Gå til innhold

Oppdatering av vitnemål @ Samordna Opptak

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan får man oppdatert vitnemålet sitt hos Samordna Opptak? Skal jeg kontakte min VGS (har en endring på førstegangsvitnemålet mitt - som jeg ønsker oppdatert)? Jeg har Fått et oppdatert førstegangsvitnemål (det er et førstegangsvitnemål, ikke primærvitnemål) fra skolen min, men ønsker å søke elektronisk.

På SO står det:

"Samordna opptak vil sende dette vitnemålet til dine saksbehandlere. Du behøver derfor ikke å sende inn bekreftet kopi av det i posten til din saksbehandler. Dersom du ikke har noe annet å sende, behøver du heller ikke å sende inn følgeskjema. Hva du eventuelt skal sende inn står i brevet som følger følgeskjemaet. (Dette avhenger av hvilke studier du søker)

SO forutsetter at vitnemålet er gyldig ført. Hvis du oppdager feil, må du klage til skolen som utstedte dokumentet.

Dersom det senere kommer nye vitnemål fra din skole inn til NVB , eller opplysning om annullering, vil du få e-post om det til e-postadressen du har oppgitt.

Dersom du har flere vitnemål enn de som står her må du sende bekreftet kopi av dem som brevpost til din(e) saksbehandler(e) innen fristen du får oppgitt i brev fra Samordna opptak."

Noen som har vært borti det samme? Skal jeg kontakte skolen og be dem kontakte SO, eller blir jeg nødt til å sende vitnemålet mitt i posten til skolen jeg søker?

På forhånd, takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...