Octavian Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Hei Jeg skal ha meg nye høytalere, men er veldig usikker på hvilke høytalere jeg vil ha. Forsterkeren jeg har er en NAD c375.. Jeg har hørt Dali lektor8 og concept 8 hos HiFi klubben, og likte lektor godt. Patos sine Lyric 502 har jeg ikke fått hørt enda siden forhandler var utsolgt, men jeg har fått et veldig gunstig tilbud på disse, men det sprenger fremdeles budsjettet litt.. Jeg hører på alt fra pop, rock og mer raffinerte klassiske toner. Twisten er at de må også fungere som gode party høytalere, særlig på store hagefester og pool parties. Lektor 8 skal vist klare dette veldig bra, patos sine har jeg som sagt ikke hørt enda.. Jeg trenger litt hjelp!! (Prisen er ikke et stort moment i denne avgjørelsen.) Endret 19. februar 2011 av Octavian Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Er ikke veldig god med lyd, men vil tro at Cerwi vega er et bedre valg om du skal ha mye lyd for pengene. Selv synes jeg ikke de er serlig pene å se på, men om du trenger lydtrykket så er de helt klart en god kandidat. Hørte på de minste modellene når jeg lette etter anlegg, og må si at selv de lagde mye lyd. Om du da går for de større versjonene så vil de nok klare å slå godt fra seg på en hagefest eller pool party. Endret 20. februar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Octavian Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Er ikke veldig god med lyd, men vil tro at Cerwi vega er et bedre valg om du skal ha mye lyd for pengene. Selv synes jeg ikke de er serlig pene å se på, men om du trenger lydtrykket så er de helt klart en god kandidat. Hørte på de minste modellene når jeg lette etter anlegg, og må si at selv de lagde mye lyd. Om du da går for de større versjonene så vil de nok klare å slå godt fra seg på en hagefest eller pool party. Skrekk og gru, jeg skal ikke ha CV! Hehe, av Cerwin vega har jeg hatt både 215, home party, og noen andre mindre varianter innom huset. Mye morro og bråk helt klart, men når jeg ikke er full så hørtes de ikke så awesome ut Endret 20. februar 2011 av Octavian Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Lydbilde er vel ikke særlig viktig om man skal ha party. Er veldig lite oppdatert på hva som er av høyttalere, så det er vanskelig for meg å anbefale noe. Lenke til kommentar
magb Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Vil tro Lektor 8 er et meget godt alternativ og det har du jo hørt og opplevd selv også. Du kan også se på Klipsch rf82 og feks jbl es100. Problemet med Klipsch er at de ikke passer spesielt bra med Nad, men det gjør Dali =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå