tore- Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har planer om å bytte ut mitt MSI Socket A Ultra Aru hovedkort med: EPoX EP-4PCA3+ Jeg fjerner da lydkort og nettverkskort fra eksiterende system, men det kom i tankene mine dette med denne sperren MS har lagt inn i XP. Vil jeg ha problemer med å boote windows etter denne hardware-endringen? Har hørt om noen som har hatt dette problemet. Noen måte man kan ungå denne sperren på? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Det er ingen sperre i XP. Den har ihvertfall ikke jeg vært borte i. Men du må muligens kjøre aktiviseringa (aktiveringa? ) på nytt. Med en såpass oppgradering ville jeg ha reinnstallert XP. Er ikke sikkert det er nødvendig. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Var jo så mye snakk om en slik sperre at hvis man forandret for mye i hardwaren så måtte man reaktivere den med en kode man fikk av MS ? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Du kan ofte få problemer - uansett OS - når du bytter hovedkort. Det anbefales vel strengt tatt ikke å benytte 'forrige' system/OS-disk på et nytt hovedkort. Det beste er å ta en ny install når du har byttet hovedkortet. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Var jo så mye snakk om en slik sperre at hvis man forandret for mye i hardwaren så måtte man reaktivere den med en kode man fikk av MS ? Den får du på et minutt så det er ikke noe problem. Tror også at det må 3 (?) store endringer til før dette slår til, så det kan tenkes at du ikke trenger å gjøre noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Du kan ofte få problemer - uansett OS - når du bytter hovedkort. Det anbefales vel strengt tatt ikke å benytte 'forrige' system/OS-disk på et nytt hovedkort. Det beste er å ta en ny install når du har byttet hovedkortet. Feil, i FreeBSD går slike ting lekende lett. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Det er helt sikkert at du ikke kan flytte en HD med OS installert over i en annen PC og tru at dette vil virke. Du må installere XP på nytt med nytt HK. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Feil, i FreeBSD går slike ting lekende lett. Fordi? Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Feil, i FreeBSD går slike ting lekende lett. Fordi? Den prober og confer alt i startup for å si det enkelt. Værre hvis du har kompiliert(?) programmer for en spesiell cpu type (ikke at man tjener så mye på det etter hva jeg har hørt) da får man problemer. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Var jo så mye snakk om en slik sperre at hvis man forandret for mye i hardwaren så måtte man reaktivere den med en kode man fikk av MS ? I utgangspunktet skal produktnøkkelen som følger med CD'n holde. Én gang måtte jeg ta det over telefon med en svensk supportdame. I så fall kommer telefonnummeret og oppskrift opp på skjermen. Innstallere XP er å anbefale. Er du lite lysten på dette må du ihverfall avinnstallere VIA-driverne før du bytter hovedkort. Intel bruker i tillegg litt andre instruksjonssett enn AMD. Uten at jeg er helt sikker på dette: Instruksjonssett blir "lagt inn" under innstallasjonen av XP, og kan ikke oppdateres senere. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Var jo så mye snakk om en slik sperre at hvis man forandret for mye i hardwaren så måtte man reaktivere den med en kode man fikk av MS ? I utgangspunktet skal produktnøkkelen som følger med CD'n holde. Én gang måtte jeg ta det over telefon med en svensk supportdame. I så fall kommer telefonnummeret og oppskrift opp på skjermen. Innstallere XP er å anbefale. Er du lite lysten på dette må du ihverfall avinnstallere VIA-driverne før du bytter hovedkort. Intel bruker i tillegg litt andre instruksjonssett enn AMD. Uten at jeg er helt sikker på dette: Instruksjonssett blir "lagt inn" under innstallasjonen av XP, og kan ikke oppdateres senere. Ja tenkte på det selv, å avinstallere alt som har med hovedkortet, lydkortet, nettverkskortet og cpuen å gjøre. Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Den prober og confer alt i startup... Det høres jo bra ut - gjør jo ting mye enklere. Legg dog merke til det som freeBSD.org skriver på sine sider: "Due to various limitations of the PC architecture, it is impossible for probing to be 100% reliable." "Check the Hardware Notes document for your version of FreeBSD to make sure your hardware is supported." Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Så må vi alle huske på at det er Microsoft vi snakker om... ALLTID no tull! Lenke til kommentar
Npt Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 ikke det med meg. Windows XP PRO corporation SP1 Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 da har du det ennå i vente... Lenke til kommentar
tore- Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 da har du det ennå i vente... Den skjønte jeg ikke. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 Avinstaler alle progamer som hører til hovedkortet (hvis du har noen da) Ellers går det greit å bytte hovetkort uten å formatere. Den eneste hw endringen der man bør formatere er vist man skifter prossesormerke. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 9. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2003 Avinstaler alle progamer som hører til hovedkortet (hvis du har noen da)Ellers går det greit å bytte hovetkort uten å formatere. Den eneste hw endringen der man bør formatere er vist man skifter prossesormerke. Er ikke å bytte fra AMD til P4 å bytte prosessormerke? Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 da har du det ennå i vente... Den skjønte jeg ikke. Det var fordi den ikke var til deg, men til Npt. Sporet litt av... :-? Og når det gjelder hva kelas skrev. Bytter en hovedkort, er det ikke en "må-gjøre" sak å formatere, en får maskinen til å funke, men meget sannsynlig ligger der igjen drivere og filer fra det tidligere hk'et, og en ender bare opp med problem etter problem. Så JEG anbefaler i allefall formatering ved et slikt komponentbytte. For å skifte cpu-merke, må en som regel skifte hovedkort, og det ligger på samme fjøla.. -sheesh- Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. juli 2003 Del Skrevet 9. juli 2003 da har du det ennå i vente... Nei, det har han ikke. Med Corp. versjonen trenger du ikke å aktivere xp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå