pfa87 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Hei, jeg må kjøpe meg ny cpu, tenkte originalt på sandybridge men det går jo ikke an å få kjøpt. Hva kan jeg da kjøpe istedenfor? tenkte en AMD modell, Phenom X6 1100T evt X4 970T. Noen forslag? Tenker å bruke maks 2500kr på cpu. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 i7 950? Men du må jo ha nytt hovedkort også. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 19. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2011 Ja, jeg skal også kjøpe nytt hovedkort, det kommer i tillegg til 2500kr for cpu :-) 1 Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 min i7 950 fungerer strålende til både spilling og alt annet, bare synd jeg må sende inn hovedkortet pga kortslutning en plass som gjør at en minnekanal ikke fungerer CPUen fungerer strålende uansett, anbefales Skal også være lett og overklokke de når jeg får kortet tilbake Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Går du for forrige generasjon Intel må du ha nytt hovedkort ved neste oppgradering, det slipper du med AMD. X4 955 eller x4 965 er ypperlige CPU-er til en veldig god pris. Dersom du ikke har tenkt å kjøre 2xGTX580 så vil disse kunne presse skjermkortet like godt på høye oppløsninger og innstillinger som enhver annen prosessor. Hovedkortene til AMD er også billigere. Lenke til kommentar
gaasart Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Går du for forrige generasjon Intel må du ha nytt hovedkort ved neste oppgradering, det slipper du med AMD. X4 955 eller x4 965 er ypperlige CPU-er til en veldig god pris. Dersom du ikke har tenkt å kjøre 2xGTX580 så vil disse kunne presse skjermkortet like godt på høye oppløsninger og innstillinger som enhver annen prosessor. Hovedkortene til AMD er også billigere. Bulldozer-prosessorer (AM3+) er ikke bakoverkompatible med dagens AM3-hovedkort, dette til tross for tidligere lovnader, selv fra høyeste hold. Var noe med at dagens hovedkort hadde for mange begrensninger til at det lot seg gjøre. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hvis du venter en drøy uke får du Sandy Bridge. Noe annet ville vært dumt... Sjekk f.eks Dustinhome. Der kan du bestille allerede og det står vel når varene er forventet på lager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå