Gå til innhold

Hjelp til noen Sikkerhet og Automatiker oppgaver.

runela

Anbefalte innlegg

Driver på med noen oppgaver om Sikkerhet og Automasjon. Hvilken dokumentasjon er viktig ved Brannvarsling og innbruddsalarm anlegg? Noe spesielt og tenke på ved utførelse?

Men lurer spesielt på hva slags dokumentasjon som skal lages/fylles ut.

Motoroppgave:

Har en motor på 11,5A som skal forsynes med 3 fase 230V. Velg ut alle vern/ kontaktor og ta ut kabel for hovedstrøms krets. Og så må jeg begrunne svarene mine. Er det nok og bruke tabellen for direktestart av motor i motorhåndboken og velge ut via den hvilken kontaktor, motorvern, forehåndskoblet kortsluttningsvern.Og så henviser jeg bare til tabellen i boken?

Jeg trenger vell også en jordfeilbryter i dag, siden etter de nye forskriftene er det påbudt med jordfeilbryter også på alle forbruker/kurser i næringsbygg også?

Siden det vil bare gå 11,5A gjennom kabelen kan jeg vell bruke en PFSP 3x1,5mm2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver på med noen oppgaver om Sikkerhet og Automasjon. Hvilken dokumentasjon er viktig ved Brannvarsling og innbruddsalarm anlegg? Noe spesielt og tenke på ved utførelse?

Men lurer spesielt på hva slags dokumentasjon som skal lages/fylles ut.

Motoroppgave:

Har en motor på 11,5A som skal forsynes med 3 fase 230V. Velg ut alle vern/ kontaktor og ta ut kabel for hovedstrøms krets. Og så må jeg begrunne svarene mine. Er det nok og bruke tabellen for direktestart av motor i motorhåndboken og velge ut via den hvilken kontaktor, motorvern, forehåndskoblet kortsluttningsvern.Og så henviser jeg bare til tabellen i boken?

Jeg trenger vell også en jordfeilbryter i dag, siden etter de nye forskriftene er det påbudt med jordfeilbryter også på alle forbruker/kurser i næringsbygg også?

Siden det vil bare gå 11,5A gjennom kabelen kan jeg vell bruke en PFSP 3x1,5mm2.

Når det gjeler motoroppgaven så går du frem riktig.

Angående dokumentasjon så trenger du vel en detaljert plantegning på hvor hver enkelt enhet er plassert.

Så må du dokumentere at anlegget er FG-godkjent(Forsikringsselkapets godkjennelsesnemd)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...