UrgeLoL Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Motivasjonen for å sette opp en egen router med vpn oppsett var ganske enkelt: Steam - kjøpe spill i USDollars. Bare der så sparer man inn mange kroner per år. Netflix og andre us only baserte tjenester - USA har en rekke flotte tjenester som desverre vi i Norge ikke kan benytte oss av. TV - Tv'en finner en rekke nye tjenester om den er koblet på en amerikansk ip, f.eks. netflix og andre video on demand tjenester. Jeg valgte å kjøpe 2 stykk Asus Rt-N16 siden denne routern skal være stabil og kraftig nok til å tåle 3-4-5 enheter, torrents osv osv. En annen grunn var støtte for open source firmware's som DD-WRT. 1. For å sette opp din DD-WRT støttede router gå til http://www.dd-wrt.co...router-database og last ned firmwaren som er laget for akkurat din router. I mitt tilfelle innstallerte jeg den ene routeren med den vanlige firmwaren til dd-wrt, mens den andre routeren fikk VPN versjonen. På siden hvor du laster ned firmwares så finner du også link til en god walkthrough som gjør det lekende lett å få routeren opp å gå med ny custom firmware. For min router se her http://www.dd-wrt.co...php/Asus_RT-N16 . 2. Så tegnet jeg meg ett abbonement på http://strongvpn.com/ som jeg fant anbefalt på nettet flere steder. De skal være en av de raskeste vpn tjenestene, men om noe andre vet om noen bedre så si i fra. 3. Så fant jeg en setup guide for hvordan routern min med DD-WRT VPN firmwaren skulle settes opp. http://strongvpn.com/dd-wrt4.shtml Dette gikk ganske greit, men det er viktig 4. Satte så opp en trådløsnett på vpn routern som jeg rett å slett kalte USA. Slik kan jeg bytte fra det ene trådløsnettet til det andre alt etter hva jeg ønsker å benytte. Jeg brukte så en side som heter https://www.entropay.com/ for å lage meg ett virtuelt amerikansk visakort. Dette har jeg brukt til å registerere meg på netflix.com, en tjeneste som krever at du logger på fra en amerikansk ip og at du betaler med ett amerikansk visa eller mastercard. Har ikke fått testet ut absolutt alt ennå, men sjekket akkurat nå med steam. En restart av steam, mens jeg er på us routeren min så blir alt mye billigere For å betale bruker jeg entropaykortet Netflix streamer til både pc, telefon, nettbrett og tv. Appletv boksen derimot vil ikke spille av filmene på netflix, men dette tror jeg skyldes noe annet. Tv fikk plutselig opp en rekke nye tjenester på XMB når jeg lot den koble seg opp på usa routeren, har ikke fått testet veldig mye her, men så tjenester som huluplus, netflix og pandoraradio. Håper flere kan få nytte av dette. Endret 19. februar 2011 av UrgeLoL 2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Verdt en sticky denne... Smart løsning med å ha en egen ruter dedikert til VPN, så kan man få proxy på de maskinene som er avhengig av dette for viktige funksjoner mens man fremdeles kan bruke linjen normalt på andre maskiner f.eks. for å spille mot norske servere eller whatnot - og evt. switche enkelt til proxy ved å bytte gatewayen raskt og greit. Det er litt synd at det koster en del med abbonemnet mot en god PVN proxy, men det kommer man vel ikke utenom dersom man skal ha noe som fungerer for stort annet enn websurfing. -Stigma Endret 19. februar 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Kudos for fin guide Kjekk mulighet for alle som irriterer seg over blokkerte tjenester i andre land. Skulle gjerne hatt en rimeligere eller gratis VPN-host tho... Kategorien kunne godt hatt en sticky med linker til slike poster. Det blir for voldsomt om man skal ha 5-6-7 stickies øverst. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Åj! Takker! Har ikke tenkt akkurat slik du beskrive på og bruke routeren som VPN tunnel (jeg og en venn har tenkt tanken på og sette opp egen VPN mellom oss så det er nogenlunde det samme kan man nesten si). Har en populær gammel buffalo liggende med DD-WRT og kjører at the moment med en hovedrouter (Linksys GL) med dd-wrt. Men! Siden jeg ikke har "internett" (1,8mbits (klageklage)) så ser jeg selv ikke poeng med en router fikser VPN tunnell. Håper på fiber om 5/10/15 år. Jaja. Unyttig innlegg dette jeg skrev men uansett, takker!! Endret 19. februar 2011 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
Lille B Skrevet 4. mars 2011 Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg brukte så en side som heter https://www.entropay.com/ for å lage meg ett virtuelt amerikansk visakort. Dette har jeg brukt til å registerere meg på netflix.com, en tjeneste som krever at du logger på fra en amerikansk ip og at du betaler med ett amerikansk visa eller mastercard. Hei, takk for gode tips! Jeg eksperimenterer med spilltjenesten Onlive (*) og lurte på dette med Entropay siden Onlive er begrenset til USA og ikke godtar betalingskort fra andre land. Jeg begynte å registrere konto hos Entropay, men ble usikker på om jeg måtte registrere en (falsk) USA-adresse der for at det virtuelle VISA-kortet skal framstå som amerikansk? Så langt jeg kan se er landet en del av den offisielle profilen, og setter man den til USA, kan man ikke samtidig sette Norge som adresse i den private profilen. Jeg blåser i Onlives egne regler, men synes det går litt over en grense å registrere falsk adresse hos et betalingsselskap hvor EULAen sier tydelig at den personlige informasjonen må være korrekt. Brukte du falsk adresse for betaling hos Netflix, eller kan du velge kortets nasjonalitet uavhengig av privat adresse etter registreringen? (*) For nysgjerrige kan jeg opplyse om at Onlive fungerer greit ved hjelp av StrongVPN, men det er som ventet så stor forsinkelse til Norge at actionspill fungerer veldig dårlig, og innimellom får jeg ikke logget meg på Onlive i det hele tatt fordi de måler for stor forsinkelse. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2011 Jeg mener jeg brukte min norske adresse når jeg laget ett virtuelt visa kort. Tenkte det samme som deg. Lenke til kommentar
Archeron Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 hvor mye er det å spare hos Steam? hadde du gidda og sjekka et par eksempler, f.eks Homefront som nå ligger til 50 euro, 385kr, på min norske konto? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) 49.99 US dollars = 280.6289 Norwegian kroner. Over 100 kr å spare på det spillet. Dragon Age 2 59,99 USD=336 NOK 49,99 EUR=389 NOK Portal 2 44,99 USD= 252 NOK 34,19EUR=266 NOK Crysis 2 59,99 USD=336 NOK 49,99 EUR= 389 NOK Endret 12. mars 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Bruker vpn hotspot shield til f. eks. hulu. Til litt serietitting i ny og ne syns jeg det funker kjempebra. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. april 2011 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Akkurat det samme som jeg har gjort. Eneste som er litt synd er at entropay blir bannet hos flere og flere tjenester og de locker deg ut ganske fort om de merker små avvik i bruken din etc. Jeg bruker også denne teknikken for en US App store hos Apple bla. Dog synd at Entropay ikke fungerer med bla. PSN etc. Men nå er det ikke problem å lage VCCer hos andre tilbydere som aksepteres eller bruke entropay for å kjøpe betalingskort til PSN ol. Steamprices er en god tjeneste for å sjekke hva man sparer med dette hos Steam. EDIT: Forøvrig forsøkte jeg å kjøpe en tittel med Entropay og den amerikanske Steam kontoen og alt ellers i orden med VPN aktiv etc. og fikk denne meldingen. There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance. Ser ut som noe ikke er helt i orden lenger med metoden. EDIT2: Forsøkte på nytt etter å restarte Steam klienten og fikk sluttført kjøpet av Shift 2. Installing as we speak. Har ca. 40% av nedlastingshastigheten på linja mot Steam med VPN mot LA og synes ikke det var så altfor ille. Forsøker også en Onlive Trial konto for å teste det litt. EDIT3: Som en kar nevnte ift. Onlive Men forsøker igjen når Shift2 er ferdig med å laste ned og kan alltids prøve en annen lokasjon i USA. EDIT4: Det artige er at når jeg kobler ut VPN så laster Steam ned Shift 2 på full guff av linjehastigheten min og selv Onlive lot seg starte samtidig . Det er tydeligvis under kjøpet hos Steam hvor det er kritisk å være oppkoblet via VPN etc. Endret 3. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 10. august 2011 Del Skrevet 10. august 2011 Dette skal jeg prøve selv. Har sett etter løsninger for dette, men med en slik guide skal jeg også få det til Blir vel å installere DD-WRT med VPN på min gamle Linksys WRT54G som kjører Tomatoe i dag. Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 fin guide dette her, men osen er det fysisk koblet sammen? har du 2 kabler fra isp modem til vær sin router eller oasen har du koblet dette opp? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Steam - kjøpe spill i USDollars. Bare der så sparer man inn mange kroner per år. Netflix og andre us only baserte tjenester - USA har en rekke flotte tjenester som desverre vi i Norge ikke kan benytte oss av. Minuset er at om steam sitt system oppdager at du kjøper fra amerikansk ip til lavere priser samt spiller med eu ip, så er det banstick fra steam sin side. Er endel som har fått svi på denne. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 (endret) Slik er man jo klar over og sørger for å ha VPN oppe når man spiller. Men for min del er hele saken en for stor ulempe til å spare en hundrelapp eller to. Endret 1. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Noen andre som har funnet andre tjenester enn Entropay? SEr de tar en loading fee når en skal overføre der på ca 5%. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Hvordan er det på Steam hvis man gjør dette og gir spillet i gave til sin norske konto? Vil man kunne spille uten VPN på sin norske konto uten problemer da? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Har du undersøkt om man kan gi et spill i gave fra en US konto til en norsk konto, og da uten tillegg i pris? Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Nei, er det et retorisk spørsmål? Noen som vet det her inne da evt? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Jeg kjøpte spill til meg selv mens jeg var i UK (på min egen konto) som fungerte fint når jeg kom hjem til Norge. Pund-prisene i UK var ganske mye bedre enn prisene hjemme også i Steam. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 (endret) Hvordan fikk du kjøpt spill i UK til en norsk konto for UK priser? Dette fungerer jo heller ikke med VPN som skal gjøre samme nytten. Såvidt jeg vet må man ha en UK konto og befinne seg på et UK nett for å få til dette. Endret 22. september 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå