Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fikk sparken pga midlertidig skade.

Portec

Anbefalte innlegg

Føler det ikke spiller noen rolle. Hvorfor lyve om sånt. Sendte han også legeerklæringen på Epost. Syntes dette er en vanskelig situasjon, tror jeg bare må la det ligge, men er samtidig nysgjerrig på om han har lov til dette.

Nå blir det ganske upresist. Har du en sykemelding for fire uker eller en legeerklæring på at du har skadet kneet?

4 uker er 2 uker mer enn arbeidsgiverperioden.

Om du var ansatt fra dag en i sykemeldingsperioden, og du har en SYKEMELDING har du et krav ovenfor NAV på sykepenger i de to siste ukene i forhold til normalarbeidsplanen. (jeg regner med at arbeidsgiver ikke kommer til å gi deg penger for de to første).

Om du bare har en legeerklæring på skade stiller du svakt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler det ikke spiller noen rolle. Hvorfor lyve om sånt. Sendte han også legeerklæringen på Epost. Syntes dette er en vanskelig situasjon, tror jeg bare må la det ligge, men er samtidig nysgjerrig på om han har lov til dette.

Nå blir det ganske upresist. Har du en sykemelding for fire uker eller en legeerklæring på at du har skadet kneet?

4 uker er 2 uker mer enn arbeidsgiverperioden.

Om du var ansatt fra dag en i sykemeldingsperioden, og du har en SYKEMELDING har du et krav ovenfor NAV på sykepenger i de to siste ukene i forhold til normalarbeidsplanen. (jeg regner med at arbeidsgiver ikke kommer til å gi deg penger for de to første).

Om du bare har en legeerklæring på skade stiller du svakt.

Jeg fikk ingen sykemelding siden jeg ikke offisielt ikke hadde startet på jobben enda. Derfor fikk jeg en legeerklæring på at jeg hadde skadet meg og måtte bruke krykker i minst fire uker. Denne legeerklæringen fikk jeg to dager før jeg skulle starte første dagen på jobb. Derfor hadde jeg ingen krav på at jeg skulle få slippe å starte, dermed utsette jobbingen i et antall uker. Jeg kunne fysisk ikke jobbe, så derfor valgte arbeidsgiver å gi slipp på meg. Det er ikke så mye jeg som arbeidstaker kunne ha gjort siden det ikke ble laget en ordentlig arbeidsavtale fra dagen jeg fikk jobben.

Så helheten i hele denne settingen er bare at skaden kom i veldig ubeleilig tid, veldig uflaks fra min side. Saken er løst, jeg søker nå jobber andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...