Concker Skrevet 21. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2011 Har googlet litt rundt..funnet ut at det er mange som har crossfire problemer med hd5850 kortene. Snodig nok..høres løsningen deres litt tullete.. Guru3d: Avinstaller skjermkort driver,bytte plass på skjermkortene,snu crossfirebro 180 grader og installer driver på nytt.. De kom frem til at ett av skjermkortene fungerte bedre som "master" enn det andre!. Har prøvd dette også. Har da byttet plass, og jeg prøvde og snu brua i sta. Det som jeg synes er rart var at kortene fungerte like dårlig på faderns pc, men de fungerer jo helt fint 1 og 1. Begynner gå mektig lei dette her, at kortene fungerer i benchmark og loader 100% i spill menyer for og så gå drastisk ned til 30% ytelse når jeg faktisk spiller er jo helt tullete. Crossfire fungerer til alt en hva man faktisk trenger det for :/ Finner heller ikke noen måte og kontakte amd direkte for råd heller. Kanskje prøve xfx og sapphire sin support :/ Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Da gjør du som så: Har du fremdeles angrerett på det ene kortet leverer du det tilbake. Selg så det andre å skaff et Gtx580 evt HD6970 Min erfaring med Crossfire er ikke spesielt god. Screen-tearing, bugs, varme, inkompatblitet i spill etc etc. Dette er rikignok et drøyt år siden og det har forhåpentligvis blitt bedre, men jeg foretrekker heller ett kraftig kort kontra to medio-kort som utgjør en heftig løsning på deres premisser. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Nå skal jeg komme med et dumt spørsmål: Er du sikker på at det er Maximus II du har, og ikke Maximus I? Hvis du har maximus 1 har du nemlig ikke skikkelig støtte for x-fire pga liten båndbredde på pci-e portene. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Da er det jo uansett rart at han oppnår normale resultater i Bencher og andre spill? Lenke til kommentar
Concker Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Nå skal jeg komme med et dumt spørsmål: Er du sikker på at det er Maximus II du har, og ikke Maximus I? Hvis du har maximus 1 har du nemlig ikke skikkelig støtte for x-fire pga liten båndbredde på pci-e portene. Er maximus 2 ja. Vært bunnsolid pc i alle år, rask og fin med 3.7 ghz. Kanskje selge all innmaten og kjøpe sandy bridge når det kommer tro ? Uansett merkelig at cf ikke fungerer i spill. Se om xfx eller sapphire kan gi meg noen gode svar Lenke til kommentar
Concker Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Siden jeg har spurt det samme på alt for mange forum så blir neste post på engelsk, men det får gå er en liten oppsummering. Ok ppl to summon up here ill post what i have tryed so far: The problem: The Crossfire connection works (enabled in ccc, shows up on gpu-z and msi afterburner) But it does only work in benchmark, like 3dmark, CSS ingame benchmark, and some game menues, when i start to play the actual game the load drops from 90%+ to 25-30% But crossfire logo is showing so crossfire is enable, aswell the load is 25-30% on both cards. This equals that i have less peformance in games with crossfire since the card only loads 25-30% then a single card that loads 90% + So i dont understand what the problem is since the card works flawlessly in test but not in games =/ I have tryed this: -The following drivers have been tested: 10.11 | 10.11a | 10.10 | 11.1 | 11.2 Also the app profiles was installed correctly. -Clocking down cpu to stock, and up to 4ghz, no change. -The bios has been flashed, also the card is in the correct slots with bridge connected. -Tryed another more high power psu, same problem, did 2 psu's together, same problem. -Tested them on a newer system with i7 cpu, same problem -Enable ulps and catalyst AI has been set to every option avaible same issue. -Clocked up, and declocked the cards, nothing changed. -Changed the order of the card, and turned around the bridge, same problem -Checked everything in bios, nothing wrong there, pci-e freq is 100 when oc'd cpu, [auto] when running standar bios settings. Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Kjipt dette Concker! Jaja..man skal ikke la ting være uprøvd: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=124093 Ta en titt her også: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=262&threadid=125354 Endret 22. februar 2011 av jetzbullet Lenke til kommentar
Concker Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Kjipt dette Concker! Jaja..man skal ikke la ting være uprøvd: http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=124093 Hehe, har prøvd uten msi før da jeg tenkte kanskje det lagde trøbblet og brukte bare fraps, og fikk samme ressultat da. så prøvde for morroskyld med 5000 nå på hardware polling (sto 1000 default) Men dessverre så loader de bare 30% enda mens jeg spiller. Heller mer og mer mot sandy bridge og grønt skjermkort nå =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå