Portec Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hei. Jeg er 18 år og student og hadde nettopp fått meg jobb på Shell/7elleven, Radiumhospitalet. Helgen før opplæringen skulle starte (mandag) fikk jeg kneskålen min ut av ledd og ble sykemeldt i fire uker med krykker. Har forøvrig fått det ut av ledd seks ganger før så er vant til skaden og regnet med å være tilbake på beina om en uke, skaden viste seg å være litt verre denne gangen og jeg skal operere skaden om en drøy mnd ca. Jeg ringte sjefen min med en gang skaden skjedde sted, og han ba meg ta det rolig og utsatte opplæringen til neste uke. Uken gikk, men var fortsatt ikke mye bedre i beinet så ba om en uke til så jeg kunne være helt frisk til opplæringen, opplæringen ble utsatt til neste mandag igjen. (I mld jeg sendte sjefen var jeg veldig ydmyk og beklagde meg hele tiden) I den 2. uken sendte jeg en ny mld. Nå kunne jeg så vidt halte på beinet, men var avhengig av krykker fortsatt. Jeg ba om en siste uke, denne gangen var jeg nesten sikker på at jeg kunne starte med opplæring, men ville forsikre meg at jeg var frisk slik at jeg ikke gjorde ting verre for meg selv. Jeg fikk raskt tilbake et negativt svar med følgende mld: "Dette begynner å bli vanskelig. Du lovet en uke. Så en uke til. Nå trenger du enda mer tid. Vi trenger en ferdig opplært deltid ved mnd-slutt. Hvis du ikke kan denne mandagen, må jeg se i bunken av søkere. Nå har vi utsatt og utsatt, jeg har endret på planene når de ansatte kan bistå med opplæring, og har ikke mer tid å miste. Neste uke MÅ bruken til opplæring, nesten hver kveld. Så det blir nesten opp til deg. Opplæringen er hver kveld fra 15.00 - 23.00. Har du ikke anledning må vi finne noen andre." -- På en måte skjønner jeg sjefen veldig godt, men samtidig føler jeg meg litt krenket i og med at en skade er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Det virker som at jeg må tvinge meg fysisk til noe jeg ikke har mulighet til, ellers kan jeg bare si "hade" Jeg mistet derfor jobben. Er dette lov å gjøre? Håper på svar: Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har bare ett spørsmål: Har du skrevet arbeidskontrakt? Lenke til kommentar
Portec Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg skrev under en midlertidig arbeidskontrakt, men denne hadde lite innhold. Vi skulle gå igjennom arbeidstider og kontrakt på opplæringen Endret 19. februar 2011 av Portec Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hva slags stillingsprosent sier den midlertidige ansattkontrakten din at du skal ha da? Og er du "deltid" eller "ekstrahjelp"? Nå er jeg ingen advokat, men en butikk står da fritt til å ansette X antall nye og ikkeminst fordele antallet timer på de ulike ansatte med mindre de har fått en fast stillingsprosent. Lenke til kommentar
Portec Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Hva slags stillingsprosent sier den midlertidige ansattkontrakten din at du skal ha da? Og er du "deltid" eller "ekstrahjelp"? Nå er jeg ingen advokat, men en butikk står da fritt til å ansette X antall nye og ikkeminst fordele antallet timer på de ulike ansatte med mindre de har fått en fast stillingsprosent. Det er bare et ark hvor det står de forskjellige kursene jeg skal ta og når jeg skal møte opp. Dette er en deltidsstilling. Uansett har jeg fått høre at en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig. Ikke minst at han tok meg i hånden etter intervjuet og sa "Gratulerer med ny jobb" Men som sagt er jeg ingen advokat og vet lite om dette, så setter pris på svar! Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 SMS i særdeleshet og mail er en usedvanlig dårlig måte å kommunisere med arbeidsgiver på, og de aller fleste (om ikke alle) godtar ikke en egenmelding via SMS/mail. For øvrig ser det ut (fra arbeidsgivers ståsted) at du har lovet å møte på opplæring etter et antall uker. Dette må vel da også være en gyldig muntlig avtale? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Du har fortsatt ikke svart på hva slags stillingsprosent du har blitt forespeilet, evt om dette var en ekstrahjelpjobb. Lenke til kommentar
Portec Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Du har fortsatt ikke svart på hva slags stillingsprosent du har blitt forespeilet, evt om dette var en ekstrahjelpjobb. Jo, Det var en deltidsjobb. Som jeg skulle ha fast som fast stilling. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Deltid sier ingenting om du har avtalt 1 skift i uka, 2, eller mer. Eller om du skulle stå som tilkallingshjelp eller variabelt skift. Lenke til kommentar
Portec Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Deltid sier ingenting om du har avtalt 1 skift i uka, 2, eller mer. Eller om du skulle stå som tilkallingshjelp eller variabelt skift. Nå skjønte jeg hva du mente. Arbeidstidene skulle jeg gå igjennom den dagen jeg skulle starte. Men hovedsaklig skulle jeg jobbe hver onsdag og anhver helg lørdag og søndag. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Legen skademeldte deg i 4 uker. Og det er ikke uten grunn. Det hadde blitt mindre problematisk for sjefen om du sa 3-4 uker med en gang, en å ta en og en. 3 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Det er jo faktisk et veldig godt poeng, du ble sykemeldt i 4 uker av legen, men du sa til din nye sjef at du ville bare være borte 1 uke. Og så 1 uke til. Og 1 uke til.. 4 Lenke til kommentar
Portec Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Dette glemte jeg å nevne. Jeg sa at jeg var sykemeldt i fire uker den første mldjeg sendte, og at jeg var avhengig av krykker i den perioden. Jeg sa også i samme mld at jeg tipper jeg blir bra igjen om et par uker i og med at jeg har fått kneet ut av ledd før. Dette var kanskje dumt av meg Endret 20. februar 2011 av Portec Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Jeg forstår både deg og sjefen din veldig godt, dette kom på maks uheldig tidspunkt for dere begge. Utrolig synd, egentlig, for du var jo i utgangspunktet den beste kandidaten. Hva er det som gjør at du får kneskåla ut av ledd? Høres ikke digg ut :S Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Dette glemte jeg å nevne. Jeg sa at jeg var sykemeldt i fire uker den første mldjeg sendte, og at jeg var avhengig av krykker i den perioden. Jeg sa også i samme mld at jeg tipper jeg blir bra igjen om et par uker i og med at jeg har fått kneet ut av ledd før. Dette var kanskje dumt av meg Har du snakket med sjefen i det hele tatt eller bare sendt meldinger? Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Han bruker nok Facebook Lenke til kommentar
Portec Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Snakket med han på tlf første gang jeg sa fra jeg ikke var i stand til å komme på jobb. Siden det har vi bare sendt hverandre meldinger Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tror ikke den beste måten er å sende meldinger. I telefonen kan han høre hvordan du er, om du ler mens du sier det, eller ikke. I meldinger derimot... Der kommer ikke engang Ironien fram... Lenke til kommentar
Portec Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Føler det ikke spiller noen rolle. Hvorfor lyve om sånt. Sendte han også legeerklæringen på Epost. Syntes dette er en vanskelig situasjon, tror jeg bare må la det ligge, men er samtidig nysgjerrig på om han har lov til dette. Lenke til kommentar
Yamas Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Politiet for President. De er din venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå