Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slingbox, minste fungerende opp (ut) hastighet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette står på sidene deres:

Network Bandwidth

SD Streaming: 600 Kbps or higher

Mobile Streaming: 150 Kbps or higher

Kort sagt har du i underkant av den hastigheten som kreves. Jeg vet ikke om boksen vil kunne automatisk justere for det eller ikke, men det er ihvertfall i minste laget.

-Stigma

Lenke til kommentar

Ikke noe håp for meg da. Bor ikke lenger vekk en 3km fra bysentrum, men det er for langt til å få raskere bredbånd i dette nisselandet.

Lurer på en ting til med slik en boks. Når man bruker den i et hjemmenettverk, kan man da se på forskjellige kanaler samtidig? For eksempel Nrk på tv'en og Tv2 på pc? Har to hoder på parabolantenna

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Så morro ut, prøver den. Bestilte i samme slengen en, forhåpentligvis, bedre antenne. http://www.dealextreme.com/p/digital-dvb-t-tv-25dbi-omni-aerial-booster-antenna-with-magnetic-base-140cm-cable-42005

Takker for tips!

Pakken kom i går. Bestilte også antenna fra linken over. Vil dele mine erfaringer med dere. Hadde først store problemer med å få inn signal. Mista antenna i gulvet og magnetfoten løsna. Tydelig at magneten forstyrret, fikk nå godt signal! Det gikk også greit å bruke dvb-t usb stikka med den faste utendørsantenne. Den finner kanaler både på UHF og VHF båndet, men det er jo bare VHF båndet som sender frie kanaler i Norge (alle NRK kanalene). Det fulgte med et program som heter BlazeVideo HDTV Player. Det låste seg flere ganger da signalet var dårlig, men ser ut til å fungere greit bare signalet er ok.

Lenke til kommentar

Behovet for båndbredde er avhengig av to ting, kompressjon og mengde data som sendes.

Du kan velge mange løsninger, men om bildet i mottakerenden er likt så krever det også den samme båndbredden. For å spare båndbredde må da enten kompressjonen økes(på dårlige kodek'er gir dette dårligere kvalitet, men ikke nødvendigvis på gode kodek'er) eller så må størrelsen på bildet ned(mindre data).

Eg kjøpte meg en Slingbox for ca to uker siden og er veldig fornøyd. Fordelen med Slingbox er at programvaren i boksen justerer komprimeringen og størrelsen på bildet(eller framerate) etter tilgjengelig båndbredde på det svakeste leddet(dvs både på avsendersiden og på mottakersiden). Men Slingbox har satt et minimum krav for at bildet som skal komme frem i andre enden skal være brukbart å se på i det hele tatt. Dette er et minimum eg tviler på at andre klarer å komme under.

Resultatet er veldig bra. Eg har nå kun testet i hjemmenettet mitt(på et soverom) og på jobb. Begge steder har eg 10Mb som et minimum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...