Gå til innhold

Klarer ikke tenke på annet enn England

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var i England forrige helg, jeg storkoste meg der, nå som jeg er hjemme igjen klarer jeg ikke få ro i sjelen, jeg føler at jeg bare må tilbake. Rett og slett elsket det landet!

Noem som føler det samme?

Jeg har litt samme følelsen, uten at det dreper lysten til å dra andre steder.

Var i London for 14-dager siden og planlegger nå sommerferien i England. I hovedsak en uke påt kanalbåt og en uke i Cornwall.

Noe av forklaringen på at så mange nordmenn liker seg i England er nok at kulturen er forskjellig uten å være for fremmed og at språk barrieren er så godt som eliminert. Kort reisetid er heller ikke å forakte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var i England forrige helg, jeg storkoste meg der, nå som jeg er hjemme igjen klarer jeg ikke få ro i sjelen, jeg føler at jeg bare må tilbake. Rett og slett elsket det landet!

Jepp. Jeg har vært der ganske mange ganger nå og skal etter all sannsynlighet begynne å studere i Bath fra neste høst. :)

Lenke til kommentar

Den eneste fordelen med London er at det blir billig å reise til Paris!

Betalte sist 900,- for tur/retur Paris, via St. Pancras, det er rimelig fra Trondheim!

Ellers er jo London den eneste byen jeg kan tenke å være i, bortsett fra Paris og Roma da.

Det som faller på plass i London, er et fantastisk deilig folkefærd, nokså lik oss vikinger i kremmerånden, og de snakker som oss,

kanskje litt snedig tonefall og så insisterer de på stor i - I - om seg selv. Vi trøndere greier oss med en ørliten minuskel -- æ!

Mat og dass er alltid like ved -- en halv pint London Pride med Tomat soup på The Anchor er himmelrike for en trønder

nedsylta i brun saus...

Etter flere turer inni byen, er jeg nå nysgjerrig på ordentlig parktur. Feks Hyde Park, hele greia over til Alberts Memorial og Kensington Gardens. Termos og matpakke. Blir mer enn nesten som hjemme :-)

Min mest himmelske opplevelse var nok Stone Gallery, jeg turde ikke å fortsette, så Golden Gallery er fremdeles en drøm som skal fullføres! Ginkotrærne i Litle Newport Street, nudelbutikken og grønsakhandleren med Durian fra Thailand på hjørnet like ved.

Jeg må nok innrømme at London har sine gode sider....

Men som sagt lasagne hos René på Cafe Villon i rue Cluny, det ER paradiset mitt, 3 timers reise fra Covent Garden (knapt). Prego!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Planlegger en tur med tog på de britiske øyer, noen som har prøvd det før.
Har bare reist på noen separate småstrekninger:

- Prestwick-Glasgow-Falkirk-Edinburg

- Birmingham-Stratford upen Avon

- London-St. Austell-Penzance

- London-Stansted ;-)

Kunne absolutt tenkt meg å reise mere med tog i UK, men man må vel ha reservert plass på de fleste strekninger.

Lenke til kommentar

Det britiske togsystemet er generelt litt håpløst da det er mange kompanier og at det ikke finnes ett samordnet billettsystem, derfor er et interrailpass noe å overveie om man skal reise mye. Man bør booke tidlig for å få de rimligste billettene. Det gjelder særlig Edinburgh-London Kings Cross hvor togene fort blir fulle. For reiser mellom Edinburgh og Glasgow trengs ikke reservasjon på forhånd, det er som å ta t-banen i Oslo omtrent (tog hvert 15 minutt).

Skottland er et vakkert land og tognettet der er relativt bra utbygd, men det brukes en del eldre dieselmatierell på disse linjene (veldig lite av Skottlands jernbaner er elektrifisert). First Scotrail går til de fleste destinasjoner fra Glasgow Queen Street og Edinburgh Waverly.

Lenke til kommentar

Jepp, føler det samme. Var i England/London sommeren 2010, og har blitt betatt av Storbritannia. Skal dit igjen i sommer.

Har faktisk tenkt på å reise til Skotland og toge ned til London før turen avsluttes med tog til Paris.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...