Bunk Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 (endret) Hei. Jeg bor i et kollektiv med 7 andre. Alltid en eller annen som laster ned, noe som gjør nettet svært tregt for oss andre. Så vidt jeg har forstått det skal det være mulig å begrense båndbredde vha. QOS instillinger på modemet, på den måten at man velger hvilke pcer eller programer som skal ha fortrinnsrett på båndbredden. Mulig jeg tar helt feil her! Problemet mitt er hvordan jeg skal få til dette, skjønner fint lite av QOS instillingene. Jeg har prøvd å google til meg informasjon om QOS instillinger til Inteno X5668 modemet, uten hell. Hva må jeg gjøre for å få fikset QOS instillingene slik at båndbredden blir fordelt? Legger ved et bilde som viser de ulike valgene/instillingene som er mulige, se under: Håper noen har litt kunnskap å dele. På forrhånd takk! Endret 19. februar 2011 av Bunk Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Er faktisk ute etter same info her. Har null peiling på QoS. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 QoS stiller ikke inn til hver PC, kun hvilke tjenester/programmer som har forkjørsrett ut på internett. Om dere trenger en løsning som styrer båndbredde til hver maskin så trenger dere en linuxmaskin som styrer nettverket, anbefaler da http://www.smoothwall.org Har ikke vært borti noe ut av boksen rutere som har denne funksjonen. Lenke til kommentar
Calondriel Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Det enkleste er vel at samtlige stiller inn torrentprogrammet til å begrense hastighet/antall connections. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå