Gå til innhold

Hjelp til kjøp av sykkel til omtrent 5000kr


DJViking

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå kjøpe min første sykkel på 10 år og er ganske usikker på hvilken sykkel jeg skal kjøpe. Har undersøkt litt på nettet og funnet ut at kanskje jeg burde kjøpe meg en sykkel med låsbar dempegaffel. Sykkelen skal hovedsakelig brukes til sykling til og fra jobb, samt litt trening utenom, mest på asfalt. Tenkte på en sykkel med låsbar dempegaffel for at den skal kunne brukes på veier som ikke har asfalt.

 

Noen som kan anbefale meg en sykkel som passer mitt formål til rundt 5000kr?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å kjøpe en Scott Sportster hybrid sykkel. Kjøpte selv en Scott Sportster P3 i mai i fjor. Syklet rundt 1200km på den før snøen kom, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd med kjøpet. Hydrauliske skivebremser, låsbar frontdemper og stiv ramme. Er ingen ekspert på sykler, men den har i hvertfall fungert nydelig til mitt bruk, som er sykling til og fra universitet og trening.

 

Kjøpte min på Sport1 i trondheim, Aksel Bruun heter vel butikken. Husker ikke nøyaktig hvor mye jeg gav for den, men det var rundt 5000 en plass. Det finnes også flere nesten like modeller av sykkelen og man ønsker en annen pris. Hvis du har en sport1 butikk i nærheten anbefaler jeg deg å oppsøke dem og få en katalog med priser. Har fått fantastisk service på butikken der jeg kjøpte min, så den kan anbefales på det sterkeste.

 

Her er speccs på sykkelen fra scott sin egen hjemmeside.

 

Håper det hjelper!

Håkon

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til Everest, etter å ha hatt to sykler med det merke som var horriblet dårlige på holdbarhet. Krank og dempere ble fort dårlige, og mye smådetaljer som at kabelstrømpene knakk fort og gummien på rattet løsnet.

 

Diamant har jeg ingen erfaring med, men jeg bor sammen med to som har hatt hver sin diamant, som var skuffende dårlig. Det behøver dog ikke bety noe. Den diamanten ser jo god ut, men dekkene er store og tunge. Hvis du stort sett sykler på vei er det ikke ideelt med så store dekk, derfor jeg vil anbefale deg en hybrid. Kan heller ikke se om demperen er låsbar, men det regner jeg nesten med.

 

Håkon

Lenke til kommentar

Leste en tidligere "TV2 Hjelper Deg" test om sykler og den som kom på førsteplassen var Diamant Black Orlov til 5000kr. Finner ingen butikker som har denne sykkelen.

 

Hva med merket Nakamura? Nakamura Fusion Horizon kom på sisteplass i den overnevnte testen, men Intersport har 2 Nakamura terrengsykler til rundt 4500kr som ser grei ut. Nakamura Vertex 50 og Nakamura Spirit 50. SIF (Syklistenes Landsforening) sier dette om Nakamura:

 

 

Sammenlagtseieren i testen er det likevel Nakamura som stikker av med. Skal man ha en sykkel som egner seg både på vei og i terreng, både til trening og transport er dette en ener.

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

SykkelExperten har nå lagersalg og jeg kom over en sykkel av merket Univega til god pris.

 

UNIVEGA ALPINA HT-530 til 6500kr (satt ned fra 8500kr).

 

Sykkelexperten hadde også flere andre merker på tilbud som DBS og Meridia.

 

 

Noen som har erfaring med Univega? Selgeren på SykkelExperten mente at det ikke var merket som var viktig, men delene og funksjonaliteten. Denne aktuelle sykkelen har følgende spesifikasjoner:

 

FRAME: Univega MTB, Hydroforming Tubes, alloy

FORK: SR Suntour XCR-RL, Hydraulic Remote Lockout Cartridge, rebound

SHIFTER: Shimano SLX, Shadow

BRAKES: Shimano M445, hydraulic Disc-Brake

SHIFTER: Shimano Alivio Rapidfire

 

 

 

Edit: Jeg kan ikke finne noe som helst om merket Univega på norske nettsider. Nakamura har jeg lest mye om. Lurer på om jeg skal gå for en 2011 modell av Nakamura til 6000(Spirit 60) eller 8000(Grade 3.0) eller en Univega 2010 modell til 6500kr.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...