Gå til innhold

Port-"forwarding" på ZyXEL

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå sliter jeg virkelig med å finne løsning på følgende problem:

Har:

ZyXEL P-2602HW-F3 (Telenor). Aksesseres vha. 10.0.0.138.

D-Link DCs2121. Aksesseres vha. 10.0.0.6:89 internt (er konfigurert med denne IP-adr).

Har også en "host" reg. på: www.dyndns.org.

Dette har tidligere fungert utmerket. Pga. reset av router, så må jeg sette opp dette på nytt.

Har da skrevet inn (eks.): testcam.dyndns.org,

og så har jeg skrevet inn brukernavn og passord.

Når jeg skriver inn: test-cam.dyndns.org, så kommer jeg inn på router-innloggingen og IKKE inn på kameraet.

Kan noen sette meg på sporet? TAKKER så hjertligst!

stimas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvilke porter kameraet bruker, men du kan forsøke denne guiden som er for D-Link DCS-5300G:

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-2602HWT-F3/D-Link_DCS-5300G.htm

Edit: så ikke at du hadde skrevet hvilken port kameraet bruker. Men da kan du jo forsøke med kun port 89 først, og fortsette med de andre portene som nevnes i guiden om det ikke fungerer.

Edit2:

Fant dette etter litt googling:

 Port trigger: 554 (if you have changed the RTSP port on your camera, use that number here)

 Ports to open: 6970-6990

Antar du har endret den første til port 89. Tror du kan følge den guiden jeg linket til bare du legger inn 89 og 6970-6990, i stedet for 80 og 5001-5003. Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Har nå trykket meg gjennom oppsett utallige ganger og nå fungerer det "plutselig".

Network -> NAT -> Port Forwarding: Satte default server til lokal Ip-adresse på kameraet og jeg TROR det var det.

Mener at jeg ikke hadde dette sist.

stimas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...