Gå til innhold

"Eksaensoppgave" med all kunnskap i C++

Anbefalte innlegg

Hei.

Dere merker at jeg lurer på mye rart hehe, jeg gjør det.

Vet dere om noe med en slags eksamensoppgave der jeg må kunne alt som i++, array, int, ¤include, osv. For å vise at jeg kan virkelig lage et program som et "sertifikat". Først må jeg lære meg programmeringsspråket, så ta den "eksamen". På nett. Noen brukere prøver ut den programmet og kommenterer den. Finnes det ?

Mvh Qwseyvnd.

Endret av Qwseyvnd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

SKjønner ikke helt hva du mener.. Men skal du ha noe sertifikat, så er det greieste å melde seg opp til en eller annen eksamen innenfor C++.

Og da bør du kunne noe og.

HVis du bare vil bli vurdert, så er det jo bare å legge ut litt koder og prosjekter her så kan vi/folk se på kodene dine og kommentere.

Du kan for eksempel lage en oppgave der du lager en ABC_formell for 2gradslikninger med støtte for komplekse tall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du kan for eksempel lage en oppgave der du lager en ABC_formell for 2gradslikninger med støtte for komplekse tall.

Eller hvordan man skal derivere en diskontinerlig funksjon.

Funksjonen kan være diskontinuerlig, men ikke for vill.

Man kan faktisk derivere diskontinuerlige funksjoner i høyere matte.

På tilsvarende måte som man må generalisere til det komplekse plan for å løse ligningen

x**2 + 1 = 0,

kan man generalisere begrepet derivert til en klasse med svakt deriverbare diskontinuerlige funksjoner.

Kilde: http://www.amazon.com/Reaction-Diffusion-Equations-Grundlehren-mathematischen-Wissenschaften/dp/0387942599

Dirac Delta funksjonen er "så uendelig" at den har all sin masse i origo.

Med andre ord så er "integralet" i et punkt lik 1. Et Rieman integral i et punkt er lik null.

Uformelt bevis. Betrakt trekanten med grunnlinje 1/n og høyde 2n.

Arealet = [2n * 1/n]/2 = 1.

Når n --> uendelig vil trekanten kollapse til en dirac puls.

Programmering av formler er som regel enkelt. Det er vanskeligere å lage gode grensesnitt

og sy sammen egen kode med eksisterende kode i biblioteker.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg spør fordi jeg vil lage et "Inertial Navigation System I-21" med knapper, led lys og matematiske funksjoner av fly. Så jeg vil lage progammere der folk kan se på den og vurdere den som du sa.

Vis at du behersker dette:

Programming in 3 Dimensions: 3-D Graphics, Ray Tracing, and Animation/Book and Disk

by Christopher D. Watkins Larry Sharp

Hardcover | M & T Books | Pub. Date: 1992-05-01

ISBN: 1558512209 | ISBN-13: 9781558512207

http://www.allbookstores.com/Allen-Sherrod/author (Hans algoritme bok).

Disse http://www.stormstudios.no er ledende i Norge / verden på å kombinere film / video / photoshop med dataanimasjon. Fremtiden og spennende etter min vurdering. Kreative personer vil kunne lage gode filmer på gutterommet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg søkte på Ray-Tracking. Jeg tror at den blir litt for avansert for meg i begynnelsen. jeg kan kun programere som en mini-kalkulator og sånt.

Der følger en diskett med den boken. Hvorfor ikke stå på skuldrene til de som har gjort dette før og studer koden og hvordan det er gjort før? Da forutsetter jeg at du kan programmere.

http://www.kjellbleivik.com/temp/ThreeDim.zip Last ned koden til undervisningsformål før den slettes.

Lenke til kommentar

/*

* File: main.cpp

* Author: Oyvind

*

* Created on March 21, 2011, 8:35 PM

*/

#include <sstream>

#include <string>

#include <cmath>

#include <iostream>

#include <cstdlib>

using namespace std;

/* En mini-kalkulator med andregradslikning.

*

*/

int main(void)

{

{

cout << "Enter the A number:";

int A; cin >> A;}

{

cout << "Enter the B number: ";

int B; cin >> B;}

{

cout << "Enter the C number:";

int C; cin >> C;}

return 0;

}

Jeg klarer ikke aa komme videre. Har faatt meg med aa skrive A B C.

Lenke til kommentar

/* 
*
*/

#include <sstream>
#include <string>
#include <cmath>
#include <iostream>
#include <cstdlib>
using namespace std;

* 
*/
int main(void)
{
   {
       cout << "Enter the A number:";
       int A; cin >> A;
   }
   {
       cout << "Enter the B number: ";
       int B; cin >> B;}
   {
       cout << "Enter the C number:";
       int C; cin >> C;
   }
   return 0;
}

Det over er det du har, bare litt mer leselig ved å putte det i code tags.

Det er ett problem med koden din: { } starter og slutter en blokk, utenfor denne blokka vil ikke variabler du har deklarert inn i { } eksistere. Det vil si at når du leser inn C, finnes ikke A og B lenger. Så du leser inn tallene, og forkaster de. Du kan, og burde, fjerne blokkene dine rundt innlesingen din.

Videre får du da A,B og C. Du kan da bruke ABC formelen som lyder:

p><p>

Endret av NevroMance
Lenke til kommentar

/*

*

*/

#include <sstream>

#include <string>

#include <cmath>

#include <iostream>

#include <cstdlib>

using namespace std;

*

*/

int main(void)

{

{

cout << "Enter the A number and B and C and X and Y";

int A, B, C, X, Y;

cin >> A; cin >> B;}

{

}

}

Lenke til kommentar

Hvor kommer X og Y ifra? Du trenger bare A, B og C, akkurat som om du skulle gjort dette på papir.

Ligningen har du jo over... du må bare regne ut hvert ledd, og legge dem i nye variabler.

Regn ut 2A, regn ut det som står under kvadratroten, -B er såpass simpel at du ikke trenger å mellomregne det. Men da har du to muligheter, når +- er pluss, og når +- er minus.

Hvis det som står under kvadratroten er mindre enn null, så sitter du med et imaginært tall, og da er det litt brøkregning og slikt.

Lenke til kommentar

Du kan velge static link libraries (under compiler options, C/C++ delen i Visual C++ tror jeg).

Merk at dette kan påvirke størrelsen på programmet ditt, og hvor lang tid programmet tar å starte.

Uansett så vil det være et minimum av DLL-er som må lenkes. Dette er da operativsystem funksjoner som du ikke kommer utenom... altså dersom du ikke skriver ditt eget.

Når det gjelder koden: Det er forøvrig ingen selvfølge at du får et heltall tilbake, ikke engang et reelt tall.

Men kanskje det er å ta det for langt. Bare regn ut forskjellige ledd av stykket, og legg resultatet i X eller Y eller hva du kaller det, og skriv det ut.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

et tips er å inkludere biblioteker underveis når du trenger dem, så du ikke har unødvendig mye kode. Småpirk da..

Google litt på funksjoner. Virker som du mangler mye basics.

Tips er å gjøre ting litt gravis, istedenfor å hoppe på noe man ikke klarer å løse på egenhånd. Så blir du god til slutt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...