvis vi skal skape skiller og dømme folk i grupper etter hvor de tilfeldigvis kommer fra, så vil vi bare skape mer splittelse, grupperinger, rasisme og intoleranse.

Sluttresultatet av nasjonalismen som dukket opp under den franske revolusjonen og spredte seg over hele Europa århundrene etterpå var faktisk fasismen og nazismen.

Norge er et sekulært land hvor ingen religion er over loven. Her i landet følger vi alle en lov - Norges lover.

Lenke til kommentar
Det viktigste muslimene i de arabiske landene kan kjempe for nå er ytringsfrihet, likestilling, menneskerettigheter og religionsfrihet.

Enig.

Dette skjer akkurat nå, og når disse godene er sikra vil det bli mye lettere i fremtiden å danne sekulære bevegelser av araberne selv som kan forsikre at religiøs dominans gradvis svekkes.

Ekspertene er svært usikre på hvilken retning Egypt og Libya vil ta. En ting vi vet sikkert er at Det Muslimske Brorskap har et bredt nettverk og omfattende støtte i befolkningen i Egypt. Om Mubarak blir avsatt til fordel for et demokrati, eller om han blir erstattet av en religiøs leder, slik vi så i Iran da Ayatollah Ruhollah Khomeini kom til makten i 1979, gjenstår å se. Jeg har ingen krystallkule, og det tror jeg ikke du har heller. Derfor synes jeg vi skal unngå å trekke noen konklusjoner om hva som skjer i den muslimske verden helt enda.

Dette er ikke noe som vil skje over natten, og noen ganger må nesten noen generasjoner dø ut før vi kan se store forandringer.

Skal vi bare sitte og vente på at muslimer "kommer til ro", og akseptere slike ting som dette, i håp om at slike ting forsvinner når vår generasjon dør ut?

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Lenke til kommentar
Det viktigste muslimene i de arabiske landene kan kjempe for nå er ytringsfrihet, likestilling, menneskerettigheter og religionsfrihet.

Enig.

Dette skjer akkurat nå, og når disse godene er sikra vil det bli mye lettere i fremtiden å danne sekulære bevegelser av araberne selv som kan forsikre at religiøs dominans gradvis svekkes.

Ekspertene er svært usikre på hvilken retning Egypt og Libya vil ta. En ting vi vet sikkert er at Det Muslimske Brorskap har et bredt nettverk og omfattende støtte i befolkningen i Egypt. Om Mubarak blir avsatt til fordel for et demokrati, eller om han blir erstattet av en religiøs leder, slik vi så i Iran da Ayatollah Ruhollah Khomeini kom til makten i 1979, gjenstår å se. Jeg har ingen krystallkule, og det tror jeg ikke du har heller. Derfor synes jeg vi skal unngå å trekke noen konklusjoner om hva som skjer i den muslimske verden helt enda.

Dette er ikke noe som vil skje over natten, og noen ganger må nesten noen generasjoner dø ut før vi kan se store forandringer.

Skal vi bare sitte og vente på at muslimer "kommer til ro", og akseptere slike ting som dette, i håp om at slike ting forsvinner når vår generasjon dør ut?

http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Det er araberne selv som bestemmer hvilken retning landene deres skal ta. Det er i hvert fall positivt at den eldre konservative delen av befolkningen begynner å dø ut. Det er den yngre generasjonen som nå står frem og kjemper for demokrati, menneskerettigheter og religionsfrihet osv. Vestens innbyggere gjør allerede alt de kan for å hjelpe demokratiforkjemperne. Dette kan skje ved å organisere møteplasser for demonstrantene over internett eller starte sanksjoner mot blant annet Gadaffi.

Hva mener du vi ellers kan gjøre som er innenfor realitetens grenser?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Det er i hvert fall positivt at den eldre konservative delen av befolkningen begynner å dø ut. Det er den yngre generasjonen som nå står frem og kjemper for demokrati, menneskerettigheter og religionsfrihet osv.

Mange muslimer i vesten har uttalt at deres barn blir radikalisert og velger en annen vei innen islam enn det foreldrene har gjort. Jeg har lest en rekke artikkler der muslimer uttaler at de har mistet kontrollen over den unge generasjonen.

Den unge generasjonen ser ut til å kjempe for demokrati, men den samme generasjonen kjemper for andre ting også:

Min mening er at islam er en krigsideologi som er svært effektiv for å erobre og underlegge seg andre kulturer, men som er svært ustabil over lang tid - dersom en fiende ikke holder muslimene sammlet.

18435d1281673201-shame-us.jpg

Jeg tror dette er en sentral komponent bak opprørene i den muslimske verden, og jeg tror ikke vi ser noen klar vei mot et demokrati etter vestlig modell, selv om jeg naturligvis ønsker og håper dette for egypts befolkning.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1298978&view=findpost&p=17004210

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar
Det er i hvert fall positivt at den eldre konservative delen av befolkningen begynner å dø ut. Det er den yngre generasjonen som nå står frem og kjemper for demokrati, menneskerettigheter og religionsfrihet osv.

Mange muslimer i vesten har uttalt at deres barn blir radikalisert og velger en annen vei innen islam enn det foreldrene har gjort. Jeg har lest en rekke artikkler der muslimer uttaler at de har mistet kontrollen over den unge generasjonen.

Den unge generasjonen ser ut til å kjempe for demokrati, men den samme generasjonen kjemper for andre ting også:

Min mening er at islam er en krigsideologi som er svært effektiv for å erobre og underlegge seg andre kulturer, men som er svært ustabil over lang tid - dersom en fiende ikke holder muslimene sammlet.

Jeg tror dette er en sentral komponent bak opprørene i den muslimske verden, og jeg tror ikke vi ser noen klar vei mot et demokrati etter vestlig modell, selv om jeg naturligvis ønsker og håper dette for egypts befolkning.

Forslaget du kommer med går imot religionsfriheten og er ikke noe jeg vil støtte. Ellers sier du ingenting om at enda 30% ønsker sharia er det samtidig 70% som ikke gjør det. Når disse 70% får barn vil neste generasjon mest sannsynelig bli enda mer åpne til demokrati og vestelige verdier. Som sagt er dette en gradvis prosess som tar generasjoner. Mennesker er ofte stae og lite villige til å forandre posisjon.

Hvor nøyaktig disse pollene dine er vites heller ikke, men siden mange av de kommer fra anti-islamske sider tar jeg den med en klype salt.

Lenke til kommentar

Takk for alle lenkene, skal se på de når jeg kan.

Så vil jeg også sette inn en lenke. Det handler om stereotypes om mitt land. Mye tull, men morsomt.

Lenke til kommentar
Forslaget du kommer med går imot religionsfriheten og er ikke noe jeg vil støtte.

Feil.

Religionsfriheten er basert på den vestlige oppfattelsen av hva religion er.

Religion er et like upresist begrep som sport, ref Sam Harris:

Problemet med islam i den sammenhengen, er at ideologien er MER politikk enn religion.

Dette tok man ikke høyde for da man formulerte begrepet religionsfrihet, fordi islam ikke var en faktor på det tidspunktet.

Litt statistiske fakta om islam viser tydelig hva jeg snakker om:

AmtSiraTopic_300dpi.jpg

MuslimGrowthGraph_300dpi.jpg

Dette fører til at muslimer kan foreta politiske endringer uten å gå igjennom det demokratiske apparatet, men tar "religions-snarveien" rundt.

Mitt forslag handler ikke om å begrense muslimers mulighet til å tilbe Allah, men å begrense deres mulighet til å rettferdiggjøre vold mot vantro ved å henvise til kjernetekster i sin religion. Religion er et forhold mellom mennesket og Gud. Forholdet mellom mennesker heter politikk, og muslimer har ingen rett - og skal aldri ha noen rett - til å fortelle meg og deg hva vi kan eller ikke kan gjøre i vårt land, på grunnlag av deres eventyrbok.

Ellers sier du ingenting om at enda 30% ønsker sharia er det samtidig 70% som ikke gjør det.

Statistikken jeg linket til var den første jeg fant i bookmark listen min, og er dessverre utdatert. Det foreligger en nyere undersøkelse der antallet muslimer som ønsker sharia i England er over 60%. Alltså majoriteten av muslimer, ikke minoriteten.

Videre må jeg spørre deg - tror du amerikanske og britiske regjeringer tok hensyn til hvor stor andel av den tyske sivilbefolkningen som støttet NSDAP før de teppebombet nazityskland tilbake til steinalderen?

Hvordan ville krigen gått dersom vi skulle luke ut alle tyskere, italienere og japanere som var "badguys", og gitt resten asyl i Finnmark?

Eller ennda mer på spissen - ville du sprettet champagnen dersom legen din ringte og sa at kun 30% av kroppen din bestod av kreftceller?

Når disse 70% får barn vil neste generasjon mest sannsynelig bli enda mer åpne til demokrati og vestelige verdier.

Denne "det går seg til" hypotesen er tilbakevist.

Det som faktisk skjer er at segregeringen øker, og muslimene tar større avstand til vertsamfunnene. Dette skjer over hele europa, og det er godt dokumentert.

Hvis du vil ha en detaljert skildring så kan jeg anbefale denne boken:

http://www.amazon.com/While-Europe-Slept-Radical-Destroying/dp/0385514727

Hvis du ikke liker å lese bøker så kan du kanskje nøye deg med denne "anti-islamske" TV2 artikkelen:

Radikale muslimer på fremmarsj i Storbritannia

Unge muslimer i Storbritannia forteller om eksplosiv vekst i de radikale miljøene. YouTube og Facebook er islamistenes viktigste propagandaapparat.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/radikale-muslimer-paa-fremmarsj-i-storbritannia-3341628.html

Hvor nøyaktig disse pollene dine er vites heller ikke, men siden mange av de kommer fra anti-islamske sider tar jeg den med en klype salt.

Det er en god egenskap å være kritisk, men det er feilaktig å påstå at "mange av undersøkelsene kommer fra anti-islamske sider."

Kildene jeg har brukt ligger lenger oppe i tråden. Kanskje du vil gå tilbake og telle hvor mangen anti-islamske kilder jeg har brukt? :)

Endret av Huggslangen
Lenke til kommentar

At man kan vri islam i en politisk retning er jo helt klart. Det kan man også enkelt gjøre med alle de abrahamske religionene. Islam har eksistert i 1400 år. Islam er en religion og det må vi ta hensyn til. Du liker å putte perspektivet i svart/hvit, gre alle over en kam og generalisere kraftig. Jeg søkte etter de 60 prosentene du mente støttet Sharia, og der fant jeg en lenke fra Jihad Watch som hadde snakket med 500 muslimer. Snakk om å se på saken med skeptiske øyne! Å være skeptisk mot islam er bra, men gjør det med måte, ikke kom med urealistiske mål som strider imot menneskerettighetene. Kjemp for sekularisme, som vil forsikre at islamister som ønsker å omgjøre Europa til middelalderen aldri kommer til makten. Bare pass på at det er islamistene vi går etter, og ikke de som faktisk ønsker å leve etter vestlige verdier, men forbli muslimer.

Jeg ønsker like lite som deg et sharia styrt samfunn, og jeg har svært mange innlegg her inne hvor jeg kritiserer islam. Likevel gjør jeg det med måte, og er den første her til å forsvare muslimenes rett til å utøve religionen sin, så lenge de ikke strider mot Norges lover eller menneskerettighetene.

Du derimot skaper svært lite hjelpesomme innlegg pga din generaliserende atferd, og vil ikke gjøre noe annet enn å skape enda større skiller og en økt radikalisering av muslimene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
At man kan vri islam i en politisk retning er jo helt klart. Det kan man også enkelt gjøre med alle de abrahamske religionene.

Har du hørt om en kristen ekvivalent til al qaida, som dreper sivile og henviser til bibelen for å rettferdiggjøre det?

Har du hørt om "Det Jødiske Brorskap", som vil gjøre toraen til den eneste loven på hele jorden, og underlegge seg alle andre religioner?

Du liker å putte perspektivet i svart/hvit, gre alle over en kam og generalisere kraftig.

Har du ikke forstått at jeg ikke generaliserer muslimer enda? Jeg har et edruelig forhold til hva islam er. Det er en enorm forskjell. Jeg vet at mange uskyldige ville blitt rammet dersom vi kastet alle muslimer i en diger ovn, men det er heller ikke det jeg har sagt!

Jeg sa at vi skulle påtvinge en reformasjon av islam, der vi fjernet alt som handler om jihad, kvinneundertrykkelse og pedofili, blandt andre ufinheter.

De muslimene som kunne levd med en strippet versjon av islam, kunne blitt værende i Norge under navnet "ny muslimer". De som ikke aksepterte dette kunne med rett klassifiseres som en trussel mot demokratiet, og deporteres.

Hvis du synes jeg er for svart/hvitt, så kan du jo kanskje fortelle de gjenlevende foreldrene i Beslan om de forskjellige nyansene, og hvordan alle må være venner...?

Jeg søkte etter de 60 prosentene du mente støttet Sharia, og der fant jeg en lenke fra Jihad Watch som hadde snakket med 500 muslimer.

Jihadwatch har ikke snakket med noen, de videreformiddlet en nyhet.

Det er et uavhengig selvskap som har utført undersøkelsen, og de har langt større kompetanse på innhenting av statistisk data enn deg, så ta deg en bolle og få fakta på plass.

ikke kom med urealistiske mål som strider imot menneskerettighetene.

Eksakt hvilket punkt i FNs universelle menneskerettigheter er det mitt forslag bryter med?

Kjemp for sekularisme, som vil forsikre at islamister som ønsker å omgjøre Europa til middelalderen aldri kommer til makten. Bare pass på at det er islamistene vi går etter, og ikke de som faktisk ønsker å leve etter vestlige verdier, men forbli muslimer.

Her er vi enige.

Føler du at jeg angriper moderate muslimer når jeg sier at vi må sakse ut sidene i koranen som oppfordrer dem til å drepe vantro, banke kvinner eller voldta krigsfanger?

Hvis de er moderate så ser jeg ikke hva de skal med disse sidene, og de burde ta imot et slikt initiativ med takk. Islams første offer er moderate muslimer.

Jeg ønsker like lite som deg et sharia styrt samfunn, og jeg har svært mange innlegg her inne hvor jeg kritiserer islam. Likevel gjør jeg det med måte, og er den første her til å forsvare muslimenes rett til å utøve religionen sin, så lenge de ikke strider mot Norges lover eller menneskerettighetene.

Muslimer kan bare utøve en brøkdel av religionen sin, dersom de skal etterleve kravet ditt om å forholde seg til Norges lover og FNs universelle menneskerettigheter. Var du ikke klar over det kanskje?

Du derimot skaper svært lite hjelpesomme innlegg pga din generaliserende atferd, og vil ikke gjøre noe annet enn å skape enda større skiller og en økt radikalisering av muslimene.

Ja, radikaliseringen kan tilskrives slike som meg. Nå tror jeg du er ganske nært innertieren.

Lenke til kommentar
Har du hørt om en kristen ekvivalent til al qaida, som dreper sivile og henviser til bibelen for å rettferdiggjøre det?

Har du hørt om "Det Jødiske Brorskap", som vil gjøre toraen til den eneste loven på hele jorden, og underlegge seg alle andre religioner?

http://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Christian_terrorism

Jødene har aldri vært i en reel maktposisjon som kristendommen og islam. De har også blitt kraftig forfulgt igjennom tidene, og hatt et mye mindre folketall enn førstnevnte. Samtidig utviklet Israel seg I en sekulær retning etter opprettelsen, og i dag er nesten halvparten av israel sine innbyggere sekulære og ikke-religiøse.

Har du ikke forstått at jeg ikke generaliserer muslimer enda? Jeg har et edruelig forhold til hva islam er. Det er en enorm forskjell. Jeg vet at mange uskyldige ville blitt rammet dersom vi kastet alle muslimer i en diger ovn, men det er heller ikke det jeg har sagt!

Jeg sa at vi skulle påtvinge en reformasjon av islam, der vi fjernet alt som handler om jihad, kvinneundertrykkelse og pedofili, blandt andre ufinheter.

De muslimene som kunne levd med en strippet versjon av islam, kunne blitt værende i Norge under navnet "ny muslimer". De som ikke aksepterte dette kunne med rett klassifiseres som en trussel mot demokratiet, og deporteres.

Denne reformasjonen kan ikke komme med tvang fra oss! Det er muslimene selv som må ønske å reformere islam. Både Jødedommen og Kristendommen har blitt kraftig reformert uten at vi har visket bort en eneste linje fra Bibelen. Hvis vi tvinger muslimene til å reformere vil vi skape en kraftig radikalisering, store grupperinger og den vanlige muslimen vil føle at vi er ute etter å ta rotta på religionen deres. Konsekvensene vil bli utenkelige. Bakmennene som ønsker å omgjøre Europa til et islamsk kontinent vil i hvert fall ikke ha problemer med å rekruttere hjernevaskede unger til å dø for islam.

Hvis du synes jeg er for svart/hvitt, så kan du jo kanskje fortelle de gjenlevende foreldrene i Beslan om de forskjellige nyansene, og hvordan alle må være venner...?

Igjen viser du hvordan du generaliserer og bruker enkelteksempler for å spille på følelser. Beklager, men dette er bare hat provosering. Alle terroristene som gjorde den avskylige handlingene i Beslan er nå døde.

ihadwatch har ikke snakket med noen, de videreformiddlet en nyhet.

Det er et uavhengig selvskap som har utført undersøkelsen, og de har langt større kompetanse på innhenting av statistisk data enn deg, så ta deg en bolle og få fakta på plass.

Haha, hva er dette uavhengige selskapet? Jeg prøvde å klikke på linken og da fikk jeg bare error. De spurte 500 mennesker, og du konkluderer det med at 60 % av muslimske unge ønsker Sharia i England. Så lenge det er anti-islam sluker du det rått uten å nøle siden det passer din agenda. Den bollen kan du ta selv.

Eksakt hvilket punkt i FNs universelle menneskerettigheter er det mitt forslag bryter med?

Religionsfriheten.

Føler du at jeg angriper moderate muslimer når jeg sier at vi må sakse ut sidene i koranen som oppfordrer dem til å drepe vantro, banke kvinner eller voldta krigsfanger?

Hvis de er moderate så ser jeg ikke hva de skal med disse sidene, og de burde ta imot et slikt initiativ med takk. Islams første offer er moderate muslimer.

Muslimer kan bare utøve en brøkdel av religionen sin, dersom de skal etterleve kravet ditt om å forholde seg til Norges lover og FNs universelle menneskerettigheter. Var du ikke klar over det kanskje?

Dette har jo gått helt greit for jøder og kristne, som i dag bare følger en brøkdel av helligboken sin. Ta en titt i mosebøkene du, og spør deg selv om du vil leve i et slikt samfunn. I dag er både kristne, jøder og muslimer underlagt til å følge Norges lover. Til dato klarer muslimer flest å komme seg igjennom hverdagen uten å hogge av hender eller stene folk på åpen gate.

Ja, radikaliseringen kan tilskrives slike som meg. Nå tror jeg du er ganske nært innertieren.

Det er disse menneskene her som skal reformere Islam. Disse får man ikke ved å tvinge religionen deres på kne med tvang, men å la dem komme til konklusjonen selv.

http://www.youtube.com/watch?v=Wkn18apAZ6M&feature=related

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia....stian_terrorism

http://en.wikipedia....stian_terrorism

Jødene har aldri vært i en reel maktposisjon som kristendommen og islam. De har også blitt kraftig forfulgt igjennom tidene, og hatt et mye mindre folketall enn førstnevnte. Samtidig utviklet Israel seg I en sekulær retning etter opprettelsen, og i dag er nesten halvparten av israel sine innbyggere sekulære og ikke-religiøse.

Du vet like godt som meg at kristen, og jødisk, og alle andre ikke-islamske religioner blir totalt nedjammet av islamsk terror. Jeg spurte etter en kristen ekvivalent til al qaida, og det finnes ikke en wikipedia link i verden som undergraver det argumentet.

Denne reformasjonen kan ikke komme med tvang fra oss!

Jo visst kan den det. Alternativet er nemlig at vi må akseptere at den blodige prosessen utspiller seg i vårt hjemland, og uskyldige liv går tapt. Du vet kanskje litt om hvordan den kristne reformasjonen foregikk? Du vet kanskje en ting eller to om radikale muslimer? Jeg vil ikke ha det spetakkelet mellom bakkar og berg. Nei takk. Vi kan velge det bort.

Hvis vi tvinger muslimene til å reformere vil vi skape en kraftig radikalisering

Men da vil vi også ha fordelen av et klart fiendebilde, og en reformert muslimsk masse som man i langt større grad kan stole på. Dagenst største utfordring er at man ikke kan skille moderate fra radikale, og de moderate gjør ikke en tilstrekkelig jobb med å utlevere sine sorte får til våre myndigheter. Noe drastisk må gjøres. Noe annet er naivistisk ønsketenkning.

store grupperinger og den vanlige muslimen vil føle at vi er ute etter å ta rotta på religionen deres

Ja, men store mengder vil også være glade for at vi luker ut dritten fra religionen deres. Jeg snakket med en muslimsk jente, senest i dag, som fortalte meg at hun var så redd koranen at hun begynte å skjelve når hun så den. Jeg mener en tvungen reformasjon vil være "the lesser of two evils".

Konsekvensene vil bli utenkelige

definitivt, uansett hvilken retning vi velger.

Bakmennene som ønsker å omgjøre Europa til et islamsk kontinent vil i hvert fall ikke ha problemer med å rekruttere hjernevaskede unger til å dø for islam.

Som walid shoebat, tidligere PLO terrorist sa: "there are not enough bombs to supply all the suicide bombers in line."

Radikale islamister mangler ikke personell. Deres utfordringer ligger på helt andre plan.

Igjen viser du hvordan du generaliserer og bruker enkelteksempler for å spille på følelser.

Beslan var ikke en enkelthendelse. Om det så var, så hadde du et gyldig poeng. Det har du ikke. Kanskje du vil få opp øynene når terrortrusselen har berørt deg personlig over tid, og kanskje rammet noen som sto deg nær.

Haha, hva er dette uavhengige selskapet? Jeg prøvde å klikke på linken og da fikk jeg bare error.

Da må du nok gjøre litt grundigere research før du klasker en saftig "haha" i bordet.

De spurte 500 mennesker, og du konkluderer det med at 60 % av muslimske unge ønsker Sharia i England.

Hensikten med statistikker er å finne ut hva mange mener, ved å spørre langt færre.

Det er en egen vitenskap, og når man har litt kunnskap om dette, så vil det bli ganske forståelig at man ikke trenger å spørre 2,5 millioner mennesker om hva de mener. Man kan klare seg med langt færre.

Så lenge det er anti-islam sluker du det rått uten å nøle siden det passer din agenda.

Så lenge det er pro-islam sluker du det rått uten å nøle siden det passer din agenda.

Skal vi dele den bollen, siden ingen orker hele?

Religionsfriheten.

Islam er mer politikk enn religion. Mitt forslag om å tvangsreformere islam vil bare berøre det politiske aspektet ved islam. Ikke det religiøse. Du kan ikke si at muslimer har rett til å drepe norske ikke-muslimer med hjemmel i religionsfriheten, kan du vel?

Til dato klarer muslimer flest å komme seg igjennom hverdagen uten å hogge av hender eller stene folk på åpen gate.

Disse menneskene er, pr koranens definisjon, ikke muslimer.

(...) So do you believe in part of the Scripture and disbelieve in part? Then what is the recompense for those who do that among you except disgrace in worldly life; and on the Day of Resurrection they will be sent back to the severest of punishment. And Allah is not unaware of what you do.

http://quran.com/2/85

Samtidig har PST nå hendene fulle med kristne anti-islamister og fanatiske nynazister som er i vekst her i landet. Hva synes du om det? Prioriteringen og overvåkingen over radikale islamister blir jo samtidig kraftig svekket.

Jeg synes det er svært beklagelig at dette skjer, men jeg mener også at det er det mest naturlige i verden. Folk føler at de må forsvare seg mot en fremmed kultur som viser forrakt og fientlighet mot oss.

Lenke til kommentar

Du vet like godt som meg at kristen, og jødisk, og alle andre ikke-islamske religioner blir totalt nedjammet av islamsk terror. Jeg spurte etter en kristen ekvivalent til al qaida, og det finnes ikke en wikipedia link i verden som undergraver det argumentet.

Feil. Terroren kristendommen har brakt meg seg opp igjennom årene får Al-Qaida til å se ut som en liten koseklubb. At du prøver undermine kristendommens forbrytelser mot menneskeheten viser bare at du kun er ute med en agenda eller sier det av uvitenhet og hykleri.

Jo visst kan den det. Alternativet er nemlig at vi må akseptere at den blodige prosessen utspiller seg i vårt hjemland, og uskyldige liv går tapt. Du vet kanskje litt om hvordan den kristne reformasjonen foregikk? Du vet kanskje en ting eller to om radikale muslimer? Jeg vil ikke ha det spetakkelet mellom bakkar og berg. Nei takk. Vi kan velge det bort.

Den blodige prosessen ja. Jeg tørr nesten ikke å dra til kjøpesenteret lengre jeg på grunn av alle selvmordbomene, og tanken på at en sjokolade skal ramle i lommen og jeg få hogget av hender og fingre gjør at jeg sjekker lommene ekstra godt før jeg går igjennom sikkerhetsapparatene. Å vent dette scenarioet utspiller seg kun i Huggslangens hodet, og har ingenting med realitetene å gjøre.

Vi fikk i hvert fall ikke reformert den kristne kirken ved å rive ut sidene fra Bibelen.

Men da vil vi også ha fordelen av et klart fiendebilde, og en reformert muslimsk masse som man i langt større grad kan stole på. Dagenst største utfordring er at man ikke kan skille moderate fra radikale, og de moderate gjør ikke en tilstrekkelig jobb med å utlevere sine sorte får til våre myndigheter. Noe drastisk må gjøres. Noe annet er naivistisk ønsketenkning.

Tenkte det var dette du var ute etter ja. Skap et fiendebilde, ødelegg båndene vi har mellom de moderate muslimene og gi brensel til de radikale muslimene ved å rive opp koransidene. Det er konflikt og krig du ønsker, som mest sannsynelig vil eskalere til ufattelige lidelser på begge sider, men mest for muslimene. Kravene dine er useriøse, ekstreme og heldigvis er det ingen seriøse politikkere som vil finne på noe sånt.

Ja, men store mengder vil også være glade for at vi luker ut dritten fra religionen deres. Jeg snakket med en muslimsk jente, senest i dag, som fortalte meg at hun var så redd koranen at hun begynte å skjelve når hun så den. Jeg mener en tvungen reformasjon vil være "the lesser of two evils".

Ingen kristne i dag ville vært fornøyd hvis vi skulle luke bort store deler av Bibelen. Hva tror du hadde skjedd hvis vi hadde visket bort der hvor det sto at homofile og hekser skulle drepes? Eller at voldtatte jenter skulle gifte seg med voldtekstmannen og rebelske barn skulle stenes av byens eldre? Jeg kunne ha skrevet en hel bok om hva vi måtte viske bort fra bibelen for å gjøre den kompatibel med dagens samfunn. Ingen kristne ville i dag finne på å gjøre noe sånt, men det står fortsatt i Bibelen.

En tvungen reformasjon ville ikke ha gjort noe annet en å skape en ny hellig krig. Vi ville ha vært verre en de verste islamistiske gruppene.

Beslan var ikke en enkelthendelse. Om det så var, så hadde du et gyldig poeng. Det har du ikke. Kanskje du vil

få opp øynene når terrortrusselen har berørt deg personlig over tid, og kanskje rammet noen som sto deg nær.

Ja, med all terroren vi har fått servert i Norge er det bare flaks at ingen jeg kjenner har blitt berørt enda. Dette er usmakelig og minner meg litt om hvordan Hitler brukte Riksdagsbrannen til å legitimere utrensking sin av kommunistene. Flott vi har mennesker som deg, som gjør alt de kan får å få den første bomben plassert på et kjøpesenter og deretter få argumentasjon til å hause opp evig hat mot den muslimske befolkningen.

Derimot når muslimer prøver å undermine ytringsfriheten ved å ulovliggjøre tegninger av Muhammed eller true tegnerne på livet er jeg den fremste til å forsvare tegnernes rett til å tegne Muhammed. Selv ikke regjeringen hadde mulighet til å gjøre noe annet siden ytringsfriheten står høyest i Norsk lov.

Uansett om vi skulle legge vekk alle tvil og fastslå at 60 % av alle unge muslimer ønsker sharia er det ingenting de kan gjøre så lenge vi har sekulære lover. Det vil selvfølgelig bety at integreringspolitikken har tatt enorme feilsteg, og ytterlige må gjøres for at neste generasjon kommer på andre tanker. Å rive ut koranen derimot er hverken konstruktivt eller hjelpsomt, men fil føre til en radikalisering vi ikke har sett makan til.

Hensikten med statistikker er å finne ut hva mange mener, ved å spørre langt færre.

Det er en egen vitenskap, og når man har litt kunnskap om dette, så vil det bli ganske forståelig at man ikke trenger å spørre 2,5 millioner mennesker om hva de mener. Man kan klare seg med langt færre.

I nesten alle polls i Norge de siste 8 årene har høyresiden ledet stort, men når avgjørelsen faktisk kommer på stortingsvalget er det venstresiden som stikker av med seiren. Disse pollsene tar ikke bare med 500 mennesker derimot, men opptil 40 000 stemmer. Dette er ikke konkluderende vitenskap, men ønsketenking fra deg.

Islam er mer politikk enn religion. Mitt forslag om å tvangsreformere islam vil bare berøre det politiske aspektet ved islam. Ikke det religiøse. Du kan ikke si at muslimer har rett til å drepe norske ikke-muslimer med hjemmel i religionsfriheten, kan du vel?

Å drepe går imot Norges lover. Norges lover står over muslimenes hellige skrifter. Kristne har ikke lov til å drepe hekser og muslimer har ikke lov til å drepe ikke-muslimer. Likevel står begge deler i helligbøkene.

Disse menneskene er, pr koranens definisjon, ikke muslimer.

Og de eneste sanne kristne er Westboro Baptist Church.

Jeg synes det er svært beklagelig at dette skjer, men jeg mener også at det er det mest naturlige i verden. Folk føler at de må forsvare seg mot en fremmed kultur som viser forrakt og fientlighet mot oss.

Tenkte at du ville finne en måte på å forsvare disse. At du kaller nazisme og kristen ekstremisme for vår kultur viser bare på hvor langt du vil gå i din agenda.

Disse menneskene viser like mye forrakt og fiendelighet mot meg.

Endret av Myagos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Russland er en kommunistisk stat der aids og heroinavhengighet bare overgås av antall aborter (7 av 10 barn som unnfanges).

Kan du skrive kilde, hvor fra tok du slik informasjon?

Å si at nordmenn og russere har mye til felles er å trekke seg selv litt ned, synes nå jeg.

Men det er klart, janteloven og politisk korrekthet må jo gå forran alt.

Her blander du politikk og folk. Kanskje du mente at Norge og Russland har ikke så mye felles trekk? Det er helt feil å se på noen andre "ovenfra", dette fører bare til fornærmelse, hat og misforståelse.

Så du går rundt og misliker den jevne russer?
Ja, og jeg lar det være opp til hver enkelt russer å bevise at jeg tar feil.

Lar du ikke å være det opp til hver enkelt nordmann(amerikaner, englender, italiener, japaner osv) å bevise at han fortjener din tillit?

Lenke til kommentar
Feil. Terroren kristendommen har brakt meg seg opp igjennom årene får Al-Qaida til å se ut som en liten koseklubb. At du prøver undermine kristendommens forbrytelser mot menneskeheten viser bare at du kun er ute med en agenda eller sier det av uvitenhet og hykleri.

Du forstod ikke spørsmålet, og nå bygger du opp en ståmann.

Det finnes ingen kristen ekvivalent til al qaida. Du kan ikke pluttselig sammenligne hele kristendommens historie mot en islamistisk terrorgruppe. Da må du sammenligne Kristendommens historie mot islams historie. Jeg er lei av å debattere med deg, for du forstår ikke selv at du ikke forstår hva jeg snakker om.

Den blodige prosessen ja. Jeg tørr nesten ikke å dra til kjøpesenteret lengre jeg på grunn av alle selvmordbomene

Når en tsunami nærmer seg i horisonten, venter du med å løpe til bølgen treffer deg?

Fra nå av vil jeg kalle deg Neville Chamberlain. Han trodde heller ikke på advarslene fra utdannede mennesker. Han trodde også at "krigshisserne" tok feil, og at han hadde en bedre løsning. Han trodde også at han kunne kjøpslå fienden og skape fred mellom partene.

og tanken på at en sjokolade skal ramle i lommen og jeg få hogget av hender og fingre gjør at jeg sjekker lommene ekstra godt før jeg går igjennom sikkerhetsapparatene. Å vent dette scenarioet utspiller seg kun i Huggslangens hodet, og har ingenting med realitetene å gjøre.

http://www.foxnews.com/world/2010/10/16/iran-orders-hand-amputation-candy-shop-thief/

Vi fikk i hvert fall ikke reformert den kristne kirken ved å rive ut sidene fra Bibelen.

Hvordan fikk vi reformert kirken?

Tenkte det var dette du var ute etter ja. Skap et fiendebilde, ødelegg båndene vi har mellom de moderate muslimene og gi brensel til de radikale muslimene ved å rive opp koransidene.

Der avslørte du meg. Jeg er egentlig en nynazist i forkledning. Alt jeg ønsker er å skape konflikter og krig. 100 poeng til Neville Chamberlain. :)

Det er konflikt og krig du ønsker, som mest sannsynelig vil eskalere til ufattelige lidelser på begge sider, men mest for muslimene. Kravene dine er useriøse, ekstreme og heldigvis er det ingen seriøse politikkere som vil finne på noe sånt.

Du vet ikke hva du snakker om. Det hjelper ikke at det du sier høres bra ut, når det bare er piss.

Du har kanskje hørt om Geert Wilders?

http://no.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders

Ingen kristne i dag ville vært fornøyd hvis vi skulle luke bort store deler av Bibelen.

Kilde?

Hva tror du hadde skjedd hvis vi hadde visket bort der hvor det sto at homofile og hekser skulle drepes?

Veldig veldig lite.

Eller at voldtatte jenter skulle gifte seg med voldtekstmannen og rebelske barn skulle stenes av byens eldre?

Enda mindre.

Jeg kunne ha skrevet en hel bok om hva vi måtte viske bort fra bibelen for å gjøre den kompatibel med dagens samfunn.

Det har du rett i. Jeg antar at ingen klarer å ta feil hele tiden.

Ingen kristne ville i dag finne på å gjøre noe sånt, men det står fortsatt i Bibelen.

Fordi det ikke er behov for det. Det finnes ingen kristen eller jødisk ekvivalent til al qaida. Vi ser på disse tekstene som historiske dokumenter, ikke veiledning for hvordan vi skal leve livene våre i dag. Dette i skarp kontrast til islams voldsforherligende skrifter.

En tvungen reformasjon ville ikke ha gjort noe annet en å skape en ny hellig krig.

1: Det er erklært hellig krig mot oss. Man trenger ikke å starte en ny krig oppå en eksisterende.

2: Hvilken utdannelse har du, siden du kan komme med en så bastant og "sort-hvitt" uttalelse (som du ville sagt)? En tvungen reformasjon ville delt muslimene i to grupper - venner og fiender. Vennene ville nytt de samme rettigheter og plikter som alle andre nordmenn. Fiendene ville blitt deportert. Hvis jeg var en tankeløs krigshisser, slik du synes å tro, så ville jeg heller sagt at alle muslimer måtte drepes fordi de var tikkende bomber (no pun intended). Jeg er svært klar over at de fleste muslimer er skikkelige mennesker, og at vi ikke kan ta alle under en kam og deportere samtlige. Det ville ikke vært ønskelig for noen parter, men vi kan heller ikke overse trusselen fra radikal islam. Dagens metode for å håndtere denne trusselen er ikke effektiv nok. Dette har vi avrevne kroppsdeler fra Madrid, Bali, London, New York, Moskva, Beslan, Stockholm og utallige andre lokasjoner som bevis for.

Ja, med all terroren vi har fått servert i Norge er det bare flaks at ingen jeg kjenner har blitt berørt enda. Dette er usmakelig og minner meg litt om hvordan Hitler brukte Riksdagsbrannen til å legitimere utrensking sin av kommunistene.

At du ikke klarer å se over det hvite stakittgjerdet rundt huset ditt, og anslå hva som er på vei, det er ditt problem. Det skal ikke jeg legge meg opp i. Du kan være så naiv og ignorant som du bare ønsker, men hold det for deg selv.

Hadde Hitler en plan for hvordan å luke ut de kommunistene som utgjorde en trussel mot riket, og la resten være i fred, som respekterte borgere med fulle rettigheter?

Hvis ikke så er sammenligningen din elendig. Forøvrig var det nazistene selv som stod bak "Reichtag brannen". Insinuerer du at europeere har bombet sine egne sivile for å kunne gå til krig mot alle muslimer? Tenker du før du skriver?

Flott vi har mennesker som deg, som gjør alt de kan får å få den første bomben plassert på et kjøpesenter og deretter få argumentasjon til å hause opp evig hat mot den muslimske befolkningen.

1: Du er helt utrolig.

2: Krigen er erklært, ikke av meg med av radikal islam.

At du ikke erkjenner dette vil ikke endre dette faktum, det vil bare gjøre deg uforberedt.

3: Det evige hatet du snakker om er allerede på plass. Men tro det eller ei, det er ikke mitt verk, det er Muhammeds:

Sahih International

There has already been for you an excellent pattern in Abraham and those with him, when they said to their people, "Indeed, we are disassociated from you and from whatever you worship other than Allah . We have denied you, and there has appeared between us and you animosity and hatred forever until you believe in Allah alone" except for the saying of Abraham to his father, "I will surely ask forgiveness for you, but I have not [power to do] for you anything against Allah . Our Lord, upon You we have relied, and to You we have returned, and to You is the destination.

http://quran.com/60/4

Uansett om vi skulle legge vekk alle tvil og fastslå at 60 % av alle unge muslimer ønsker sharia er det ingenting de kan gjøre så lenge vi har sekulære lover.

I storbritania er det utallige shariadomstoler som får dømme i saker som omhandler økonomiske forhold og "domestic violence". Hvor mange kvinner tror du blir med i en slik rett "frivillig", gul og blå etter at mannen deres har hevdet sin rett til å slå dem (Koran 4:34)? Er dette rettferdig? Er dette sivilisert?

Tolerance becomes a crime when applied to evil - Thomas Mann.

Det vil selvfølgelig bety at integreringspolitikken har tatt enorme feilsteg, og ytterlige må gjøres for at neste generasjon kommer på andre tanker.

Igjen trekker du frem hypotesen om at "neste generasjon blir bedre".. Dette er ønsketenkning, og er tilbakevist som naivistisk tankegang. Det motsatte er tilfellet: unge er mer radikale enn sine foreldre. Problemet er eskalerende.

Å rive ut koranen derimot er hverken konstruktivt eller hjelpsomt, men fil føre til en radikalisering vi ikke har sett makan til.

Du kan minimalt om islam. Du har ingen krystallkule. Du overser historiske hendelser som han være nyttig til å estimere slike ting. Du baserer dine antagelser på PK-magefølelsen din.

Neville Chamberlain ville ikke "radikalisere" tyskland. Hvordan gikk det?

I nesten alle polls i Norge de siste 8 årene har høyresiden ledet stort, men når avgjørelsen faktisk kommer på stortingsvalget er det venstresiden som stikker av med seiren. Disse pollsene tar ikke bare med 500 mennesker derimot, men opptil 40 000 stemmer. Dette er ikke konkluderende vitenskap, men ønsketenking fra deg.

Norge er ikke England.

Norsk politikk er ikke en totalitær ideologi.

Sharia er ikke sammenlignbart med venstre eller høyre i Norsk politikk.

venstre og høyre danner ikke identitetsgrunnlaget for homogene folkegrupper.

Her missbruker du statistikk for å bevise et poeng. Du sammenligner epler og pærer.

Å drepe går imot Norges lover. Norges lover står over muslimenes hellige skrifter. Kristne har ikke lov til å drepe hekser og muslimer har ikke lov til å drepe ikke-muslimer. Likevel står begge deler i helligbøkene.

Bare ett av disse eksemplene er et reellt problem i 2011. Sammenligningen din er derfor missvisende.

Og de eneste sanne kristne er Westboro Baptist Church.

Westbro Babtist Church er forhatt av tilnærmet alle verdens kristne. De utgjør bare rundt 30 mennesker. Al Qaida har millioner av støttespillere i verden, og det estimeres at ca 15% av verdens muslimske befolkning er radikale. Du sammenligner en gruppe på 30 mot en gruppe på 235000000. Jeg orker ikke engang å gå inn på det teologiske. Alle som har brukt mer enn 3 minutter på å lese om Jesus forstår at WBC er totalt på jordet, og ikke har legitimitet for sine handlinger i Kristendommens lære. Det motsatte kan ikke sies om islamistene.

Tenkte at du ville finne en måte på å forsvare disse. At du kaller nazisme og kristen ekstremisme for vår kultur viser bare på hvor langt du vil gå i din agenda.

Forsvare dem? Jeg hater rasister og nazister. Du er ikke lite frekk!

Jeg sier at de kjemper mot en trussel, og det gjør de. Det betyr ikke at jeg sympatiserer med deres ideologi. Bare at jeg erkjenner den samme trusselen som de erkjenner. At du ikke gjør det samme viser hvor naiv du er.

Disse menneskene viser like mye forrakt og fiendelighet mot meg.

Og meg. Vi er enige angående disse bedritne menneskene. Det er ikke tema.

Lenke til kommentar
Kan du skrive kilde, hvor fra tok du slik informasjon?

Dette tok jeg fra en bok som heter The West's Last Chance, av Tony Blankley.

http://www.amazon.com/Wests-Last-Chance-Clash-Civilizations/dp/0895260158

Her blander du politikk og folk. Kanskje du mente at Norge og Russland har ikke så mye felles trekk? Det er helt feil å se på noen andre "ovenfra", dette fører bare til fornærmelse, hat og misforståelse.

Jeg ville aldri sagt til fremmede, det jeg nettopp sa. Jeg vet at en slik uttalelse bare skaper problemer. Like fullt er det min mening. Jeg forventer at jeg må fortjene menneskers vennskap og tillit. På samme måte må andre mennesker fortjene mitt vennskap og min tillit. Jeg avviser ingen på grunnlag av etnisitet, men jeg er mer skeptisk til noen enn andre. Slik er det bare, og jeg tror dette er iboende i alle mennesker. Ikke ta dette personlig, forglemmegei. Jeg har ingen ting i mot deg. Du virker veldig hyggelig. Jeg sier ikke at alle Russere er dårlige mennesker. Det er de åpenbart ikke.

Lar du ikke å være det opp til hver enkelt nordmann(amerikaner, englender, italiener, japaner osv) å bevise at han fortjener din tillit?

Alle må gjøre seg fortjent. Ingen er hevet over dette, og ingen er ekskludert.

Lenke til kommentar

Forglemmegei, her er noen artikkler som underbygger påstandene jeg la frem om Russland:

Russiske kvinner aborterer flere barn enn de føder:

http://data.un.org/Data.aspx?d=GenderStat&f=inID%3A12

Russland er verdens største heroinkunde:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/7935527.stm

Russlands AIDS katastrofe:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1043675.stm

Forventet levealder for Russiske menn er 59 år:

http://www.guardian.co.uk/world/2008/feb/11/russia

Lenke til kommentar

Du forstod ikke spørsmålet, og nå bygger du opp en ståmann.

Det finnes ingen kristen ekvivalent til al qaida. Du kan ikke pluttselig sammenligne hele kristendommens historie mot en islamistisk terrorgruppe. Da må du sammenligne Kristendommens historie mot islams historie. Jeg er lei av å debattere med deg, for du forstår ikke selv at du ikke forstår hva jeg snakker om.

Det er helt idiotisk å ignoreret jævelskapet som har blitt begått i kristendommens navn fordi vi nylig (i et historisk perspektiv) har klart å sekularisere religionen i den grad at den er nogen lunde kompatibel med vårt samfunn. Husk at i nyere tid var det bibelen man brukte når man argumenterte mot å gi kvinner rettigheter og homofili ble ikke lovelig i Norge takke være kristendommen før 1970-tallet. Når vi argumenterer mot nazismen er det faktisk historien vi peker på for å advare mot deres farer. Nazismen står får lite faenskap i dag annet en rasisme, vold og demonstrasjoner. Du er jo den fremste her til å peke på islam sin historie når du kritiserer dem. Du er utrolig naiv hvis ignorer historien og ikke innser at "al-qaida" like enkelt kan bli skapt under kristendommens banner.

Og tro meg. Jeg er like lei av å prate med deg. En mer krigshissig menneskefiendtelig og løgnaktig person skal man lete lenge etter.

Når en tsunami nærmer seg i horisonten, venter du med å løpe til bølgen treffer deg?

Fra nå av vil jeg kalle deg Neville Chamberlain. Han trodde heller ikke på advarslene fra utdannede mennesker. Han trodde også at "krigshisserne" tok feil, og at han hadde en bedre løsning. Han trodde også at han kunne kjøpslå fienden og skape fred mellom partene.

Er faktisk mye reddere for deg og tsunamien du og dine likesinnede bringer. At du sammenligner supermakten Tyskland med sine enorme ressurser pre-ww2 med noen terrorceller spredt rundt i Europa er helt ufattelig.

Dette er i Iran. Et teokratisk land i midtøsten- ikke Norge eller vesten. Det er ikke realistisk å tro at vi vil få dette i Norge. At du bruker slike missvisende lenker i din agenda er igjen helt ufattelig.

Hvordan fikk vi reformert kirken?

Opplysning og fokusering på humanisme og menneskerettigheter fra den vestlige befolkningen selv. Reformasjonene har skjedd gradvis og er fortsatt i utvikling enda. Det kan vi blant annet se i USA hvor homofile ofte blir kraftig diskriminert.

Der avslørte du meg. Jeg er egentlig en nynazist i forkledning. Alt jeg ønsker er å skape konflikter og krig. 100 poeng til Neville Chamberlain. :)

Ingen andre enn deg selv har sagt at du er en nynazist. Men at dine radikale holdninger skulle komme til liv ville det helt klart skape konflikter og krig. Det innser du også selv.

Du vet ikke hva du snakker om. Det hjelper ikke at det du sier høres bra ut, når det bare er piss.

Du har kanskje hørt om Geert Wilders?

http://no.wikipedia.org/wiki/Geert_Wilders

Når fikk Wilders norsk statsborgerskap? Igjen er det lite å svare på her da det meste er personangrep.

Kilde?

Veldig veldig lite.

Enda mindre.

Haha, og du kaller meg naiv? Jeg er målløs. Vent litt sa ikke jesus selv i følge bibelen at ”Dere må ikke tro jeg er kommet for å oppheve loven eller profetene! Jeg er ikke kommet for å oppheve men for å oppfylle”!?

Fordi det ikke er behov for det. Det finnes ingen kristen eller jødisk ekvivalent til al qaida. Vi ser på disse tekstene som historiske dokumenter, ikke veiledning for hvordan vi skal leve livene våre i dag. Dette i skarp kontrast til islams voldsforherligende skrifter.

Og denne forandringen må komme fra muslimene frivillig, ikke med tvang fra en fremmed makt. Hva tror du hadde skjedd hvis hinduer plutselig hadde kommet og beordret britene om at halve bibelen måtte skrives om? Hadde britene akseptert dette helt frivillig?

En tvungen reformasjon ville ikke ha gjort noe annet en å skape en ny hellig krig.

1: Det er erklært hellig krig mot oss. Man trenger ikke å starte en ny krig oppå en eksisterende.

2: Hvilken utdannelse har du, siden du kan komme med en så bastant og "sort-hvitt" uttalelse (som du ville sagt)? En tvungen reformasjon ville delt muslimene i to grupper - venner og fiender. Vennene ville nytt de samme rettigheter og plikter som alle andre nordmenn. Fiendene ville blitt deportert. Hvis jeg var en tankeløs krigshisser, slik du synes å tro, så ville jeg heller sagt at alle muslimer måtte drepes fordi de var tikkende bomber (no pun intended). Jeg er svært klar over at de fleste muslimer er skikkelige mennesker, og at vi ikke kan ta alle under en kam og deportere samtlige. Det ville ikke vært ønskelig for noen parter, men vi kan heller ikke overse trusselen fra radikal islam. Dagens metode for å håndtere denne trusselen er ikke effektiv nok. Dette har vi avrevne kroppsdeler fra Madrid, Bali, London, New York, Moskva, Beslan, Stockholm og utallige andre lokasjoner som bevis for.

Ingen sier at radikal islam ikke skal bekjempes, men du bruker helt urealistiske mål for å få det til. Mål som vil gå utover de skikkelige muslimene du overraskende nok innser eksisterer.

At du ikke klarer å se over det hvite stakittgjerdet rundt huset ditt, og anslå hva som er på vei, det er ditt problem. Det skal ikke jeg legge meg opp i. Du kan være så naiv og ignorant som du bare ønsker, men hold det for deg selv.

Hva er på vei ? Hva sier krystallkulen din? Skal jeg begynne å lage bomberom nå?

Hadde Hitler en plan for hvordan å luke ut de kommunistene som utgjorde en trussel mot riket, og la resten være i fred, som respekterte borgere med fulle rettigheter?

Hvis ikke så er sammenligningen din elendig. Forøvrig var det nazistene selv som stod bak "Reichtag brannen". Insinuerer du at europeere har bombet sine egne sivile for å kunne gå til krig mot alle muslimer? Tenker du før du skriver?

Glemmer at jeg må mate deg mine analogier med teskje. For det første er det feil å si at nazistene sto bak brannen - til i dag er det ikke sikkert om hvem som sto bak, så der backfirer forsøket ditt kraftig. Du mener vel ikke at jeg tror at Europeerne selv står bak selvmordsbombene? Analogien er hvordan Hitler overreagerte kraftig over en enkelthendelse for å hause opp hat og finne en legitim grunn til å ta rotta på sine rivaler en gang for alle. Enda det bare skal ha vært noen få kommunister som sto bak ble kommunistpartiet bannlyst og medlemmene satt i fengsel. Hans taktikk virka, men samtidig ble svært mange uskyldige mennesker berørt og drept.

1: Du er helt utrolig.

2: Krigen er erklært, ikke av meg med av radikal islam.

At du ikke erkjenner dette vil ikke endre dette faktum, det vil bare gjøre deg uforberedt.

3: Det evige hatet du snakker om er allerede på plass. Men tro det eller ei, det er ikke mitt verk, det er Muhammeds:

Hatet går begge veier. Din krigshissing og oppfordringene til å skjende deres helligste skrifter vil provosere de moderate og gi brensel til de ekstreme. Ingen nekter for at det ikke står jævlige ting i koranen, men slik er det med alle de Abrahamiske religionene, så den eneste utveien vi kan ta i dag er å jobbe med opplysning og reformasjon innenfra - ikke en tvungen reformasjon fra en fremmed makt.

Igjen trekker du frem hypotesen om at "neste generasjon blir bedre".. Dette er ønsketenkning, og er tilbakevist som naivistisk tankegang. Det motsatte er tilfellet: unge er mer radikale enn sine foreldre. Problemet er eskalerende.

Tilbakebevist av en lenke om England fra Jihadwatch som har klare politiske intensjoner. I realiteten eksisterer tankegangen din kun i Huggslangens fantasiverden. Jeg sier at vi må finne ut gjennomførbare tiltak til at de neste generasjonene kommer på bedre tanker. Hvor mange unge muslimer i Norge det er i dag som ønsker Sharia vites ingenting om. Igjen hva kan årsaken være til at så mange unge blir hjernevasket av fundamentalistiske mørkemenn? Kan det ha noe med George Bush sin populistiske krig mot terror som førte til hundretusenvis av uskyldige døde arabere.

Du kan minimalt om islam. Du har ingen krystallkule. Du overser historiske hendelser som han være nyttig til å estimere slike ting. Du baserer dine antagelser på PK-magefølelsen din.

Neville Chamberlain ville ikke "radikalisere" tyskland. Hvordan gikk det?

Du er den fremste her til å påpeke hvor viktig de hellige skriftene er for muslimene. Hvis offentlige stater begynner å rive i stykker koranen vil muslimene uten tvil vise en missnøye vi aldri har sett maken til. Husker du hva som skjedde etter at vi tegna noen skisser av Muhammed? Du kommer med usammenlignbare analogier. Du kan ikke sammenligne en europeisk supermakt med noen terrorceller. Hitler klarte å samle nesten hele Tyskland hos muslimene er det stor uenighet - den største majoriteten vil leve i fred. Og jeg synes vi skal la dem.

Norge er ikke England.

Norsk politikk er ikke en totalitær ideologi.

Sharia er ikke sammenlignbart med venstre eller høyre i Norsk politikk.

venstre og høyre danner ikke identitetsgrunnlaget for homogene folkegrupper.

Her missbruker du statistikk for å bevise et poeng. Du sammenligner epler og pærer.

Og England er ikke Norge. Jeg sier bare at slike statistikker ikke er konkluderende vitenskap. Det eksister organisasjoner bestående av muslimer som ønsker å reformere Islam.

http://www.mrmo.org/

http://islamicreform.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Liberal_movements_within_Islam

http://en.wikipedia.org/wiki/Secularism_in_the_Middle_East

Bare ett av disse eksemplene er et reellt problem i 2011. Sammenligningen din er derfor missvisende.

Tullball! Et reelt problem? Vi har et problem i Norge hvor muslimene går rundt og dreper ikke-muslimer på bakgrunn av at de ikke er muslimer?

Westbro Babtist Church er forhatt av tilnærmet alle verdens kristne. De utgjør bare rundt 30 mennesker. Al Qaida har millioner av støttespillere i verden, og det estimeres at ca 15% av verdens muslimske befolkning er radikale. Du sammenligner en gruppe på 30 mot en gruppe på 235000000. Jeg orker ikke engang å gå inn på det teologiske. Alle som har brukt mer enn 3 minutter på å lese om Jesus forstår at WBC er totalt på jordet, og ikke har legitimitet for sine handlinger i Kristendommens lære. Det motsatte kan ikke sies om islamistene.

WBC er hata takke være en langvarig opplysning og flere reformasjoner. Likevel er det WBC som følger bibelen ordrett best, og det er en ganske ekkel tanke å tenke på. Hvis du ikke tror meg kan du ta en titt i mosebøkene selv - hvis du tørr.

Og meg. Vi er enige angående disse bedritne menneskene. Det er ikke tema.

Flott.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...