peace2 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Jeg har mål å lage et mappe system med uendlig antall mapper & undermapper. Jeg laga følgende tabell: | id | |foldername| |folder_id| |level| |file_counter| Dette viste seg til å være en dårlig løsning for da man kom til undermappene vistes filene over alle mapper med samme nivå dvs: Det ble noe slikt... Cars -> Toytota -> Corolla -> (her mikses undermappene også) Cars -> Toytota -> C-Class -> (her mikses undermappene også) Cars -> Mercedes -> Corolla ->(her mikses undermappene også) Cars -> Mercedes -> C-class ->(her mikses undermappene også) ...................................... Endret 19. februar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 hvorfor ikke bare id, foldername, parent_folder_id ? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Ved hjelp av de tre feltene MikkelRev beskriver, så er det mulig å entydig beskrive en mappestruktur. Flere felter er unødvendig og derfor feil å ta med med mindre det ligger en veldig god grunn bak, f.eks. optimalisering. Det at du ikke oppnår riktig oppførsel er et problem med applikasjonen din, ikke databasestrukturen. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 Jøss Der ser jeg feilen min jo:P ja selvfølglig! Folder_id skulle egentlig vært parent_folder som nevnt over... så problemet er nok et applikasjonensfeil + (dårlig feltbeskrivelse i mysql) som Jonas nevner.. [Løst] Tusentakk for innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå