Minsc Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Som emnetittel sier.. Jeg gikk inn i BIOS og endra kun på FSB sånn at jeg fikk 3,4GHz på cpu'n. Tok en test ved prime95 (small FFT's), og la merke til at sensor movement var 0 på begge kjernene. Jeg leste at det da var noe feil med temperaturmålingen? Jeg ligger jo på maks. 45 grader, men stoler ikke på denne temperaturen.. Har forresten E0 stepping. Jeg har forresten noe random cruicial 800mhz minne, betyr det at jeg bare kan sette FSB til 400 uten å endre noe på RAM settings? Legger ved bilde av prime95testen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Det er aldri 100% trygt å overklokke, men det skal en del til for at det skal gå galt. Sett 1:1 divider på minne/bus så er det bare å kjøre fsb opp til 400. Du trenger neppe å endre på noe annet. Pass da på at minne får rett spenning og timings. CPU skal klokke seg selv ned om det blir for varmt. Jeg har ingen forklaring på "feilen". Det er vel uvanlig om den prosessoren ikke takler 9x400 (3600) Om du opplever ustabilitet/feil i prime ville jeg undersøkt nærmere. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Du får en pekepinn i BIOS på idletempen, hvertfall. Hvis den er lav er det uvanlig å ha skyhøy loadtemp. 400x9 burde gå med meget lav spenning også, har du en E0 burde du kunne kjøre langt under 1.2v der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå