Cuneax Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Nå slipper du å bruke batterier for å lytte til radio i dusjen. Les mer Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Virker så chiillll da. Dessverre er jeg livredd for all form for elektriske komponenter i nærheten av dusjen. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Du trenger nok ikke være redd for den strømmen den klarer å produsere. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Hvor lenge varer en radio med fire AA-batterier? To-tre måneder med dusjing? Tror fortsatt det er den letteste løsningen. EDIT: Kan jeg få en vanndrevet Xbox-kontroller? For der irriterer det meg å måtte bytte batterier ofte. Endret 19. februar 2011 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Munty Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Neimen, jøss! En av de stiligere gadgetsene jeg har sett i min levetid! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Skulle hatt touchscreen, wifi og støtte for Spotify, da snakker vi 5 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Da hadde jeg kjøpt den, uten tvil. Lenke til kommentar
silinox Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Er litt dumt at de ikke tenkte på det med DABblir litt dumt det med FM som snart slukkes Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Trur aldri eg har følt eit behov for å ha radio i dusjen. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Er litt dumt at de ikke tenkte på det med DABblir litt dumt det med FM som snart slukkes Ja, det blir for dumt å bruke 320kr på en radio nå, som kanskje ikke vil fungere om 7 år. 2 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ja, det blir for dumt å bruke 320kr på en radio nå, som kanskje ikke vil fungere om 7 år. Også med tanke på at resten av verden ikke planlegger bytte bort fra FM. Tror ikke mange fabrikker i Kina bytter bare NRK bytter modulasjon. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ja, det blir for dumt å bruke 320kr på en radio nå, som kanskje ikke vil fungere om 7 år. Også med tanke på at resten av verden ikke planlegger bytte bort fra FM. Tror ikke mange fabrikker i Kina bytter bare NRK bytter modulasjon. Man skal aldri undervurdere hva NRK kan få til! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ja, det blir for dumt å bruke 320kr på en radio nå, som kanskje ikke vil fungere om 7 år. Også med tanke på at resten av verden ikke planlegger bytte bort fra FM. Tror ikke mange fabrikker i Kina bytter bare NRK bytter modulasjon. Den verdensutbredte standarden med 48 volt fantomspenning stammer faktisk fra en forespørsel fra NRK til mikrofonprodusenten Neumann. Siden nødlysene i radiostudioene på NRK hadde 48 volt spenning, var det ønsket å bruke samme spenning i mikrofonene. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 FM radio... Trenger mer DAB på markedet for å få ned prisene... Lenke til kommentar
baguett Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Tankegangen er jo sensasjonell! Dessverre er ikke radio det mest nødvendige i en dusj, men dette er bra og viser at teknologien går i riktig retning. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov Du misforsto hva jeg mente. Mente at hvis man kobler noe man har i dusjen til veggen. Slang for nettstrøm er 230 volten. Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Verken batteri eller vanndriven kraft som det her er skadelig for deg. Problemet kan oppstå når du begynner å dra inn 230 volten Er nok ikke volten som er problemet, det er strømmen (Ampere) som går igjennom hjertet. Det er forresten kun snakk om milliampere. Men selvsagt er det en sammenheng mellom spenning og strøm, jmfr ohms lov Det er faktisk hverken strømmen eller spenningen som er farlig med strømkontakten i veggen. Det er frekvensen den alternerer med. 50 Hz er akkurat i det området som gir hjerteflimmer, og det er det som er farlig med strømkontakten i veggen. For øvrig har kroppen en motstand på rundt 500 Ohm, som betyr at 230 Volt gir rundt 0,5 Ampere, eller i overkant av 100 Watt, som vil varme opp deler av kroppen fra innsiden. Denne effekten er først skadelig når strømmen får gått gjennom deg en stund. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Kroppens moststand er ikke fast. Ved rundt 500volt er man en bra leder (svært lav motstand (relativft)) Ved lavere spenning øker motstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg