Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har peil på Suzuki RM125 her?


eMTea

Anbefalte innlegg

Jeg presterte å kjøre istykker rådelageret på motoren i gokarten min. En Suzuki RM 125 94mod motor. Det er nå fikset og fått tilbake fra Vartdal (MC-Deler.com). Venter også på nye rammelager og simringer samt pakningsett.

 

Jeg føler det mangler litt bunndrag i denne motoren, og slik jeg ser det så er det 2 mulige ting som er med å bidrar til det.

 

1. Eksosen: Svanehals er orginal RM, men endestykket er fjernet og byttet til en bilpotte for å få ned støy. Denne vil jeg prøve å få byttet, men vil helst unngå å kjøpe nytt, i tilfelle det ikke har noen virkning. Har endestykket mye å si for bunndraget?

 

2.Reedventilen: Den reedventilen som står på nå, er en carbon "trim" sak, det er forsåvidt greit. Men det ser ut som om de som ha skrudd før meg her, har fjernet hele stopperen (den bøyde plata som skal ligge over reedventilen).

Kan andre som har skrudd litt på 2takt bekrefte om alle reedventiler skal ha stopperen på plass, uansett trim eller ikke?

Håper noen har kunnskaper til å svare meg på dette..

 

Her er en liten actionvideo for å sprite opp en ellers kjedelig tråd... (Filmet med Contour HD GPS)

Shifterkart on Ice

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stopperen på reedventilen må være på plass... ellers så vil redeventilbladene knekke. men stopperen kan bøyes litt lenger bak sånt at åpningen blir støre når den er åpen. og en ting til så ville jeg ikke anbefalt sånt carbon redeventilblad. disse smuldrer somoftes opp etter noen år. og nei jeg tror personeligt ikke at endestykket skal ha noe så si med bundraget. men prøv å fjerne den der bilendestykke du bruker og se om det går bedre da.

 

men var det bare rådelager di skiftet på mc-deler? skiftet di noe annet? di tok vel en overhaling på motoren i samme lengen regner jeg med? vis di gjore dette så kan det være at du har skåret den vis du ikke har vert snill med den når du fikk den igjen.

 

ellers så kan du sjekke om luftfilteret er tett eller trekker falsk luft. renseforgasseren, lekker det eksos fra toppen eller fra eksosanleget. er kompen den samme? sjekk fargen på pluggen (skal være sjokolade brun) sjekk tennplugg hete+ledning+tennplugg.

Lenke til kommentar

Stopperen er bestilt. Så skal få den på mens jeg setter sammen motoren igjen.

De har byttet hele råden, lageret, og bolten som holder veiva sammen. jeg skal bytte rammelager på veiva, og gå over resten, med nye simmeringer og pakninger hele veien.

 

Ellers så for jeg gå over gasseren/luftfilter seff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...