Gå til innhold

Ang. Bevis på at Gud finnes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er GUD som har åpenbart Koranen ,

Gjennom en ignorant tosk som ikke kunne lese og skrive? Var det virkelig det beste allaah klarte? Å formidle seg selv mellom en landsby idiot som ikke klarte å klore ned en setning på egen hånd, men som måtte overføre hele jugehistorien til andre som ihvertfall delvis kunne klore ned linjene muhamed mumlet uten å få så mye som en juge blemme på tungen?

 

For en gud!!! Vi må prise allaah, for den guden klarte ikke engang å formidle seg til en som var i stand til å skrive engang!!! Jøss.... :no:

 

 

Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv , og det var derfor Gud oppdaterte med Koran , og sa i Koranen at det er ingen , abslutt ingen som har kunskapen om når verdensende er. så det med 21 mai og dem som sier at enden er i 2012 , dem har ingen peiling på det , dem bare gjetter! basert på hva andre folk har skrevet i bibel og andre bøker.

 

Slik jeg har forstått den historien var det vel heller muhammed som ønsket seg en arabisk verson av en bibel og drømte derfor opp det som senere skulle få navnet koranen ved hjelp av fri fantasi og eplepsi anfall, der han regelrett rappet store deler av GT (det vil si, det var ikke han som gjorde det, fyren kunne jo hverken lese eller skrive, så den rappingen var det noen senere som gjorde for å gi araberne muligheten til å vise at de kunne noe de også...) Like lite som det er gud som har skrevet blekka muslimene rappet det meste i fra har gud skrevet koranen...

 

Koranen er "skrevet" (funnet på) av en mann som var det man kaller religiøst gal og som trodde at en gud snakket med ham mellom eplepsi anfall og som brukte det han fant på i disse drømmene til fortløpende å tjene hans egne hensikter, der drap, plyndring og voldtekt ble føyet inn som legalt så lenge det ikke ble foretatt på andre muslimer (Noe de forøvrig bedriver den dag i dag, ref den amerikanske journalisten som den muslimske mobben bortførte og "voldtok"... Har utrolig dårlig selvkontroll de fleste muslimer har jeg merket meg...). Definitivt i samme gate som tullingen Joseph Smith, som "fant" på bibelen som mormonerne bruker... Merkelig hvordan denne guden driver å finner seg folk som ikke kan lese eller skrive som sitt "talerør" til verden, syntes du ikke?

 

Er guden din dum eller noe? For hvem klok gud ville egentlig ha henvendt seg til en landsby idiot som ikke engang klarte å skrive ned det den guden fortalte? Så nei Pease2, hele denne historien om muhammed og koranen er bare rør og finne på selv historier funnet på av en pedofil madman med hyppige eplepsi anfall som trengte noe for å fremme sine egne perverse ønsker.... Det er bare å innse at dette er like mye tull som det meste av dette er rappet fra, de kristnes bibel og jødenes thoran. Det finnes ingen grunn i hele verden til å tro at dette er annet enn gal manns rør Pease2....

 

 

 

 

Husk at orginale (sanne) bibelen fra Gud ikke eksisterer

Her har du nok mer rett enn du aner....

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Islam er TOTALT mot dette.. Islam sier derimot at det er INGEN som vet når enden er , untatt GUD SELV.

Det sier Bibelen også.

Og omtrent alle andre religioner med respekt for seg selv....

 

Så en fasit kunne vært fint her føler jeg.... For hvordan skal vi kunne stole på alle de som kommer og påstår at det er DE som sitter på sannheten? Bare innen kristendom er det minst 35 000 grener som alle er sikre på at det er de som har den endelige sannheten (de er bare uvillige til å innrømme at det er dette de egetlig tror, for hva er vel vitsen med å følge den ene grenen hvis en ikke tror en har den rette versjonen av kristndom...? Det samme går vel for de etterhvert ganske mange grenene av islam også...)

 

Så hvem har fasiten? Her møter vi det samme problemet som overalt ellers i religion, det er bare påstander de kommer med.... og lovnader de ikke har noen rett til å love..

Lenke til kommentar

"Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv"

 

Finurlig. Din kilde på dette?

Ang endringene:

 

But woe to those who write out the Book with their own hands and say "This is from Allah"; to buy therewith a little price! And woe to them for what their hands have written, and woe to them for what they gain!

2:79 (Koran)

 

Norsk:

Så ve dem som skriver skriften med egne hender og sier: «Dette er fra Gud,» for å selge det for en billig penge. Ve dem for det deres hender har skrevet! Ve dem for det de har pådratt seg!

 

Dommedagen:

Se vers.

41:47

 

 

Gud alene kjenner timen. Han sender regnet ned. Han vet hva som er i mors liv. Ingen vet hva morgendagen vil bringe. Ingen vet i hvilket land han vil dø. Gud vet, er vel underrettet.

 

31:34

Endret av peace2
Lenke til kommentar
Islam er TOTALT mot dette.. Islam sier derimot at det er INGEN som vet når enden er , untatt GUD SELV.

Det sier Bibelen også.

 

Jeg sier ikek av Muslimer ikke tror på Biblen, det kan stemme at det står i Biblen også , vi er pålagt å tro på Bibel som en tidligere sendt bok fra Gud. eneste problemet er at folk har gått inn , endret og lagt til nye verser på Bibel , det er det som gjør ate du ikke kan trøste dagens Bibel . men det at den inneholder riktig fakta noen plasser kan være bært fra orginalen, fordi orginalen var 100% korrekt.

Lenke til kommentar

Det Koranen sier om Jesus Kristus er løgn. I følge Koranen ble Jesus Kristus ikke drept og korsfestet. Han er verken Gud eller Guds Sønn, kun en skapning som Adam.

 

Koranen 4:156 > "Se, vi har drept Messias, Jesus, Marias Sønn, Guds sendebud!" Men de drepte ham ikke, og de korsfestet ham ikke, men det fortonet seg slik for dem.

 

Koranen 5:76 > Vantro er de som sier, "Gud, det er Kristus, Marias sønn!"

 

Koranen 9:30 > De kristne sier, Messias er Guds Sønn" Dette er faktisk det de sier, og de tar efter det som vantro før dem hevdet. Måtte Gud ta dem fatt! Hvor de er forvridd!

 

Koranen 3:52 > Forholdet med Jesus er overfor Gud det samme som med Adam. Han skapte ham av støv og sa til ham, "Bli!" Og dermed var han.

 

(Koranen, Universitetsforlaget 1999)

Lenke til kommentar

"Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv"

 

Finurlig. Din kilde på dette?

Ang endringene:

Beklager dette

 

Nå føler jeg meg lurt. Det stod ingenting av det du sa i disse sitater. At Gud advarer oss mot falske tekster generelt, sier ikke at dagens Bibel er endret av mennesker.

Lenke til kommentar

Er det et bevis?

Kun et bevis på at Harold Camping IKKE er til å stole på....

 

Så får vi se i morgen hvordan tilhengerne hans IKKE føler seg lurt i det hele tatt.... Snarere er de styrket i troen etter dette, for nå har de fått BEVIST at bønnene deres var så sterke at gud faktisk valgte å spare jorden..... Bare vent å se... :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Religion blir som historier om tusser og troll, enten tror du på dem eller ikke. Jeg for min del har ikke tro på en hvitkledd lakengubbe med skjegg som høres ut som nissens fortivste tvillingbror som spyr og død til dem som ikke "tror" på ham.

 

Jeg lever livet mitt etter mine valg, og de valg jeg gjør skal jeg og stå for rakrygget og si det var jeg som tok. Ingen skal fortelle meg hvordan jeg skal leve livet mitt, og når jeg da en dag leverer inn tøfflene og brer på meg et teppe torv, ja da vet jeg hva som skjer etter døden.

 

Inntill da lever jeg etter prinsippet "til det motsatte er bevist" og lever livet mitt slik jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Er det et bevis?

Kun et bevis på at Harold Camping IKKE er til å stole på....

 

Så får vi se i morgen hvordan tilhengerne hans IKKE føler seg lurt i det hele tatt.... Snarere er de styrket i troen etter dette, for nå har de fått BEVIST at bønnene deres var så sterke at gud faktisk valgte å spare jorden..... Bare vent å se... :)

 

 

Hehe, så, jorden kan altså ikke gå under?

Lenke til kommentar

"Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv"

 

Finurlig. Din kilde på dette?

Ang endringene:

Beklager dette

 

Nå føler jeg meg lurt. Det stod ingenting av det du sa i disse sitater. At Gud advarer oss mot falske tekster generelt, sier ikke at dagens Bibel er endret av mennesker.

 

hvis det jeg sa var mer generisk , ta en titt på mer detaljer her.

Lenke til kommentar

eneste problemet er at folk har gått inn , endret og lagt til nye verser på Bibel , det er det som gjør ate du ikke kan trøste dagens Bibel

Det samme har skjedd med Koranen også.

sjekk deg selv for feil!

Jeg skrev om dette i en annen post som du aldri svarte på:

Link: Mohammed karikaturene #464

 

Og i den samme posten kommenterte jeg også artikkelen du linket til, som er den samme som du nå linker til Cuadro:

Nå føler jeg meg lurt. Det stod ingenting av det du sa i disse sitater. At Gud advarer oss mot falske tekster generelt, sier ikke at dagens Bibel er endret av mennesker.

hvis det jeg sa var mer generisk , ta en titt på mer detaljer her.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

"Det er GUD som har varslet om at dagens Bibel ble endret av folk selv"

 

Finurlig. Din kilde på dette?

Ang endringene:

Beklager dette

 

Nå føler jeg meg lurt. Det stod ingenting av det du sa i disse sitater. At Gud advarer oss mot falske tekster generelt, sier ikke at dagens Bibel er endret av mennesker.

 

hvis det jeg sa var mer generisk , ta en titt på mer detaljer her.

 

Jeg føler du bare hopper rundt busken og jubler til julenissen. Du påstod at Gud selv har varslet om at dagens Bibel er endret av mennesker. Ja, jeg vet at den er det, men hvor er kilden din på at Gud selv har kommentert noe som helst på dette?

 

Ikke kast om deg med artikler, teser eller lovsang. Dette er en veldig konkrét påstand, og krever kun et veldig konkrét sitat.

Lenke til kommentar

 

Jeg føler du bare hopper rundt busken og jubler til julenissen. Du påstod at Gud selv har varslet om at dagens Bibel er endret av mennesker. Ja, jeg vet at den er det, men hvor er kilden din på at Gud selv har kommentert noe som helst på dette?

 

Ikke kast om deg med artikler, teser eller lovsang. Dette er en veldig konkrét påstand, og krever kun et veldig konkrét sitat.

Han er jo visstnok sitert på dette i Koranen da... Om du tar det for bevis ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...