Gå til innhold

Optiske mus = USB-problemer

Anbefalte innlegg

Hei!

Bruker for tiden en gammel Logitech kulemus fordi det er den eneste som funker. Denne er dog gammel og sliten og lugger noe forferdelig, men jeg kan ikke bruke mine to optiske gamingmus fordi de har det samme problemet - de "kobler seg ut" fra pcen. Ikke fysisk, men de slutter å lyse, og plingelyden som kommer når man napper ut en USB spiller av akkurat som om jeg har tatt ut kabelen. Hvis jeg tar kabelen ut og inn funker musa igjen i max 7-8 minutter før det samme skjer igjen. Hvis jeg ikke bruker musa på noen dager kan jeg bruke den i en time uten noe stress, men så kommer problemet igjen.

Først trodde jeg problemet lå i selve musa, en Logitech G9 gamingmus - men jeg får akkurat det samme problemet med min Logitech MX510. Jeg har selvfølgelig prøvd å oppdatere drivere, avinstallere drivere og laste ned nye, bare avinstallere drivere og prøve uten, prøvd alle forskjellige USB-portene. Musene står aldri i samtidig, og det er ingen mus koblet til den gamle museinngangen - den runde jeg aldri husker navnet på.

Er det noen som har noe som helst forslag til hva jeg kan prøve? Skulle gjerne prøvd en optisk mus som ikke er Logitech for å se om det er der problemet ligger, men det har jeg ikke råd til atm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...