Gå til innhold

Hvor er det blitt av linux-kategorien?

Skal Linux-kategorien ligge under:  

1 stemme

1. 1. Skal Linux-kategorien ligge under:

• Programmer
      15
    • Hardware
      60
    • Egen Linux-kategori
      58

Anbefalte innlegg

Jeg synes det rett og slett er frekt av dere moderatorer og flytte oss over til soestersiden fordi dere ser at programmer.no gaar nedom og hjem og at ved aa flytte oss over paa programmer.no kan dere kanskje faa noen flere hits.
Tror du skal roe deg kraftig ned med flamingen din og komme med noe konstruktivt i steden for og bare legge ut mot en søsterside. Vi hører på konstruktiv kritikk, noe som det ikke var så mye av her.

btw så er det ikke "bare bare" og skrive linux artikler når vi ikke har så mange med oss på det feltet ;)

Og det er nok ikke fare for at vi går nedenom og hjem hvertfall :-)

Men som sagt så vurderer vi kategorivalget, men mer flaming øker ikke lysten vår akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til brukere av forumet:

Jeg synes det er synn at Linux kategorien har blitt flyttet til et mindre sted. Men det er ikke nødvendig å oppføre seg som drittunger som nettop mistet sjokoladen sin i bekken for det. Jeg synes det holder med denne posten og den er grei. Alle andre tileggsposter er totalt unødvendig og viser til liten respekt for de som har dette forumet gratis for oss brukere

Til moderatorne i forumet:

Jeg kan ikke fatte hvorfor dere måtte flytte den dit.. Nå er den mindre synlig og tungvindt å komme seg inn på.. Hvorfor ikke bare flytte den tilbake til dit den var? .. Bare se på alt oppstyret rundt det som har skedd.. Bare si "Ok, vi gjorde feil.. Og flytter den tilbake til hardware" Det vil jo spare dere for mye bry.. En egen linux kategori på lik linje med "hardware, akam overklokking og off topic etc" synes jeg ikke passer inn.. For min del.. Håper jeg den ender tilbake i hardware kategorien..

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg postet i denne tråden enda.

Jeg mener at Linux-forumet burde flyttes tilbake. Fordi, som mange har sagt før meg, at da er det lettere for folk å "bare ta en tur innom", lese litt, kanskje poste litt, og plutselig sitte der med Linux på boksen sin. Jeg ber om at NESTE gang bør vi bli spurt før dere gjør sånne ting.

Og, vær så snill folkens: Opptre saklig i denne tråden! Viss det er noe du virkelig bryr deg om, svar skikkelig!

Lenke til kommentar

Linux forumet er et yndet sted for Linux brukere her på Hardware.no,

og er man litt forutseende kunne man vel ha spurt brukerne FØR man bestemte seg for å flytte hele Linux forumet.

Hvis brukerne synes flyttingen er upraktisk og medfører ulempe,kan man vel like godt flytte det tilbake.

Linux forumet er vel til for Linux-brukerne eller hva ?

Eller er det slik at man ønsker å nedprioritere Linux-stoff fremover ?

Lenke til kommentar
Jeg synes det rett og slett er frekt av dere moderatorer og flytte oss over til soestersiden fordi dere ser at programmer.no gaar nedom og hjem og at ved aa flytte oss over paa programmer.no kan dere kanskje faa noen flere hits.
Tror du skal roe deg kraftig ned med flamingen din og komme med noe konstruktivt i steden for og bare legge ut mot en søsterside. Vi hører på konstruktiv kritikk, noe som det ikke var så mye av her.

btw så er det ikke "bare bare" og skrive linux artikler når vi ikke har så mange med oss på det feltet ;)

Men som sagt så vurderer vi kategorivalget, men mer flaming øker ikke lysten vår akkurat.

Ok.. så skal jeg prøve å komme med litt konstruktiv kritikk:

Linux passer jo ikke sammen med Programmer.no og Windows.no.. Hvorfor? Vel.. Windows.no sjønner vel de fleste hvorfor ikke passer.. og Programmer.no skriver jo ikke on linux programmer en gang. Jeg sjekket siden.. Det sto bare om Linux som det nærmeste.. Og det er ikke open source (etter det jeg vet i alle fall).. Mens resten var morrosøk på google og messenger plus edt..

Så det er 1 av mange grunner til at den bør tilbake til hardware kategorien

Lenke til kommentar

Linux passer jo ikke sammen med Programmer.no og Windows.no.. Hvorfor? Vel.. Windows.no sjønner vel de fleste hvorfor ikke passer.. og Programmer.no skriver jo ikke on linux programmer en gang. Jeg sjekket siden.. Det sto bare om Linux som det nærmeste.. Og det er ikke open source (etter det jeg vet i alle fall).. Mens resten var morrosøk på google og messenger plus edt..

Njah, de dekker iallefall releaser av nye distroer da...

Men, vi kan jo ha en ordning på at linux-forum-folket hjelper forfatter med å skrive/skriver artikler sjøl, da får vi jo linux-stoff der...

Lenke til kommentar
Hva mener du med å nedprioritere Linux?, nå må man kun klikke 1 ekstra gang. Og skal man spør forum brukerene om alle endringene vi gjør så vil det bli protester uansett hva vi gjør ;)

Prioriteringen av stoff har selvsagt sammenheng med hvor synelig stoffet er. Eller er du av en annen oppfatning her ?

Man kan da vel i det minste informere brukerne på forhånd om hvilke endringer man vil foreta ?

Det er selvsagt opp til Hardware.no å foreta de endringer dere måtte ønske, men alle er vel tjent med å ha fornøyde brukere.

Lenke til kommentar

Njah, de dekker iallefall releaser av nye distroer da...

Men, vi kan jo ha en ordning på at linux-forum-folket hjelper forfatter med å skrive/skriver artikler sjøl, da får vi jo linux-stoff der...

Unasett synes jeg begge sidene er veldig windows relaterte og derfor synes jeg at linux ikke passer inn i forumet dems..

Lenke til kommentar

Linux-forumet hører minst like mye til under hardware.no som under programmer.no. Jeg synes at Linux-delen bør få være der den var.

Problemer med nettverk i Windows diskuterer man under "internett og nettverk".

Problemer med nettverk i Linux diskuterer man under Linux-forumdelen.

Problemer med harddisken i Windows diskuterer man under "Lagringsmedier".

Problemer med harddisken i Linux diskuterer man under Linux-forumdelen.

Det mest ideelle ville vært om Linux hadde sin egen del, med underkategorier som f.eks. hardware.no. For det kan bli mye ball nå som alle spørsmål om Linux kommer under en del av forumet.

Jeg vil ikke definere forumet som ryddigere om Linux-delen ligger under Programmer, enn om den ligger under Hardware. Hvis dere forsøker å rydde opp, så tror jeg ikke at det er den beste ryddingen dere har gjort...

Jeg savner litt det at dere (moderatorende) spør om forumbrukernes meninger før *det skjer*. For jeg regner med at dere har laget dette forumet for brukerne, ikke for at dere skal ha det moro med å banne folk osv...

Noe vi kanskje er litt slepphendte med, er rett og slett å takke hardware.no m/søstersider for det forumet som finnes. Det er jo klart at en Linux-forumdel under "Programmer" er bedre enn ingen Linux-forumdel, eller intet forum.

Jeg klarer bare ikke helt å skjønne hva vitsen med å flytte Linux-delen fra hardware til programmer er.

Jeg ønsker Linux-forumdelen velkommen tilbake til Forum.hardware.no -> Linux på forskudd!

Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke poste hardwarespørsmål i de riktige kategoriene når man bruker Linux? (seriøst spørsmål, med et snev av sarkasme)

Beste hadde vel vert om noen hadde starta en egen søsterside i hw.no-nettverket om Linux, da kunne de fått sin egen del i forumet :shrug:

Men for så vidt synes jeg at Linux passer fint sammen med Windows under 'Programmer'(sett ifra en forumbruker sitt synsted), kan ikke helt se problemet med det.

Lenke til kommentar

Kanskje det er verdt å påpeike dette på nytt; forumkategoriane og namnet på søstersidene er ikkje 100% det same. Sjølv om Linux no ligg under Programvare, så betyr ikkje det at me underordner det 100% under programmer.no/windows.no. Poenget er at forumkategoriane skal vere mest mulig logiske, og me har fått for oss at operativsystem passer inn under "Programvare".

Lenke til kommentar

...

Beste hadde vel vert om noen hadde starta en egen søsterside i hw.no-nettverket om Linux, da kunne de fått sin egen del i forumet :shrug:

...

Noe jeg har ventet på lenge :roll: , kunne gjort laget en slik side selv for min del. Men jeg har alt for stor mangel på både kunnskaper og kompatanse innenfor slike områder for at jeg noen kunne ha opprettet noe slikt.

Derfor oppfordrer jeg de som har, kanskje kunne teamet seg opp og opprettet en slik side. ;-)

alaruz - out

Lenke til kommentar

VI har forsøkt flere ganger og få opp Linux avdelinger, bla hw.nolinux og på Programmer.no, vi har endt opp med et par stykker som har Linux kompetanse men de kan heller ikke jobbe 24/7 desverre. Men er det noen som ønsker og hjelpe til med og lage mer Linux stoff så er det bare og ta kontakt.

Lenke til kommentar
VI har forsøkt flere ganger og få opp Linux avdelinger, bla hw.nolinux og på Programmer.no, vi har endt opp med et par stykker som har Linux kompetanse men de kan heller ikke jobbe 24/7 desverre. Men er det noen som ønsker og hjelpe til med og lage mer Linux stoff så er det bare og ta kontakt.

Hmm..

Jeg kan sikkert hjelpe litt til jeg også, men, det blir heller ikke 24/7. Viss alle linux-brukerne på forumet hjelper til, så kan vi begynne å nærme oss.

Det jeg derimot er redd for, er at det bare blir kjernen igjen, og vi ikke gjør annet enn å skrive små nyheter som ikke leses av andre enn oss selv!

Derfor, syntes jeg at Linux-delen bør være der som alle andre går inn og sjekker. Fordi vi da kan være mer sikre på at de blir lest.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan man ikke poste hardwarespørsmål i de riktige kategoriene når man bruker Linux? (seriøst spørsmål, med et snev av sarkasme)

Fordi problemet med å bruke hardwaren ligger i hvorvidt kernelen støtter denne hardwaren og/eller hvor dedikert linuxsamfunnet/produsenten er til å lage drivere til Linux. Altså er problemet på Linux' side.

Og til alle Windows-zealots: Dette betyr IKKE at Linux har verre hardwarestøtte - prøv å få Windows inn på en Sun-arbeidsstasjon f.eks.

Lenke til kommentar

Uhm, etter det jeg kan se "hører" dere på konstruktiv kritikk, men (de fleste) postene fra moderatorer i denne tråden slår kun ned på "destruktiv kritikk". Kan dere ikke bare være litt profesjonelle og ignorere idiotene?

Baq

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare ha en helt enkel side uten nyheter og slikt da? Helt greit for meg. Nyheter om Linux og fri programvare, leser man da helst på utenlanske sider alikevell, da det ikke finnes særlig kultur for slikt i Norge uansett.

Eller hva med å gi folkene bak www.gnuheter.org muligheten til å poste på f.eks hw.no/linux? Dette er kunnskapsrike og seriøse folk som greier å snappe opp nyheter før alle andre gjør det. Det meste av det er også internasjonale nyheter. Ta kontakt med dem!

Er jeg rar nå? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...