Gjest medlem-1432 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Pcn min fikk anfall i fra går av, den låser seg helt opp! Etter at jeg har logget på, så tar det i fra 5 sekund til kansje et par minutt, så låser alt seg. Nytter ikke å vente, har prøvd og trykke ctrl alt del, men ingenting funker. Må holde inn av knappen så slår den seg av. Er pcn ødelagt eller hva er dette? Lenke til kommentar
LisseLotte Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Har du installert noen nye programmer før det skjedde? Endret noe? Vanskelig å si hva det kan være hvis det bare plutselig har skjedd.. Prøv å ta ut batteriet og strømkabel samtidig (hvis det er lap-topp), for så å prøve å starte på nytt. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Start opp i safe mode, se om det skjer der også Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Jeg har prøvd og ta ut batteriet, og jeg har scannet etter virus. (Fant ingen) Etter litt prøving tror jeg den låser seg med en gang jeg kobler til internett. Jeg har mobilt bredbånd fra netcom. Men det har jeg jo hatt siden høsten, så det er ikke en ny programvare.. Nå har den stått på en times tid uten og ha vært tilkoblet internett, og har ikke låst seg en eneste gang. Så tror det må være en sammenheng? Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg lurer på om pcn må på reprasjon, eller kan jeg fikse det selv? problemet vedvarer. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Låser seg hver gang den kobler seg til internett? Dette er nok noe programvare som ødelegger, men litt vanskelig å vite hvilken. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Låser seg hver gang den kobler seg til internett? Dette er nok noe programvare som ødelegger, men litt vanskelig å vite hvilken. Nei altså, nå låste den seg før jeg koblet til selve internetten. Det låste seg med en gang jeg hadde tastet koden til nettet, og penna ble grønn, men så låste det seg. Har prøvd å starte opp i safe modus, men der får jeg ikke til å koble til internett. (Pennen registreres ikke, er bare rød) Med pennen så mener jeg modemet. Men det har ikke låst seg i safe modus. Hva tror du jeg m¨å gjøre? Maskinen står bare og er låst nå, jeg bruker en annen nå, men fra i morgen av har jeg ingen annen pc og bruke heller. Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Har hatt akkurat samme problem med en WiFi USB. Løste seg for meg når jeg lastet ned nye chipset drivere og oppdaterte BIOS. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Men det må jeg vel være på nett for å få til. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Men det har ikke låst seg i safe modus. Her ligger mest sannsynlig svaret. Hvis det ikke låser seg i Safemode, er det en driver eller program som skaper krøll. Jeg vil anbefale deg å få tak i de nyeste driverene til pinnen for å se om det hjelper på problemet. *edit* Drivere kan også overføres via USB-pinnen. Plugg den inn i en annen PC og se om du får overført til den, evt bruk en egen. Endret 22. februar 2011 av Slimda Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Men det har ikke låst seg i safe modus. Her ligger mest sannsynlig svaret. Hvis det ikke låser seg i Safemode, er det en driver eller program som skaper krøll. Jeg vil anbefale deg å få tak i de nyeste driverene til pinnen for å se om det hjelper på problemet. *edit* Drivere kan også overføres via USB-pinnen. Plugg den inn i en annen PC og se om du får overført til den, evt bruk en egen. Ok, hvor får jeg tak i de nyeste driverne? Hvordan skal jeg egentlig gjøre dette? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 De nyeste driverene får du fra de som har solgt deg det trådløse modemet. Telenor, netcom, ice, etc. Der finner du modellen av modemet ditt og finner frem til nyeste versjon. Så laster du denne ned på en PC, putter i Usb-pennen, kopierer over og flytter det til laptoppen. Vil tro det står forklart på hjemmesidene deres hvordan man oppgraderer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Takk for hjelpen. Men hvilken skal jeg velge når ingen av disse er helt likt det jeg har? Mitt heter HSUPA USB Modem og er model: MF636 https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/veiledninger/mobiltbredband.html?linkid=snarvei Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Kan det være denne? https://shop.netcom.no/bredbaand/zte/mf636-black-gold-netcom Tror HSUPA er en kompabilitet USB-Pinnen din har, og ikke navnet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ok, men nå snakket jeg nettopp med netcom support. Jeg skulle prøve og koble til modemet mitt til en annen maskin, og hvis det funket greit der var det maskinen min det var noe feil med, og hvis det ikke funket var det modemet det var feil med. Og skulle da ringe et annet nr for og få hjelp. Men jeg vet ikke om pinnen virket eller ikke, fordi denne pcn har ikke netcom bredbånd innstallert. Det som skjedde når jeg puttet inn pinnen var at den innstallierte litt, også skjedde det ikke mer. Fant ingen symboler fra netcom, så fikk ikke til å prøve å koble til nett en gang. Virker den eller ikke da? Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ok, men nå snakket jeg nettopp med netcom support. Jeg skulle prøve og koble til modemet mitt til en annen maskin, og hvis det funket greit der var det maskinen min det var noe feil med, og hvis det ikke funket var det modemet det var feil med. Og skulle da ringe et annet nr for og få hjelp. Men jeg vet ikke om pinnen virket eller ikke, fordi denne pcn har ikke netcom bredbånd innstallert. Det som skjedde når jeg puttet inn pinnen var at den innstallierte litt, også skjedde det ikke mer. Fant ingen symboler fra netcom, så fikk ikke til å prøve å koble til nett en gang. Virker den eller ikke da? Man skulle nesten tro at USBen skulle ha satt PCen ut av spill uansett om programvaren er installert eller ikke. Om du installerer programvaren på den andre PCen du prøvde og den kræsjer så ligger problemet kanskje i programvaren du bruker. Prøv, og se hva som skjer! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg har ikke cdene og det der, her, så kan ikke innstallere noe mere. Det skal sies at datan ble litt rar etter jeg tok ut USBn igjen.(Den datan jeg skulle prøve den på) Koblet tilbake det vanlige modemet(den har telenor) og skulle koble meg på nett, men ingenting skjedde når jeg prøvde, jeg trykte på flere knapper men ingenting skjedde. Så skulle jeg restarte maskina, men det gikk ikke. men etter en stund gikk det, og da ble alle ikonene på skjermen borte. Slo da av maskina, og på, og nå funker den som vanlig. Lenke til kommentar
Error404 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Høres ut som om du har en veldig sketchy USB pinne xD Tror du burde ringe supportnummeret igjen og forklare hva som skjedde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå