Gå til innhold

Hvor er det blitt av linux-kategorien?

Skal Linux-kategorien ligge under:  

1 stemme

1. 1. Skal Linux-kategorien ligge under:

• Programmer
      15
    • Hardware
      60
    • Egen Linux-kategori
      58

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VI har forsøkt flere ganger og få opp Linux avdelinger, bla hw.nolinux og på Programmer.no, vi har endt opp med et par stykker som har Linux kompetanse men de kan heller ikke jobbe 24/7 desverre. Men er det noen som ønsker og hjelpe til med og lage mer Linux stoff så er det bare og ta kontakt.

Hmm..

Jeg kan sikkert hjelpe litt til jeg også, men, det blir heller ikke 24/7. Viss alle linux-brukerne på forumet hjelper til, så kan vi begynne å nærme oss.

Det jeg derimot er redd for, er at det bare blir kjernen igjen, og vi ikke gjør annet enn å skrive små nyheter som ikke leses av andre enn oss selv!

Derfor, syntes jeg at Linux-delen bør være der som alle andre går inn og sjekker. Fordi vi da kan være mer sikre på at de blir lest.

Syns egentlig at dette er en ikke så dum idé. Eventuelt så bør kanskje det stoffet Linux-forumbrukerne lager, gå gjennom en slags kontroll, sånn at det ikke bare kommer sprøyt. Men jeg synes seriøst at moderatorene bør tenke litt på dette. Vi som driver med Linux, vet alt om gratis-ting og -tang, så dere trenger ikke å være redde for at vi presser dere for penger om en slik ordning kommer opp :)
Lenke til kommentar
En norsk TLDP hadde jo vært toppers :)

Desverre er linux.no opptatt og praktisk talt dødt. Det hadde vært utrolig tøfft om noen hadde klart å sette opp linux.no a la hardware.no. Det virker jo av avstemningen som om det er interesse for noe sånt. Det det ikke er interresse for er å flytte linux-forumet til programmer. :-?

Baq

Lenke til kommentar

Hvis dere er intressert i å starte en linux side på norsk tror jeg det kan vere lurt og gå for slashdot/ocshoot modellen, dvs linke til andre sider og en skjelden gang også presentere en liten sak selv.

Hvis dette skal vere styrt av brukerene ville jeg anbefalt og vente på hw.no sitt nye CMS(hvis det blir noe av det da? har bare sett det blitt nevnt noen ganger her på forumet), da jeg regner med at det vil gi mulighet for brukere til og sende inn egene saker.

Lenke til kommentar
VI har forsøkt flere ganger og få opp Linux avdelinger, bla hw.nolinux og på Programmer.no, vi har endt opp med et par stykker som har Linux kompetanse men de kan heller ikke jobbe 24/7 desverre. Men er det noen som ønsker og hjelpe til med og lage mer Linux stoff så er det bare og ta kontakt.

Hmm..

Jeg kan sikkert hjelpe litt til jeg også, men, det blir heller ikke 24/7. Viss alle linux-brukerne på forumet hjelper til, så kan vi begynne å nærme oss.

Det jeg derimot er redd for, er at det bare blir kjernen igjen, og vi ikke gjør annet enn å skrive små nyheter som ikke leses av andre enn oss selv!

Derfor, syntes jeg at Linux-delen bør være der som alle andre går inn og sjekker. Fordi vi da kan være mer sikre på at de blir lest.

Syns egentlig at dette er en ikke så dum idé. Eventuelt så bør kanskje det stoffet Linux-forumbrukerne lager, gå gjennom en slags kontroll, sånn at det ikke bare kommer sprøyt. Men jeg synes seriøst at moderatorene bør tenke litt på dette. Vi som driver med Linux, vet alt om gratis-ting og -tang, så dere trenger ikke å være redde for at vi presser dere for penger om en slik ordning kommer opp :)

Er det noen som ønsker og skrive Linux stoff for oss så er det bare å ta kontakt på mail. Og blir det nok stoff så skal vi alltids klare og få på plass en egen kategori på for eks programmer.no som heter Linux etc :-)

Lenke til kommentar

Må si jeg liker ideen med å få opp en avdeling / selvstendig site som omhandler Linux. Dersom folk føler kallet, synes jeg de skulle slå til nå. Det er vel og bra å ha et aktivt og godt Linux-forum, men jeg tror det vil fremme Linux som et alternativ på en bedre måte om det kommer opp en skikkelig site.

Føl kallet - meld dere til tjeneste! :)

BTW: vi takker for de seriøse og veloverveide argumentene i denne tråden. Slike innlegg kan forandre vedtak - drittkasting gjør det motsatte. ;)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Jeg gadd ikke å lese meg gjennom hele denne tråden, men har et spørsmål:

Hvorfor heter kategorien "Programvare" og ikke "Operativsystemer"?

Et "programmvare" forum er allerede i hardware kategorien...

Hvis kategorien het Operativsystemer, hadde linux hørt helt hjemme der. Sammen med et eget forum for alle andre OS.

Lenke til kommentar
Må si jeg liker ideen med å få opp en avdeling / selvstendig site som omhandler Linux. Dersom folk føler kallet, synes jeg de skulle slå til nå. Det er vel og bra å ha et aktivt og godt Linux-forum, men jeg tror det vil fremme Linux som et alternativ på en bedre måte om det kommer opp en skikkelig site.

Føl kallet - meld dere til tjeneste! :)

BTW: vi takker for de seriøse og veloverveide argumentene i denne tråden. Slike innlegg kan forandre vedtak - drittkasting gjør det motsatte. ;)

Ha en fin dag!

Å få en side á la linux.hardware.no e.l., er jo også i hardware.no's m/søstersiders interesse med tanke på reklame. Med en linux-del vil du få andre aktører inn på banen når det gjelder reklame, og da blir hardware.no-folka rikere!

For det skyr de vel ikke? ;)

Lenke til kommentar
Jeg gadd ikke å lese meg gjennom hele denne tråden, men har et spørsmål:

Hvorfor heter kategorien "Programvare" og ikke "Operativsystemer"?

Et "programmvare" forum er allerede i hardware kategorien...

Hvis kategorien het Operativsystemer, hadde linux hørt helt hjemme der. Sammen med et eget forum for alle andre OS.

Den og har blitt flyttet til Programvare kategorien ;)
Lenke til kommentar

Uhm, etter det jeg kan se "hører" dere på konstruktiv kritikk, men (de fleste) postene fra moderatorer i denne tråden slår kun ned på "destruktiv kritikk".

Baq

Er ikke dette en av Moderatorenes oppgave da? Slå ned på frekke og hetsende svar. :roll: Synes de har tålt rimelig mye i denne tråden jeg. :)

Lenke til kommentar
Må si jeg liker ideen med å få opp en avdeling / selvstendig site som omhandler Linux.

...klippe klippe...

Det er ikke den dummeste ideen som er fremmet i denne tråden, nei. Er det slik at dette har vært forsøkt før? Hva er sansynligheten for at dette kan gjennomføres (evt. med hjelp fra visse brukere)?

linux.hardware.no skulle jeg alltids klart å besøke... :)

Baq

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...