Beritaron Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 For å sette ting i perspektiv, så kan jeg vise Ubuntu mot Windows. Dårlig driverstøtte kan i en del tilfeller føre til dårligere batterilevetid til Linux, iallefall det jeg fikk inntrykk av i en tråd jeg spurte om dette tidligere. Fikk beskjed om at dette kunne gå begge veier. Om man er ute etter lang batterilevetid, så er kanskje ikke Ubuntu den mest strømsparende? På min bærbare Asus er levetiden så og si identisk, skal sjekke senere. Har ikke tenkt særlig over det i og med at både Linux og Windows gir over åtte timer, så mer enn nok til at jeg noen gang har tenkt særlig mye over batterilevetiden. Om dette er en side som også måler batterilevetid til Linux på bærbare så hadde det vært veldig fint med en link. Er vel ellers egentlig nokså grei praksis når man henviser til informasjon fra andre sider så man kan sjekke ut kilder. Stusset allikevel på at det bruker en to års gammer versjon av Ubuntu, snart fire versjoner, noen som vet om mindre strømbruk har vært i fokus for senere utgaver av Ubuntu (eventuelt kommende 11.04)? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Utifra fargende på grafene er bildet antakelig fra anandtech. AtW Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Mac er relativt solid og nokaå fin å se på,men der stopper det for min del.alt for overprisa iforhold til det du får.Egentlig utrolig at dem selger såpass som dem gjør når man tenker på hvor utrolig lite man får for pengene I utgangspunktet helt enig. Hvis rå kraft er behovet, er ikke Mac noe alternativ. Jeg grøsser ved tanken på å konvertere video på en Mac uten å betale mange mange ganger mer enn for min Windows maskin, eksempelvis. Men, det finnes andre kriterier å ta hensyn til. Ta min MacBook Air for eksempel. Core 2 Duo. 2 GB minne. Min FIRE ÅR gamle Windows bærbare er kraftigere. Men den er tom for batteri etter 1-2 timer bruk. Holder kanskje et døgn i dvale. Den har en 5400 RPM disk og bruker en evighet på kaldstart. Den veier et halvt tonn og har en skjerm som er flere tommer større men har lavere oppløsning. Den ble nesten aldri brukt. Air'en blir brukt nesten konstant. Liten, lett, god oppløsning på skjermen, er klar på sekundet fra dvale og kan ligge ukesvis i dvale uten å gå tom for strøm. Selv avskrudd bruker den betraktelig kortere tid enn mobiltelefonen min på å skru seg på. Jeg har hatt den med på helgeturer uten å gidde å ta med lader. Så, for noen spesifikke formål, ser jeg et poeng med en Mac. Dog er det utelukkende fordi ingen gidder å snekre sammenlignbart hardware for Windows. Det er ingenting jeg kan gjøre på Mac'en som jeg ikke like gjerne kunne gjort i Windows, og jeg ser ikke helt hva som gjør folk fanatiske med tanke på OS X. Men, for mitt behov, er Air'en en drøm som har blitt sann. 1 Lenke til kommentar
IonNight Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er en feil her: Lyst på ny "PC". er virkelig Mac en PC, ja det kan jo være det men i teorien stammer pc fra windows. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er ingenting jeg kan gjøre på Mac'en som jeg ikke like gjerne kunne gjort i Windows, og jeg ser ikke helt hva som gjør folk fanatiske med tanke på OS X. For mange er det alene av stor verdi å slippe både antivirus, spyware-beskyttelse og annet skrammel. Time Machine er også en stille helt. For min egen del handler det mye om programvare utviklet av tredjeparter med designfilosofi i retning av Apples. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 For dere som har MacBook Air, se her . Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det skal forøvrig legges til at det på PC fronten har skjedd og skjer mye mtp bios samt oppstartstid. Lenovo lanserer nå bærbare som starter W7 på 10 sekunder, og det er denne veien vi etter hvert kommer til å gå. Samtidig som størrelse og design også kommer til å gå samme veien. Når det gjelder akkurat dette skal det også legges til at akkurat denne delen er vanskeligere for PC-produsenter da de som i hovedak kjøper PC bryr seg om pris. Det er svært få som betaler 3K mer for 1cm slankere maskin (bærbar). Og spesielt om man får mer ytelse for samme pris i en maskin som er litt tykkere. Applefolk betaler gladlig mer for en illusjon om at de i praksis merker mye forskjell på 1 og 2 cm. Hvis apple hadde lansert maskiner på størresle med en gjennomsnits-pc, økt ytelsen og satt ned prisen flere tusen kroner, så hadde nok mye av markedet for slimlinemaskinene også raskt falt bort, da denne illusjonen om det egentlige behovet hadde forsvunnet. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det er ingenting jeg kan gjøre på Mac'en som jeg ikke like gjerne kunne gjort i Windows, og jeg ser ikke helt hva som gjør folk fanatiske med tanke på OS X. For mange er det alene av stor verdi å slippe både antivirus, spyware-beskyttelse og annet skrammel. Det er utelukkende på grunn av liten markedsandel. Lite å tjene på å lage virus/ormer/etc. på en plattform som er så lite brukt i global målestokk. Mac OS X er ikke noe mer sikkert, hvis det er det du tror. Hvis det blir lagd en skikkelig stygg orm til mac os kan resultatet bli katastrofalt, siden eplefolket har blitt fortalt i alle år at macen er helt trygg. http://www.digi.no/856714/derfor-er-mac-lett-aa-knekke Endret 21. februar 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 For mange er det alene av stor verdi å slippe både antivirus, spyware-beskyttelse og annet skrammel. Time Machine er også en stille helt. For min egen del handler det mye om programvare utviklet av tredjeparter med designfilosofi i retning av Apples. Så du tror at mac ikke kan rammes av virus, og det er derfor du ikke behøver antivirus? Har det falt deg inn at det forøvrig ikke er tilfellet (det finnes virus for mac), og at grunnen til at mac har vært spart så lenge er det enkle faktum at programvare laget for windows ikke fungerer på mac? Med stadig økende markedsandeler ser vi også en stadig økende interesse for virus utviklet for mac, å sitte uten antivirus er en naiv tankegang som ganske snart kan komme til å hoppe opp og bite deg et visst sted. PS: Det hjelper ikke at boksen durer å går, så lenge brukerdata er borte, eller maskinen overvåkes. Dette er en unix-server tankegang som ikke er like aktuelt for vanlige brukere. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg gir blanke i hvorfor jeg ikke trenger antivirus, eller hvorfor Windows-maskiner alltid fylles opp med djevelskap fra tvilsomme øst-europeiske stater. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Må si jeg blir skuffet over kvaliteten på argumenteringen som foregår i denne tråden, det er som å se småunger eller et gammel ektepar i full utspring. Nøkkelen her ligger jo i subjektivitet og personlige preferanser, det er ikke noe fasit svar på hva som er best ettersom vi alle har totalt forskjellige behov, preferanser og bruksområder. Det at noen foretrekker Linux, andre FreeBSD, noen Mac OSX og andre Windows betyr ikke at det ene er bedre enn det andre på alle mulige måter, og det eneste som betyr noe i den store sammenhengen er jo hva nettopp du selv er mest fornøyd med så kan jo hva alle andre mener og syntes være det samme. Eller blir du forelska i samme personen som de fleste av kompisene dine fordi det er utelukkende en ting / en person som kan være den beste? Eller oppdager du at dine følelser, preferanser og meninger faktisk kan variere fra andres? Eller står du å argumenterer opp og ned om hvorfor kjæresten til kompisen ikke holder mål oppi mot din prakt kjæreste? Det er jo helt utrolig hvor trangsynte enkelte her er, og hvordan folk kan lire av seg mye av det de skriver er smått fantastisk. Hvis ting virkelige hadde vært så sort / hvitt som flere her skal ha det til så er det jo helt utrolig at noen av oss bruker verken Windows eller Mac OSX i det hele tatt, for jøsses så råttent gresset tydeligvis må være på begge sider av gjerdet i følge mye av argumenteringen i denne tråden. Personlig havner jeg midt i mellom, jeg har en MacBook Pro 17" med Core i5, 8GB RAM og Intel X25-M SSD og denne har jeg hatt i nesten 1år og dette har vært mitt aller første møte med Mac OSX og konklusjonen min er at jeg ikke fungerer på langt nær like effektiv i OSX som i Windows men dette skyldes ikke at OSX er noe dårligere enn Windows men heller det at jeg har brukt Windows i alle år, jeg vokste opp med det siden jeg var 5-6år og har ikke brukt noe annet før nå og ergo så er det endel vaner og ting som sitter igjen som holder meg litt tilbake fra å faktisk få meg til å konvertere over til effektiv bruk av OSX. Ergo har jeg stort sett kjørt Windows7 via BootCamp fremfor å faktisk bruke Mac OSX på min MacBook Pro. Hva er da min endelig konklusjon? Jeg vil gi OSX litt mer tid, jeg skal prøve å sette meg inn i det for å gi det en rettferdig sjanse så får vi se hvor det går, det er mange designvalg og diverse som jeg liker svært godt i OSX og som jeg personlig mener er bedre enn hva jeg finner i Windows7, jeg syntes også hele "it just works" konseptet til Apple passer perfekt på en bærbar maskin da jeg har en stasjonær med Windows7 hvor jeg kjører nettverkslagring, hvor jeg spiller spill, hvor jeg gjør det tyngre og mer avanserte arbeidet så det å ha en bærbar som fungerer mer sømløst og enkelt, hvor jeg raskt og effektivt kan komme meg på nettet og gjøre det jeg normalt gjør på en bærbar er i mitt tilfellet kanskje så genialt, jeg må bare bli flinkere til å benytte OSX mer effektiv og spesielt ting som Office arbeid går så mye saktere og kronglete for meg på OSX at jeg heller gjør det via BootCamp men dette er for det meste snakk om tilvenning fra min side. Samtidig så har jeg faktisk aldri satt meg inn i OSX sine styrker, jeg har enda knapt rørt applikasjoner i iLife pakken fra Apple. Men igjen så er det negative sider som at videosamtaler og bruken av Microsoft Messenger (Live Messenger fra Microsoft til OSX) fungerer forsvinnende mye dårligere enn hva Live Messenger til Windows gjør og siden jeg bruker det dalig for kommunikasjon med kjæresten så er jo dette en negativ ting, men her kan vi naturlignok se oss om etter alternativ programvare som f.eks. Skype som nok ville fungert endel bedre, eller kanskje jeg til og med skal få kjæresten over på Mac OSX så kan vi bruke iChat og andre programmer oss i mellom? Faktum er at ting ikke er skrevet i stein, det at Per liker Ida betyr ikke at Ola også liker Ida, han liker nemlig Kathrine og det må nesten Per bare godta og respektere selv om han kanskje mener at Kathrine ikke når Ida til knærne engang. For min del kunne jeg ALDRI ha kjørt Mac OSX på min stasjonære maskin fordi bruksområdet og behovet mitt ikke matcher hva OSX kan tilby meg i det hele tatt, men som sagt så ser jeg absolutt fordeler med OSX på den bærbare og vi skal ikke se bortifra etter litt tilvenning at Mac OSX vil bli mitt primære valg på bærbare maskiner av forskjellige grunner. Og hele denne Mac er overpriset greiene blir litt halvveis, ting har en pris også er det opp til sluttbrukeren selv å avgjøre hvorvidt vedkommende faktisk vil investere så mye penger. MacBook er på ingen måte rimelige maskiner men Apple har da valg å ikke satse på 3000-5000kr prisklassen og det med god grunn kanskje? Apple slipper jo å få det dårligere rykte som de fleste andre produsenter har fått på grunn av ymse kvalitet på billige consumer modeller. Også her har vi en endeløs diskusjon rundt hva vi verdsetter høyest, noen verdsetter design og byggekvalitet andre vil bare ha mest mulig maskinvare for pengene. Andre verdsetter batterilevetid, andre kunne ikke brydd seg mindre osv osv.. Du kan ikke sammenligne en Dell Alienware med en MacBook Pro da førstnevnte veier det dobbelte av sistnevnte og har mye dårligere batterilevetid (ikke så rart når du ser på maskinvaren, men uansett). Det blir to vidt forskjellige produkter rettet mot helt forskjellig publikum. Samtidig så blir det vanskelig å sammenligne en Acer TimeLineX 3820T med en MacBook Air 13". Greit at førstnevnte kan gi deg Intel Core i5, 4GB RAM og Radeon HD5450 (eller var det HD5650?) til ca 7'000-8'000kr mens MacBook Air 13" gir deg Intel Core 2 Duo SL9300, 2GB RAM og GeForce 320M til 11'000kr og da trenger du ikke å være noe geni for å se at TimeLineX gir mer kraft for pengene, men det er jo litt mer ved en maskin enn utelukkende maskinvare. TimeLineX er stort sett bygget i noe slarkete plastikk mens MacBook Air er et stykke aluminium, dette gir bedre holdbarhet og byggekvalitet samtidig som det rett og slett ser bedre ut, TimeLineX er en liten maskin men MacBook Air er både tynnere, lettere og fysisk mindre. Batterilevetiden blir noe av det samme, men MacBook Air er lydløs mens TimeLineX har en vifte som spinner selv ved lav belastning av maskinen og hvor TimeLineX har en relativt billig glossy skjerm så tilbyr MacBook Air en skjerm med ikke bare høyere oppløsning men også med mye bedre innsynsvinkel og kontrast. TimeLineX har et nokså godt tastatur til en maskin i sin prisklasse, men tastaturet til MacBook Air er hakket bedre og når det kommer til touchpad så er MacBook Air sin ikke bare mye større men langt, langt bedre og mer sensitiv, igjen så er ikke TimeLineX sin touchpad fryktelig dårlig med MacBook Air sin er bare mye bedre og dette er vell noe ingen kan bestride og sist men ikke minst så har vi ting som høyttalere, webkamera og trådløse antenner og kort og her stiller de ganske så likt hvor MacBook Air har bedre høyttalere og minst like godt webkamera så har TimeLineX et bedre Atheros nettverkskort enn MacBook Air sitt Broadcom kort. Sist men ikke minst så må vi ikke glemme at MacBook Air leveres med en 128GB SSD løsning. Så hvorvidt du er en person som verdsetter prosessor, minne eller skjermkort.. Eller om du verdsetter god skjerm, tastatur, byggekvalitet, design (vekt,større og holdbarhet), webkamera, høyttalere eller trådløst nettverkskort eller kanskje du er en som verdsetter alt sammen så vil det være helt opp til deg som person og det vil være dine preferanser og behov som avgjør hva som vil passe best for deg. Og det som passer best for deg passer ikke nødvendigvis best for alle andre. Men jeg vil ikke gå så langt som å si at MacBook er voldsomt overpriset per idag, du betaler bare ekstra for andre ting enn utelukkende maskinvare også må det bli opp til hver enkelt av oss å vurdere hva vi verdsetter og hvor mye vi er villige til å betale. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er ingenting jeg kan gjøre på Mac'en som jeg ikke like gjerne kunne gjort i Windows, og jeg ser ikke helt hva som gjør folk fanatiske med tanke på OS X. For mange er det alene av stor verdi å slippe både antivirus, spyware-beskyttelse og annet skrammel. Det er utelukkende på grunn av liten markedsandel. Lite å tjene på å lage virus/ormer/etc. på en plattform som er så lite brukt i global målestokk. Mac OS X er ikke noe mer sikkert, hvis det er det du tror. Hvis det blir lagd en skikkelig stygg orm til mac os kan resultatet bli katastrofalt, siden eplefolket har blitt fortalt i alle år at macen er helt trygg. http://www.digi.no/856714/derfor-er-mac-lett-aa-knekke Ondsinnede hackere har bare ikke brydd seg med å lage skadevaren som utnytter dette ennå. Faktisk det dummest jeg har lest. "Jeg kan benkpresse en halv tonn, men jeg har ikke brydd meg om å gjort det" - Betyr det da at jeg kan benkpresse et halv tonn? Dessuten er det vel strengt talt ikke snakk om VIRUS, men cracking :-) Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg gir blanke i hvorfor jeg ikke trenger antivirus, eller hvorfor Windows-maskiner alltid fylles opp med djevelskap fra tvilsomme øst-europeiske stater. Det har ikke noe med at Windows er mindre sikkert. Windows er bedre på sikkerhet enn mac os. Grunnen til windows plages med virus/ormer/etc. er fordi det er penger å tjene. MANGE millioner av maskiner verden rundt kjører windows OS. Mange mange mange ganger flere enn maskiner med mac os. That's it! Mange kriminelle der ute som velger den mest brukte plattformen. Bare flaks at ikke mac os ikke er mer rammet. Men det kommer til å skje og sjansen øker sammen med markedsandeler. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det er ingenting jeg kan gjøre på Mac'en som jeg ikke like gjerne kunne gjort i Windows, og jeg ser ikke helt hva som gjør folk fanatiske med tanke på OS X. For mange er det alene av stor verdi å slippe både antivirus, spyware-beskyttelse og annet skrammel. Det er utelukkende på grunn av liten markedsandel. Lite å tjene på å lage virus/ormer/etc. på en plattform som er så lite brukt i global målestokk. Mac OS X er ikke noe mer sikkert, hvis det er det du tror. Hvis det blir lagd en skikkelig stygg orm til mac os kan resultatet bli katastrofalt, siden eplefolket har blitt fortalt i alle år at macen er helt trygg. http://www.digi.no/8...-lett-aa-knekke Ondsinnede hackere har bare ikke brydd seg med å lage skadevaren som utnytter dette ennå. Faktisk det dummest jeg har lest. "Jeg kan benkpresse en halv tonn, men jeg har ikke brydd meg om å gjort det" - Betyr det da at jeg kan benkpresse et halv tonn? Dessuten er det vel strengt talt ikke snakk om VIRUS, men cracking :-) Ormer utnytter sikkerhetshull for å oppnå kontroll av maskinen. All informasjon, passord og andre personlige data blir gjort tilgjengelig. Nå vet ikke jeg hva du legger i ordet virus, men jeg definerer det som skadelig programvare. Endret 21. februar 2011 av Uderzo Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Det er en feil her: Lyst på ny "PC". er virkelig Mac en PC, ja det kan jo være det men i teorien stammer pc fra windows. ? PC stammer jo fra IBM? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Pga. kildekoden til Mac, er det ikke så lett å lage skadelig programvare. Forsåvidt var IBM på banen med PC, en god stund før Microsoft og det som vi kjenner idag som Apple kom på banen. Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Alle fan-boys kan fortsette flame war'en på itavisen! Spar oss for drittet her.. Endret 21. februar 2011 av iNzzain Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Alle faneboys kan fortsette flame war'en på itavisen! Spar oss for drittet her.. Problemet er at diskusjon.no ikke har noen bestemt ramme for innlegg som kan oppfordre til flame-wars, og når moderatorer ikke gidder å gjøre noe med disse innleggene, så blir det stort sett fritt frem for alle. Det hjelper svært lite å klage på forumbrukerne. Det beste er nok å rapportere innlegg, men det ser ut til å ha vært forgjeves når det gjelder enkelte tilstander som har vært på spillforumet. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Morsom lesing for all del. Mye rare folk her som uttaler seg om Mac og OSX generelt, som ikke har peiling på hva de snakker, men hey vil alltid være troll kids der ute som skriker. Folk forstår ikke at man betaler premium for god byggekvalitet og utsøkt design. Siste laptopen jeg hadde var fra acer, der ble pcen så varm så det kom brenn merker på touchpaden. Det er så standard. Er så elendig byggekvalitet i flimsy plastikk. Er enig at mbp skulle vært billigere, men jeg syntes ikke fks en imac gir lite for pengene. ips skjerm til 8000 (ikke sammenlign den med dell u2711 plx) quad core pcu, 4gb ram, 5770 skjermkort, 1tb hdd, fantastisk keyboard og mus, og apples konge kundeservice. Et annet eksempel på at jeg velger apple er netopp kundeservicen, jeg hadde fåt støv under skjermen på min imac, det var bare for meg å gå til nærmeste eplehuset, 5 min med bil unna, fikset det samme dag, fikk imacen tilbake dagen etterpå. Du får ikke sånn kundeservice noe sted, og det er så fantastisk deilig å ha i bakhodet skulle noe skje. Jeg er vel rar, som hater svart glossy plastikk med fingermerker over hele dritten. Jeg velger å betale ekstra for å få en bedre opplevelse, og jeg skjønner ikke hva som er så galt med det. Fatter ikke folk hva jeg snakker om så burde de jo prøve en mac. Etter hva jeg har skjønt oppigjennom årene, så er de folka som skriker etter hvor dårlig mac er bare misunnelig fordi vi har råd til å kjøpe premium PC produkter. 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Morsom lesing for all del. Mye rare folk her som uttaler seg om Mac og OSX generelt, som ikke har peiling på hva de snakker, men hey vil alltid være troll kids der ute som skriker. Folk forstår ikke at man betaler premium for god byggekvalitet og utsøkt design. Siste laptopen jeg hadde var fra acer, der ble pcen så varm så det kom brenn merker på touchpaden. Det er så standard. Er så elendig byggekvalitet i flimsy plastikk. Er enig at mbp skulle vært billigere, men jeg syntes ikke fks en imac gir lite for pengene. ips skjerm til 8000 (ikke sammenlign den med dell u2711 plx) quad core pcu, 4gb ram, 5770 skjermkort, 1tb hdd, fantastisk keyboard og mus, og apples konge kundeservice. Et annet eksempel på at jeg velger apple er netopp kundeservicen, jeg hadde fåt støv under skjermen på min imac, det var bare for meg å gå til nærmeste eplehuset, 5 min med bil unna, fikset det samme dag, fikk imacen tilbake dagen etterpå. Du får ikke sånn kundeservice noe sted, og det er så fantastisk deilig å ha i bakhodet skulle noe skje. Jeg er vel rar, som hater svart glossy plastikk med fingermerker over hele dritten. Jeg velger å betale ekstra for å få en bedre opplevelse, og jeg skjønner ikke hva som er så galt med det. Fatter ikke folk hva jeg snakker om så burde de jo prøve en mac. Etter hva jeg har skjønt oppigjennom årene, så er de folka som skriker etter hvor dårlig mac er bare misunnelig fordi vi har råd til å kjøpe premium PC produkter. Morsomt at du roper "Troll! Troll!" når du selv presterer å skrive ting som "elendig byggekvalitet i flimsy plastikk", "Du får ikke sånn kundeservice noe sted", "hater svart glossy plastikk med fingermerker over hele dritten" og "Etter hva jeg har skjønt oppigjennom årene, så er de folka som skriker etter hvor dårlig mac er bare misunnelig fordi vi har råd til å kjøpe premium PC produkter". EDIT: Forøvrig morsomt at du har råd til "Premium PC produkter" når man ser på W7-maskinen din... Brukte du opp formuen din på Mac'ene? Endret 21. februar 2011 av DuraN 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå