Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"]hmm, du var russisk ja. :-?

Da må jeg beklage. Respekt til deg for rask språklæring! :)

BTW:

Hvilke muligheter har du i illustrator?

Samme "effekter" som i photoshop?

[space]

Spørs om hva du trenger. Illustrator er vector-based og Photoshop er laget i utganspunktet for bildebehandling. Jeg liker å tegne i Illustrator. Det finnes også noe fra Corel, men jeg likte ikke det. Lager for det meste logoer og illustrasjoner i Illustrator.

Lenke til kommentar

Når du selv legger ut en logo og vil ha kommentarer på arbeidet, burde du også være voksen nok til å ta denne kritikken uten å skjelle ut folk som gjør nøyaktig det du har bedt om.

Etter min smak er logoen din helt grei.

Eksempel på særdeles god logodesign (etter mine kriterier): http://www.deviantart.com/view/2081961

Forøvrig heter det "designstudio". Greit å rette på dersom du ikke allerede har sendt alt over til kunden....

Lenke til kommentar

Helt grei den. Men kunne kanskje vært noe i logoen som kjennetegner selskapet? En logo bør jo skille seg ut, og har en hensikt der mottakeren skal kjenne den igjen. Den skal dessuten representere selskapet, det er jo noe i tvil om her, men jeg har jo ikke sett den i bruk.

Ellers fint at noen her ihvertfall vet hva de gjør :yes:

Lenke til kommentar
Når du selv legger ut en logo og vil ha kommentarer på arbeidet, burde du også være voksen nok til å ta denne kritikken uten å skjelle ut folk som gjør nøyaktig det du har bedt om.

Etter min smak er logoen din helt grei.

Eksempel på særdeles god logodesign (etter mine kriterier): http://www.deviantart.com/view/2081961

Forøvrig heter det "designstudio". Greit å rette på dersom du ikke allerede har sendt alt over til kunden....

Det er en tysk designstudio og skrivemåten er riktig.

2all:

Hvorfor er JVC og Panasonic logoer så originale da? En gang vant JVC prisen for den mest originale logo. Det var i 94, tror jeg...

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Kowalski i begynnelsen av tråden

Selv prøvde vi en masse forskjellige logoer før vi fant ut at helt ordinær tekst i en bestemt font er det som passer oss best. Det er simpelt, enkelt å rekonstruere, behøver ikke ta hensyn til spesielle programmer for å endre osv osv. Alt man trenger er fonten installert - og vips - kan man lage den i alle varianter.

"If less is more - what is nothing? - most?"

::Dan

PS: Hva koster en slik logo? Kanskje du kan forbedre vår?

Lenke til kommentar

Det var litt pinlig spørsmål, men jeg skal svare. :smile:

Denne logoen kostet 95€.

Kan jo se på din. Tar ikke noen penger fra deg. La meg se!

Jobber ikke med privatpersoner, religions- og politiske organisasjoner.

By the way, du sier at det er bare å installere fonter og så er det "done". Spørs om hvilke fonter du mener. Det blir dumt å lage en logo med Impact eller Arial Black eller noe lignende, og så prøve å selge den. :lol:

Lenke til kommentar

Er ikke imponert med mindre du designet selve bokstavene fra scratch. Hvis du gjorde det er det rimelig mye arbeid. Likevel, regner med "clienten" ikke ville bruke bare det der som selve logo'en. Er ingen ekspert, men syntes den var litt for ordinær. Greit nok at den er "clean" og veldig symmetrisk, men er enig med flere andre at det skal litt mer til for å skille seg ut...

Uansett hva dere "eksperter" sier så er det i bunn og grunn hva flertallet mener som teller. Kanskje jvc vant en eller annen designer konkurranse med logo'en deres, men jeg mener uansett at nike f.eks. har en MYE bedre logo :) (som har blitt kopiert i utallige variasjoner)

Lenke til kommentar

"Less is more"

Selvfølgelig.. men hvorfor i all verden skal man slenge opp en "Skrytepost" for en skrift-type?

Noe som taler meg midt imot.. og dette er tross alt hardware.no

ikke font.no :p

Lykke til videre designerus.. blir nok noe stort av deg en dag :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...